Kertokaa Nyt on pulma! siis osaisiko joku kertoa se johto mikä menee pumpulle, joka on tankkiin menevä liitin niin johtoon tulee vain sekunnin virtaa ja sitten ei mitään, mitä nyttekisin? Rele konehuoneessa vaihdettu ei siinä vikaa mutta onko olemassa toinen rele tai jotain kun ennyt keksi mitä tekis :/
e34 92v TDS Farkku --> Kertokaa Nyt on pulma! siis osaisiko joku kertoa se johto mikä menee polttoaineen kiertopumpulle, johtoon tulee vain sekunnin virtaa ja sitten ei mitään, Rele konehuoneessa vaihdettu ei siinä vikaa mutta onko olemassa toinen rele tai jotain kun ennyt keksi mitä tekis... ja noista kaavoista ennyt oikeen ymmärrä Laittakaa vinkkejä tai ihan mitävaan kun kuntoon pitässaad! http://download.golgofa.ru/valera/ET...0.1/index.html
Ei sinne jatkuvaa virtaa tulekkaa, ainaskaan pensa vehkeissä. Tekee paineen aluksi ja kun lähtee käyntiin niin ecu pätkii maata mikä menee releelle. Eli pitäis olla kunnossa, ootko yrittäny edes käynnistää sitä?
Jos pelkästään pistää virrat päälle, niin ei se tds:n siirtopumppukaan pyöri, kuin hetken. Mun mielestä kuitenkin hieman pidempään, kuin sekunnin. Tai olisiko tuolla ajan pituudella jotain tekemistä hehkutuksen kanssa... Sitten kun auto on käynnissä, niin pyörii kyllä koko ajan.
jep sinnetulee vaan niin vähänaikaa virtaskaa ettei kerkee kuin inahtaa pumppu Olen ajanut kääntänyt vääntänyt potkinut ja kaikkee mut kun ei niin ei... jos tota ensaa mitenkää selvitettyyn niin voinko laittaa jatkuvan virran sille kun autoa starttaa jatai on käynnis? haluunkyl orkkis kuntoon tuon mutta patentinteen jolle keksi/joku osais sanoo jotain... tilasin uuden releen nyt konehuoneeseen varmuudenvaralta etteinyt 2kpl relees olis vikaa mitä oon koitanu... ja vielä hankaloittaa tuo kun enosaa lukee noita kaavioita ja munmielestä sielon muutakin kuin se konehuoneen rele-hehkun vieres oleva mutta ei hajuukaan misäse on... ja selvittäs paikan misä se on jos jotain löytyyis... melki hävettää kun luulen autoista jotakin vähän tietäväni PS: Olen lukihäiriöinen et hyvä jos joku saa kirjoituksistani jotain selvää pps: Ostasin heti mekaanisen pumpun tulevaisuutta ajatellen ja jos olisin rahoissani mutta tappelen kelankanssa eläkkeestä ja sossun rahalla pitää pärjätä millä ei todellakaan pärjää :(
jep sinnetulee vaan niin vähänaikaa virtaskaa ettei kerkee kuin inahtaa pumppu Olen ajanut kääntänyt vääntänyt potkinut ja kaikkee mut kun ei niin ei... jos tota ensaa mitenkää selvitettyyn niin voinko laittaa jatkuvan virran sille kun autoa starttaa jatai on käynnis? haluunkyl orkkis kuntoon tuon mutta patentinteen jolle keksi/joku osais sanoo jotain... tilasin uuden releen nyt konehuoneeseen varmuudenvaralta etteinyt 2kpl relees olis vikaa mitä oon koitanu... ja vielä hankaloittaa tuo kun enosaa lukee noita kaavioita ja munmielestä sielon muutakin kuin se konehuoneen rele-hehkun vieres oleva mutta ei hajuukaan misäse on... ja selvittäs paikan misä se on jos jotain löytyyis... melki hävettää kun luulen autoista jotakin vähän tietäväni PS: Olen lukihäiriöinen et hyvä jos joku saa kirjoituksistani jotain selvää pps: Ostasin heti mekaanisen pumpun tulevaisuutta ajatellen ja jos olisin rahoissani mutta tappelen kelankanssa eläkkeestä ja sossun rahalla pitää pärjätä millä ei todellakaan pärjää :(
Oletko mitannut virrantulon nastasta viisi, sieltä poteroliittimiestä? Johdon pitäisi olla GN/VI eli vihreä/violetein raidoin.
Laita vaikka joku pieni polttimo tuon johdon ja maan väliin, jotta homma on varma.
Sen jälkeen voit kytkeä suoraan virtaa ko. johtoon. Irroita varoiksi sulake F23 (15A) ja syötä sen lähtöpäähän. Jos ei jaksa sitä selvittää, syötä vuorotellen kumpaankin nastaan, toisesta pitäisi pumpun käynnistyä.
Virtaa saa helpoiten apukaapelin liitäntäpisteestä. Mutta varoituksen sana, laita johdon keskelle ensin vaikka 55/60W halogeenipoltin siten että hehkulangat ovat rinnan. Se estää tuhot jos jossain kuitenkin on oikosulku tms.. (hölmöilee itse johdonpään maahan).
Kuten täällä on jo kerrottu, pumppua ei tarvita kuin ilmauksessa, jos huolehtii siitä että tankissa on aina reilusti ainetta. Ilmausta taas ei tarvita jos mikään paikka ei vuoda. Mutta voi sitä pumppua suoraan syöttää.
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Oletko mitannut virrantulon nastasta viisi, sieltä poteroliittimiestä? Johdon pitäisi olla GN/VI eli vihreä/violetein raidoin.
Laita vaikka joku pieni polttimo tuon johdon ja maan väliin, jotta homma on varma.
Sen jälkeen voit kytkeä suoraan virtaa ko. johtoon. Irroita varoiksi sulake F23 (15A) ja syötä sen lähtöpäähän. Jos ei jaksa sitä selvittää, syötä vuorotellen kumpaankin nastaan, toisesta pitäisi pumpun käynnistyä.
Virtaa saa helpoiten apukaapelin liitäntäpisteestä. Mutta varoituksen sana, laita johdon keskelle ensin vaikka 55/60W halogeenipoltin siten että hehkulangat ovat rinnan. Se estää tuhot jos jossain kuitenkin on oikosulku tms.. (hölmöilee itse johdonpään maahan).
Kuten täällä on jo kerrottu, pumppua ei tarvita kuin ilmauksessa, jos huolehtii siitä että tankissa on aina reilusti ainetta. Ilmausta taas ei tarvita jos mikään paikka ei vuoda. Mutta voi sitä pumppua suoraan syöttää.
Noin nyton nuo asiat tehty... kiertopumppu ja rele vaihdettu (F23) sulakkeelta taakepäin toimii kun laittaa virtaskaa sulakkeen "meno" puolelle niin avot pumppu pyörii Mutta sulakenastan tulopuolelle ei tule lainkaan virtaa kun käännän virratpäälle, vaikka olisi polttoainelinja täysintyhjä/paineeton... sensijaan siihen tulee olikoseny 9v eli aivan liian vähän kun auto käynnistyy :think suutinvalo palaa koetaulussa ja suutin 4:jä elise sähkösuutin vuotaa aivan inan siitä keskivaiheilta... mutta siis miksi miitää, ei ymmärrä
kiertopumppu ja rele vaihdettu (F23) sulakkeelta taakepäin toimii kun laittaa virtaskaa sulakkeen "meno" puolelle niin avot pumppu pyörii Mutta sulakenastan tulopuolelle ei tule lainkaan virtaa kun käännän virratpäälle, vaikka olisi polttoainelinja täysintyhjä/paineeton... sensijaan siihen tulee olikoseny 9v eli aivan liian vähän kun auto käynnistyy suutinvalo palaa koetaulussa ja suutin 4:jä elise sähkösuutin vuotaa aivan inan siitä keskivaiheilta... mutta siis miksi miitää, ei ymmärrä
Eli siirtopumppu toimii, mutta ei saa tarpeeksi jännitettä?
Se suuttimen valo voi viitata myös DDE-boksin vikaankin, vaikka se toki syttyy mm. esim polttoaineen loppumistilanteessa, kun suuttimelta ei enää tule boksille tietoa suuttimen aukioloajoista.
Yhessä tds:ssä taisi kerran olla viallinen sammutinsolenoidi, joka teki sen että tyhjäkäynnillä tuo valo vilkkui ja kun painoi kaasua, niin 1500 kier/min saavuttaessa kone sammui. Ei saanut tarpeeksi polttoainetta...
Tuleeko sinne releen syöttöön se oikea 12V? Entä sitten releen herätejännite? Ei kai maadoistusvikakaan ole pois suljettu vaihtoehto tälläisessä tapauksessa.
Eli siirtopumppu toimii, mutta ei saa tarpeeksi jännitettä?
Se suuttimen valo voi viitata myös DDE-boksin vikaankin, vaikka se toki syttyy mm. esim polttoaineen loppumistilanteessa, kun suuttimelta ei enää tule boksille tietoa suuttimen aukioloajoista.
Yhessä tds:ssä taisi kerran olla viallinen sammutinsolenoidi, joka teki sen että tyhjäkäynnillä tuo valo vilkkui ja kun painoi kaasua, niin 1500 kier/min saavuttaessa kone sammui. Ei saanut tarpeeksi polttoainetta...
Tuleeko sinne releen syöttöön se oikea 12V? Entä sitten releen herätejännite? Ei kai maadoistusvikakaan ole pois suljettu vaihtoehto tälläisessä tapauksessa.
Kyllä, silloin kun autojokäy niin tulee se 9v sulakkeen tulopuolelle mutta ei kun laittaa virranpäälle sulakkeen menopuolelle kun laittaa suoraan 12v niin kiertopumppu pyörii komeesti... silloin kun auton ostin niin piti olla vika vain kiertopumppu... kun auton ostin niin suutin-valo sammui kun auto käynnistyi mutta nyse palaa koko ajan "Se suuttimen valo voi viitata myös DDE-boksin vikaankin" Mikäkä on tuo boksi? mitä virkaahän ajaa? Mitäs oikeenysittekis? Olisko senytttuo sähkösuutin mikä vi..lee? Kiitos vastauksesta! ja toivottavasti lisää ohjeita tulis
Kyllä, silloin kun autojokäy niin tulee se 9v sulakkeen tulopuolelle mutta ei kun laittaa virranpäälle sulakkeen menopuolelle kun laittaa suoraan 12v niin kiertopumppu pyörii komeesti... silloin kun auton ostin niin piti olla vika vain kiertopumppu... kun auton ostin niin suutin-valo sammui kun auto käynnistyi mutta nyse palaa koko ajan "Se suuttimen valo voi viitata myös DDE-boksin vikaankin" Mikäkä on tuo boksi? mitä virkaahän ajaa? Mitäs oikeenysittekis? Olisko senytttuo sähkösuutin mikä vi..lee? Kiitos vastauksesta! ja toivottavasti lisää ohjeita tulis
Dde boksi on se joka vastaa koko koneen polttoaineen syötöstä.
Moottorinohjaus siis suomen kielellä.
Dde boksi on se joka vastaa koko koneen polttoaineen syötöstä.
Moottorinohjaus siis suomen kielellä.
Ok, Kiitän Vitsi kuneioo OBD:tä ja köyhä kun mikä :(
Toisen kyssärin voisin sujauttaa tähän väliin, mikä olis (hyvä) OBD lukija mikä sopis mahd moneen autoon ja toiminnot saisolla ruhtinaalliset Kun joskus saa rahaa niin ostoon menee!
Voisin kysellä lähikylitä kaverii ketä lukis niin pääsis halvemmalla
Comment