Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS käyntihäiriö.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    TDS käyntihäiriö.

    Auto seisoi pitkään ajamattomana kytkinrempan motivaatiota etsiessä. Akku oli syväpurkautunut. Nyt kun laittaa autoa käyntiin, niin lähtee, mutta käy tyhjäkäyntiä korkeilla kierroksilla ja ajaessa pienillä kierrokslla rynkyttää. Vetoja muutenkin huonosti. Kierrosluku mittari on poissa pelistä.

    Mikäs tän nyt tuli?
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
  • Fanatic21
    Bimmer Rookie
    • Jun 2014
    • 131
    • P-karjala

    #2
    Vaihtoehtoja monia. Rytkyttääkö tyhjäkäynnillä? Voisi olla suutin tukossa? Asentotunnistin? Myöskin imm aiheuttaa moista
    E34 M50b25 turbo

    Ex: E34 525i vm91


    Joensuu Connection

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1763
      • Honkajoki

      #3
      Kiitos vastauksesta, mutta kyseessä TDS riisseli, eli ei ole imm tässä. Suuttimen valo myös palaa mittaristossa, mutta taitaa olla vain seuraus tuosta paskasta käynnistä. Eniten mietityttää tuon kierroslukumittarin toimimattomuus. Mistä M51 ottaa tiedon tuolle varvikellolle?
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • KarkkainenL
        Aluevastaava
        • Sep 2013
        • 767
        • Tampere

        #4
        Vauhtipyörältä tulee kiekkamittarille tieto. Muistitko laittaa johdon anturiin kiinni rempan jälkeen? Voisin luulla, että moottorinohjaus ja syöttöpumppu tarvii tota tietoo käydäkseen oikein :think
        Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

        E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

        EX E36 320iA -98
        EX E39 520i -01
        EX E34 525 Tds -95

        Comment

        • SAMAANi
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 14
          • Espoo

          #5
          Originally posted by okko View Post
          Auto seisoi pitkään ajamattomana kytkinrempan motivaatiota etsiessä. Akku oli syväpurkautunut. Nyt kun laittaa autoa käyntiin, niin lähtee, mutta käy tyhjäkäyntiä korkeilla kierroksilla ja ajaessa pienillä kierrokslla rynkyttää. Vetoja muutenkin huonosti. Kierrosluku mittari on poissa pelistä.

          Mikäs tän nyt tuli?
          Autona e34 525 TDS
          Itellä tosiaan sama muttei ole seissyt, käy varmaan n. 1500-2500(?) rpm tyhjää. Suuttimen kuva mittaristossa, rundari pois pelistä, antaa kenkää niin saattaa kone hetken vetää omaa rallia edestakaisin punarajalle asti kunnes taas kierrokset laskee sinne 1500-2500 rpm paikkeille. kyseinen vika myös jossain vaiheessa saattaaa lähteä ja lähteekin pois, mutta palaa taas tuntemattomasta syystä takaisin X ajan jälkeen.

          Mikä vikana, mistä lähteä ratkomaan ongelmaa?
          Last edited by SAMAANi; 26-05-2015, 16:41.
          = = = = = = =
          X e39 528iA Touring
          X e39 520i Sedan
          X e34 525TDS Sedan
          X e46 320i Sedan
          e34 525i Sedan
          = = = = = = =

          Comment

          • demolition_man
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 17
            • tampere

            #6
            Vauhtipyörän kiekkatieto menee DDE2 purnukkaan induktiiviselta anturilta, eli se ei ole digitaalikanavilla luettavissa. Kierroslukumittari ottaa pulssin vasta DDE2 laatikon lähdöltä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎