Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e34 m20b25 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iSanttu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2014
    • 70
    • Naantali

    BMW e34 m20b25 ongelmaa

    Morjens tossa videossa jos kuulette niin ihanku auto ei kävis jokasella? käykö se sitten viidellä.. osaisko joku auttaa mikä pielessä kuitenkin ottaa kierroksia hyvin ja loppuun asti myös ja autoon vanha omistaja laittanut 300cc suuttimet? voiko tuo vaikuttaa siihen kun vakiot on jtn 149cc?? Kun vanha omistaja sanoi että tehoja vähän otettu irti että on joku 190hp? entiedä auttakaa jos osaatte

    Last edited by iSanttu; 02-03-2015, 19:19.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Katso miltä tulpat näyttävät. Niistä voi katsella vähän käykö kaikilla.

    Toinen hyvä jippo on kastella pakosarja. Jos ei käy jollain sylinterillä niin se kuivuu eriaikaan muiden kanssa. Peltisarjassa ei toimi ihan niin hienosti kuin valusarjan kanssa.

    Comment

    • iSanttu
      Bimmer Rookie
      • Dec 2014
      • 70
      • Naantali

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Katso miltä tulpat näyttävät. Niistä voi katsella vähän käykö kaikilla.

      Toinen hyvä jippo on kastella pakosarja. Jos ei käy jollain sylinterillä niin se kuivuu eriaikaan muiden kanssa. Peltisarjassa ei toimi ihan niin hienosti kuin valusarjan kanssa.
      Okeei täytyy kattoo ne huomenna :think

      Comment

      • iSanttu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2014
        • 70
        • Naantali

        #4
        ÖÖ, jos ne ois tulpat eihän auto rajottais eikä vastais kunnolla kaasuun?:think

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          #5
          Vastaa se luonnollisesti kaasuun vajaillakin.

          Tietysti vain niillä käynnissä olevilla sylintereillä.

          1 Tulpat vaihtoon

          2 Tulpanjohdoista resistanssimittaus, yli 10k ohm --> vaihtoon

          3 Virranjakajan irroitus ja silmämääräinen tarkastus, halkeamia tai kipinäjälkiä kuoressa --> vaihtoon.


          EDIT : Onko auto joskus toiminut hyvin noilla suuttimilla? Jos sinne vaan vaihtaa suuttimet, eikä kerro asiasta moottorinohjaimelle menee ihan helvetisti paksulle. Pelkillä isommilla suuttimilla tehon hakeminen on vähän sama kun laskisi pulkalla asfalttitietä kesähelteellä. Homma ei toimi, ja kaikki ketuttaa.

          Noiden jälkeen keksitään sitten muuta testattavaa.
          Last edited by Klasu-; 03-03-2015, 13:46.

          Comment

          • jönsse22
            BTCF Member
            • Feb 2013
            • 403
            • kouvola

            #6
            Mulla käy välillä vähän samaan tyyliin oma m20b25.
            Autoon vaihdettu puolen vuoden sisään.
            -kaikki virtapuolen osat
            -moottorinohjaus
            -imm
            -nokkakeppi, keinut
            -kampuran anturi
            - kaasuläpän asentotunnistin
            - m50b25 suuttimet
            -imuvuodot korjailtu
            -icv putsattu

            Näitten jälkee auto kyllä toimii hyvin mutta välillä käy pörpöttäen. Ei haitanne minua hirveesti kun kyseessä kuitenkin talviauto ja meni leimasta läpi
            E28 520i "keke"
            E30 "325" turbo
            E38 käyttiksen romu
            R50 mini cooper🤣

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #7
              Villi veikkaus: ilmamassamittarissa likaa / mittari rikki?

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • iSanttu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2014
                • 70
                • Naantali

                #8
                Ongelma korjattu vaihdettu vakio suuttimet paikoilleen ! ja uusi vika tilalle kun kytkintä pitää pohjassa tai laittaa vaihteen niin välinä kuuluu outo "rohina" oisko painelaakeri? :think



                vapaalla käy nätisti mut ku kytkimen tai vaihteen välil laittaa niin pitää ihme ääntä??..

                Itellä vähä innostus lopahti tähän projektiin halvalla myös saisi hakea jos joku haluaa privaan viestii vaikka !!
                Last edited by iSanttu; 03-03-2015, 17:03.

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  #9
                  Enpä nyt tiedä mahtaako m20 - moottorisissa olla kaksoismassavauhtipyörää.

                  Jos on, se aiheuttaa roklotuksen vapaalla, kytkin ylhäällä. Kytkintä painettaessa siis ääni häviää.

                  Kytkimen painelaakeri taas tekee täysin päinvastoin, eli ääntää kytkintä painettaessa.


                  Hololla kaksoismassapyörällä voi melkolailla pitkään ajella, jos roplotus ei haittaa.
                  Ääntävä painelaakeri aiheuttaa usein nopeamman remontin.
                  Painelaakerin haratessa täysin jumiin, se syö paineasetelman kynnet paskaksi hetkessä. Tällöin syntyvä ääni on kyllä sellainen, että viisaampi saattaa lopettaa ajemisen.

                  Comment

                  • iSanttu
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2014
                    • 70
                    • Naantali

                    #10
                    Originally posted by Klasu- View Post
                    Enpä nyt tiedä mahtaako m20 - moottorisissa olla kaksoismassavauhtipyörää.

                    Jos on, se aiheuttaa roklotuksen vapaalla, kytkin ylhäällä. Kytkintä painettaessa siis ääni häviää.

                    Kytkimen painelaakeri taas tekee täysin päinvastoin, eli ääntää kytkintä painettaessa.


                    Hololla kaksoismassapyörällä voi melkolailla pitkään ajella, jos roplotus ei haittaa.
                    Ääntävä painelaakeri aiheuttaa usein nopeamman remontin.
                    Painelaakerin haratessa täysin jumiin, se syö paineasetelman kynnet paskaksi hetkessä. Tällöin syntyvä ääni on kyllä sellainen, että viisaampi saattaa lopettaa ajemisen.
                    Tekee ääntä just kytkin alhaalla kuten sanoin eli kyl se painelaakeri sitten on !

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎