Originally posted by Kv1984
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmamassamittarin oireilut?
Collapse
X
-
Originally posted by Kv1984 View PostNoup, mutta vahvana epäilynä on tarvikemallin puola, jossa ei varmaan riitä potku tuohon koneeseen. Aina sadekelillä oireilu pahenee, ja kuivalla kelillä ei välttämättä ole mitään vikaa. Pitäis jostain löytää alkuperäinen puola tuohon koneeseen että vois testata. Juttu on jäänyt vähän sikseen kun vika on sinänsä ärsyttävä, mutta ihan siedettävä.
tulpat myös nokistuu erittäin nopeesti -___-''Last edited by latsku; 17-07-2015, 17:07.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by latsku View Postonko asia jo ratkennu et mikä oli vikana
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostEi tulpat olleetkaan ainoa syy...
Nyt on uudet tulpat vaihdettu ja yhä pätkii. Tyhjäkäyhti tasoittui ja meno parani jonkun verran, mutta yläkierroksilla (yli 3000) nykii yhä pirusti. Tasakaasulla ja moottorijarrutuksissa huomaa pientä nykimistä, mutta se ei kyllä ole mitään verrattuna siihen rytinään mikä aikaisemmin oli.
Mitäs sitä seuraavaksi? Pitänee varmaan tsekkailla se ilmamassamittari, ja ehkä bensapumppukin vois olla tiensä päässä...
Leave a comment:
-
-
Ei tulpat olleetkaan ainoa syy...
Nyt on uudet tulpat vaihdettu ja yhä pätkii. Tyhjäkäyhti tasoittui ja meno parani jonkun verran, mutta yläkierroksilla (yli 3000) nykii yhä pirusti. Tasakaasulla ja moottorijarrutuksissa huomaa pientä nykimistä, mutta se ei kyllä ole mitään verrattuna siihen rytinään mikä aikaisemmin oli.
Mitäs sitä seuraavaksi? Pitänee varmaan tsekkailla se ilmamassamittari, ja ehkä bensapumppukin vois olla tiensä päässä...
Leave a comment:
-
-
Imuvuotoja ei ollut. Haitariputkessa oli halkeamia, mutta eivät vissiin ole niin isoja, että raakaa ilmaa pääsisi koneeseen.
Suurimmaksi syypääksi nykimiseen paljastuivatkin tulpat! Pari tulppaa oli ihan öljyssä, yksi oli aivan karstainen, ja tasan yhdessä tulpassa (Boschin nelikärkiset) oli tasaiset kärkivälit. Pienellä hätäapuputsaamisella ja kärkien säätämisellä saatiin auto toimimaan melko normaalisti. Todellisen tuloksen näkee vasta huomenna kun pääsee ostamaan uudet tulpat.
Tulppia ei kukaan osannut epäillä, koska ne eivät ole kuin reilun vuoden vanhat. Mutta vissiinkin tuo talven yli seisominen ja jatkuva startin sahaaminen pilasivat ne sitten lopullisesti.
Leave a comment:
-
-
Lämpöantureista kun on johdot irti on varmasti rikkaalla ja käy miten sattuu.
Leave a comment:
-
-
Pari testiä...
Ilmamassamittarin liitin irti -> Käynti huononi oleellisesti, melkein sammui, tehot täysin kateissa. Mutta käynnistyi ja pysyi käynnissä. Eli IMM:ssa on JOTAIN eloa kuitenkin.
Lämpötila-anturit irti -> Sama kuin edellä.
Toinen ecu -> Ei vaikutusta.
Haitariputki on paikkailtu osin teipillä (teipin alla ei ollut reikiä, vaan pykimää) ja putken alkupäästä klemmarin takaa löytyi halkeama. Suihkauttelin koko putken alueelle jarrupuhdistussprayta, mutta se ei vaikuttanut kierroksiin mitenkään, joten se ei sitten varmaan myöskään vuoda siitä? Vai voiko se kiskoa siitä halkeamasta ilmaa vain silloin kun antaa kaasua? Tyhjäkäynti kun on ihan ok, mutta heti kun kenkäsee vähän niin röpötys ja rytkytys alkaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostVoikohan muuten osittain hajonnut ecu tehdä tuommoista, sehän kun määrää seoksen suhdetta? Vai pimeneekö ecu aina kerralla? Oishan mulla tossa yksi varaboksi jolla vois kokeilla. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostVaihdeltiinkos tähän sitä lämpöanturia?
Originally posted by sesku View PostMitä bensaa tankattu?
Voikohan muuten osittain hajonnut ecu tehdä tuommoista, sehän kun määrää seoksen suhdetta? Vai pimeneekö ecu aina kerralla? Oishan mulla tossa yksi varaboksi jolla vois kokeilla. :think
Mutta eniten epäilen kyllä tuota ilmamassamittaria. Kellään pätevää ohjetta siihen miten sen toiminnan voisi testata yleismittarilla?
Leave a comment:
-
-
Mitä bensaa tankattu? E10 aiheutti ko moottorissa vastaavanlaisia oireita, sekä sen ettei lämpösestä tallista lähteny käyntiin mutta E5 toimi täysin normaalisti...
Leave a comment:
-
-
Sen verran vanhaa tekoa ettei saakkaan luettua ihan joka kapineella.
Vaihdeltiinkos tähän sitä lämpöanturia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kal.ju View Post:think
Villi veikkaus. Vettä polttoaineen seassa.
Ilmaletkut on tsekattu ja ne on ok, eli ei pitäisi olla imuvuotokaan kyseessä. Mun järjellä ajateltuna kyseessä on jonkinlainen bensansaanti- tai seoksenmuodostusongelma. Ilmamassamittaria tutkittaessa kävi ilmi, että se on jo kertaalleen avattu ja ilmeisesti putsattukin, koska se oli liimattu kasaan...
Originally posted by latsku View Postkoodeja ei pysty lukemaan ? hmmm ? ei siitä ecu ois paskana sitte?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostKertokaapas kokemuksia, millaisia oireita aiheuttaa hajonnut ilmamassamittari. Eikös se ole nykimistä, rytkytystä, bensankulutuksen nousua ja tehojen katoamista? Siihen ei taida kuitenkaan liittyä käynnistymisongelmia tai auton sammumista?
Tuo meidän isännän M20B20 on käynyt huonosti sitten sen kun se seisoi puoli vuotta lumessa. Nykii ja rykii niin maan p*leesti kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa. Yläkierroksilla toimii ihan hyvin, mutta alakierroksilla ja etenkin hiljaisemmissa vauhdeissa se rytkytys on sitä luokkaa että tekarit tippuu suusta. Tyhjäkäynti on ihan ok ja käyntiin lähtee hyvin. Kun antaa lisää kaasua, kone toimii taas, mutta heti kun jalan nostaa kaasulta, kengurubensaefekti alkaa.
Vikakoodejahan tuosta ei pysty lukemaan syystä X, joten oirekuvan perusteella mietin, että vikana voisi olla loppuunkulunut imm.
Syttypuolen osat on vaihdettu alle puoli vuotta sitten, kampuran anturi samoin, tulpat myös uusittu viime kesänä. Tuo rytinä alkoi tuon talven yli seisomisen jälkeen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: