Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 520i -88 ei lähde käyntiin huoltovalojen nollauksen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekkude
    BTCF Member
    • Jul 2013
    • 404
    • Muurla

    E34 520i -88 ei lähde käyntiin huoltovalojen nollauksen jälkeen

    Eli tämmöinen ongelma tuli eteen. Nollasin huoltovalot maadoittamalla 19pinnin ja 7:kaan hyppylangalla. Huoltovalot sammuivat mutta mittaristoon jäi 4 vihreetä valoa palamaan eikä lähde enään käyntiin. Starttaa hyvin mutta ei hörähdäkkään. Ennen tätä lähti kuin palmun alta. Missä mahtaa olla vika? Pitäisi töihin päästä ja auto seisoo pihalla
    Last edited by Pekkude; 13-04-2015, 07:07.
    E38 740i -95
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    #2
    Sulakkeet syyniin

    Comment

    • Pekkude
      BTCF Member
      • Jul 2013
      • 404
      • Muurla

      #3
      Sulakkeet olivat ehjät. Onko muita ideoita? Onko normaalia että nuo 4 vihreetä valoa jäivät päälle?
      E38 740i -95

      Comment

      • Pekkude
        BTCF Member
        • Jul 2013
        • 404
        • Muurla

        #4
        Voiko mittaristo vaikuttaa käynnistykseen? Esim kontaktihäiriö takana olevissa 2 isossa liittimessä? Oli nimettäin mittaristo irti tuosta ennen huoltovalojen nollausta kun tarkistin onko akut ehjiä.
        E38 740i -95

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          #5
          Oisko lyöny jonkun käynnistykseneston päälle tuossa huoltovalojen nollauksen yhteydessä?

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          • Pekkude
            BTCF Member
            • Jul 2013
            • 404
            • Muurla

            #6
            Tämä voi olla mahdollista. Starttaa tosiaan pirteästi muttei käynnisty ja tätä ennen lähti aina hyvin käyntiin. Miten tuon saa pois päältä mahdollisesti?
            E38 740i -95

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Pekkude View Post
              Tämä voi olla mahdollista. Starttaa tosiaan pirteästi muttei käynnisty ja tätä ennen lähti aina hyvin käyntiin. Miten tuon saa pois päältä mahdollisesti?
              Siihen oli jossain ohje, mutta nyt en löydä tähän hätään sitä mistään. Saattoi olla foorumillakin, kokeile hakua.

              Tuli vaan mieleen tuo kun muistaakseni on aika yleistä vanhemmissa bemmeissä että käynnistyksenesto alkaa kettuilla jos huoltovalot nollaa ns. manuaalisesti.

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • Pekkude
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 404
                • Muurla

                #8
                Pitääkin etsiä. Mahtaakohan muuten 88 vuotisessa olla edes ajonestoa? Avain on ihan perus vanhanmallin missä ledi(valo?)
                E38 740i -95

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Pekkude View Post
                  Pitääkin etsiä. Mahtaakohan muuten 88 vuotisessa olla edes ajonestoa? Avain on ihan perus vanhanmallin missä ledi(valo?)
                  Se taitaa olla autokohtaista. Mun isännällä on samanmoinen E34 520i vuosimallia -89 ja siinä ei ole ajonestoa.

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  • Pekkude
                    BTCF Member
                    • Jul 2013
                    • 404
                    • Muurla

                    #10
                    Hmm, pitää käydä nuo sulakkeet tarkasti läpi vielä kerran. Tuskin kyllä antaa startata jos päävirtasulake on palanut esim?
                    E38 740i -95

                    Comment

                    • Kv1984
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 584
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Pekkude View Post
                      Hmm, pitää käydä nuo sulakkeet tarkasti läpi vielä kerran. Tuskin kyllä antaa startata jos päävirtasulake on palanut esim?
                      Voihan tuon tsekata varmuuden vuoksi, mutta en ihan heti uskoisi että on pääsulake menny... Mulla tosin entisestä autosta jäi kerran pääsulakkeen kiinnitys hiukka löysälle ja auto kyllä käynnistyi ja kävi jonkun aikaa, mutta hetken ajon jälkeen rupesi virrat pätkimään ja sitten käytännössä sammui ajosta.

                      Jos auto ei rupea käynnistymään niin kattele että tuleeko bensaa ja kipinää, ja jos jompikumpi puuttuu niin sitten miettimään että miksi se puuttuu.

                      E34 518i Jet Black (ex)
                      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                      E38 M52B28 Oxfordgrün

                      Comment

                      • Pekkude
                        BTCF Member
                        • Jul 2013
                        • 404
                        • Muurla

                        #12
                        Noniin! Auto lähti käyntiin. Otin maakaapelin irti akusta --> putsailin sillävälin pääsulakkeen-->painelin lattasulakkeita sulakeboksista--> otin avaimet pois virtalukosta ja avasin ovet ja laitoin kiinni pariin kertaan-->akun maakaapeli takaisin kiinni ja starttausyritys --> lähti käyntiin.

                        Käynti oli aluksi aaltoilevaa mutta tasaantuin 10 sek kuluttua normaaliksi. Taitaa olla näitä henkimaailman juttuja taas kerran
                        E38 740i -95

                        Comment

                        • Kv1984
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 584
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Hyvä homma

                          Akun irtikytkentä saattoi nollata jonkun vikatilan johon auto oli pukannut itsensä huoltovalon nollauksen yhteydessä... ei voi aina käsittää näitä juttuja.

                          E34 518i Jet Black (ex)
                          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                          E38 M52B28 Oxfordgrün

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎