Yleissivistyksessä aukkoja, mitä tulee "?" kohtiin?
malli, Sedan/Touring, moottori, valmistusvuodet, teho (hv/ps), Etujarrut, Takajarrut, ABS
(V=jäähdytetty)
518i, S&T, M40B18 4-syl, 1989 - 1993, 113hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
518i, S&T, M43B18 4-syl, 1993 - 1995, 115hv, E 302x12, T 300 x 10, ABS
520i, S, M20B20 6-syl, 1988 - 1990, 129hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
520i, S, M50B20 6-syl, 1990 - 1995, 150hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
1993-> ABS
524td, S, M21D24 6-syl, 1988-1992, 115hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
525td, S, M51D25 6-syl, 1993-1995, 115hv, E 302x12, T 300 x 10, ABS
525tds, S, M51D25 6-syl, 1991-1995, 143hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
1993-> ABS
525i, S&T, M20B25 6-syl,1988-1990, 170hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
525i, S&T, M50B25 6-syl, 1990-1995, 192hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
530i, S&T, M30B30 6-syl, 1988-1990, 188hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
530i, S&T, M60B30 8-syl, 1993-1995, 218hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
535i, S&T, M30B35 6-syl, 1988-1992, 211hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
520i, T, M20B20 6-syl, 1988 - 1990, 129hv, E 302x22, T 300 x 10, ei abs
520i, T, M50B20 6-syl, 1990 - 1995, 150hv, E 302x22, T 300 x 10, ei abs
1993-> ABS
524td, T, M21D24 6-syl, 1988-1992, 115hv, E 302x22, T 300 x 10, ei abs
525td, T, M51D25 6-syl, 1993-1995, 115hv, E 302x22, T 300 x 10, ABS
525tds, T, M51D25 6-syl, 1991-1995, 143hv, E 302x22, T 300 x 10, ei abs
1993-> ABS
525iX,T, M50B25 6-syl, 1992-1995, 192hv, E V 296 x 28, T (Huom iX:n oma) 300 x 10, ABS
525iX, S, M50B25 6-syl, 1992-1995, 192hv, E V 296 x 28, T (Huom iX:n oma) 300 x 10, ABS
540i, S&T, M60B40 8-syl, 1992-1995, 286hv, E V 302 x 28, T V 300 x 20, ABS
?mallisarjan tehokkain?
M5, S&T, S38B36 6-syl, 1988-1991, 315hv, E V 315 x 28, T V 300 x 20, ABS
?ei käy vertailumalliksi?
M5, S&T, S38B38 6-syl, 1991-1995, 340hv, E V 345 x 32, T V 328 x 20, ABS
?ei käy vertailumalliksi?
Tehorajat (alustan/jarrujen mukaan):
E 302x12, T 300 x 10, ei abs
520i, M50B20 6-syl, 1990 - 1995, 150hv
E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
530i, M60B30 8-syl, 1993-1995, 218hv
E V 302 x 28, T V 300 x 20, ABS
540i, M60B40 8-syl, 1992-1995, 286hv
(+20%)=343,2hv
Näin se menee
-Jarru swapista ei mene muutos prosentteja, jos tehdään kanta-autotarkastus.
-Vertailumalliksi käy mikä tahansa yllä mainittu, mutta ei M5, vuosimallista riippumatta.
-Missään mallissa ei ole: E V 302 x 22, T 300 x 10, ei abs.
-Jarrusatulat on Plug & Play asenteisia kaikkien E34 kesken, muuttuu levyn mukaan.
-Jarrulevyt on Plug & Play asenteisia kaikkien E34 kesken, muuttuu satulan mukaan.
-Vaikka laittaisi M5 jarrut tavalliseen E34 vertailumalli on 540i
-Jarrupääsylinterit on tarkistettava ETK:sta! Periaatteessa jos jarruteho kasvaa sytlinteri vaihtuu levyjen mukana, mutta samoja sylintereitä/tehostajia käytetään sekaisin monissa malleissa/vuosimalleissa...
Voisiko joku vahvistaa tämän mutun:
-Kaikissa 6-syl ei M5 on sama alusta: Jouset+iskarit, kallistuksenvakaajat
-Kaikissa 8-syl on sama alusta: Jouset+iskarit, kallistuksenvakaajat
-ei abs -> ABS muutos vaatii: 1. ABS jarrusatulat 2. Jarrutehostajan ja jarrupääsylinterit 3. ABS ohjain boxin 4. Anturit pyörän napoihin / ABS navat
5. Johdotukset
Jarru swapeista ja osien vaihdettavuudesta saa kertoa???
Onko jarru tehostajat/jarrupääsylinterit samat???
ei abs -> ABS mitä on vaihdettava???
www.bmwclub.fi->mallit ja moottorit
www.bmwe34.net->jarru kokoja
www.e34.de->mallit ja moottorit
autopower.se->"1988 ABS standard från 525i.", "1993 ABS och airbag på alla."
[BTCF search]
[tämän Threadin kommentit]
edit: kommenttien perusteella korjailtu ja lisäilty ( 3.6.2005)
malli, Sedan/Touring, moottori, valmistusvuodet, teho (hv/ps), Etujarrut, Takajarrut, ABS
(V=jäähdytetty)
518i, S&T, M40B18 4-syl, 1989 - 1993, 113hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
518i, S&T, M43B18 4-syl, 1993 - 1995, 115hv, E 302x12, T 300 x 10, ABS
520i, S, M20B20 6-syl, 1988 - 1990, 129hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
520i, S, M50B20 6-syl, 1990 - 1995, 150hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
1993-> ABS
524td, S, M21D24 6-syl, 1988-1992, 115hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
525td, S, M51D25 6-syl, 1993-1995, 115hv, E 302x12, T 300 x 10, ABS
525tds, S, M51D25 6-syl, 1991-1995, 143hv, E 302x12, T 300 x 10, ei abs
1993-> ABS
525i, S&T, M20B25 6-syl,1988-1990, 170hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
525i, S&T, M50B25 6-syl, 1990-1995, 192hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
530i, S&T, M30B30 6-syl, 1988-1990, 188hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
530i, S&T, M60B30 8-syl, 1993-1995, 218hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
535i, S&T, M30B35 6-syl, 1988-1992, 211hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
520i, T, M20B20 6-syl, 1988 - 1990, 129hv, E 302x22, T 300 x 10, ei abs
520i, T, M50B20 6-syl, 1990 - 1995, 150hv, E 302x22, T 300 x 10, ei abs
1993-> ABS
524td, T, M21D24 6-syl, 1988-1992, 115hv, E 302x22, T 300 x 10, ei abs
525td, T, M51D25 6-syl, 1993-1995, 115hv, E 302x22, T 300 x 10, ABS
525tds, T, M51D25 6-syl, 1991-1995, 143hv, E 302x22, T 300 x 10, ei abs
1993-> ABS
525iX,T, M50B25 6-syl, 1992-1995, 192hv, E V 296 x 28, T (Huom iX:n oma) 300 x 10, ABS
525iX, S, M50B25 6-syl, 1992-1995, 192hv, E V 296 x 28, T (Huom iX:n oma) 300 x 10, ABS
540i, S&T, M60B40 8-syl, 1992-1995, 286hv, E V 302 x 28, T V 300 x 20, ABS
?mallisarjan tehokkain?
M5, S&T, S38B36 6-syl, 1988-1991, 315hv, E V 315 x 28, T V 300 x 20, ABS
?ei käy vertailumalliksi?
M5, S&T, S38B38 6-syl, 1991-1995, 340hv, E V 345 x 32, T V 328 x 20, ABS
?ei käy vertailumalliksi?
Tehorajat (alustan/jarrujen mukaan):
E 302x12, T 300 x 10, ei abs
520i, M50B20 6-syl, 1990 - 1995, 150hv
E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
530i, M60B30 8-syl, 1993-1995, 218hv
E V 302 x 28, T V 300 x 20, ABS
540i, M60B40 8-syl, 1992-1995, 286hv
(+20%)=343,2hv
Näin se menee
-Jarru swapista ei mene muutos prosentteja, jos tehdään kanta-autotarkastus.
-Vertailumalliksi käy mikä tahansa yllä mainittu, mutta ei M5, vuosimallista riippumatta.
-Missään mallissa ei ole: E V 302 x 22, T 300 x 10, ei abs.
-Jarrusatulat on Plug & Play asenteisia kaikkien E34 kesken, muuttuu levyn mukaan.
-Jarrulevyt on Plug & Play asenteisia kaikkien E34 kesken, muuttuu satulan mukaan.
-Vaikka laittaisi M5 jarrut tavalliseen E34 vertailumalli on 540i
-Jarrupääsylinterit on tarkistettava ETK:sta! Periaatteessa jos jarruteho kasvaa sytlinteri vaihtuu levyjen mukana, mutta samoja sylintereitä/tehostajia käytetään sekaisin monissa malleissa/vuosimalleissa...
Voisiko joku vahvistaa tämän mutun:
-Kaikissa 6-syl ei M5 on sama alusta: Jouset+iskarit, kallistuksenvakaajat
-Kaikissa 8-syl on sama alusta: Jouset+iskarit, kallistuksenvakaajat
-ei abs -> ABS muutos vaatii: 1. ABS jarrusatulat 2. Jarrutehostajan ja jarrupääsylinterit 3. ABS ohjain boxin 4. Anturit pyörän napoihin / ABS navat
5. Johdotukset
Jarru swapeista ja osien vaihdettavuudesta saa kertoa???
Onko jarru tehostajat/jarrupääsylinterit samat???
ei abs -> ABS mitä on vaihdettava???
www.bmwclub.fi->mallit ja moottorit
www.bmwe34.net->jarru kokoja
www.e34.de->mallit ja moottorit
autopower.se->"1988 ABS standard från 525i.", "1993 ABS och airbag på alla."
[BTCF search]
[tämän Threadin kommentit]
edit: kommenttien perusteella korjailtu ja lisäilty ( 3.6.2005)
Comment