Jep. Kansi sit vaan auki ja koneistamolle yläpää tiivistesarja ja pultit tilaukseen. N. 300€ männöö rahaa osiin ja oikasuun.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B20 kansipahvi vaihto
Collapse
X
-
Ja vaihda paisarin korkki kanssa, sen pitäisi päästää ylipaineet pois.
Jos paisari turpoaa kuten kerroit, on se korkki rikki, eikä ehkä tee järjestelmään oikeaa painetta muutenkaan...
Korkki säätää siis oikean paineen systeemiin, ja päästää tarvittaessa ainetta pois, jos paisari tulee täyteen.
Comment
-
-
Tuota.
Uusi käytetty kone vaihtuu paikoilleen lyhyemmässä ajassa ja varmasti halvemmalla.
Just my 50 cent...KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Skunkki^ : kyllähän se kone sinne vaihtuu mutta tekniikan luovuttajaa odotellessa. Ei viitsis ostaa toista m20b20 tekniikkaa ihan hetkeksi vaan. Vaikka eiväthän ne enään kalliita ole..
Meni muuten nyt sillai mielenkiintoiseks kun tänään aamupäivällä saatiin auto ensin montulle ja kokeilin käymään ja zadam lähti. Kävi noin 15min ihan normaalisti ilman mitää outoja ääniä ja ei valutellu öljyä tai muita nesteitä mistään. Sit kun lämmöt nousi normaaliin noin 10 min jälkeen niin ei mennyt kun ihan hetki kunnes keitti.. Mietin et onkohan sittenkään pahvi mennyt vai jotain vesijärjestelmässä? Tosiaan jos tekee vaan tarpeeksi painetta ja on öljyn suodatin antanut periks ja falskannu? Ei vielä avattu konetta kun kaveri joka noit on purkanu on vetäny koko yön ja ei oikee pysy työkalut kädessäE61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
-
Ei kai m20:ssä öljynsuodatin ole millään tavalla yhteydessä nesteisiin?
Jos se kylmällä moottorilla HETI kun lyö käyntiin niin höyryää paisariin, korkki auki paisarista tässä vaiheessa, niin sillon jo sanoisin että pahvi vika. Mutta onko siellä nestettä ensinnäkään tarpeeksi nyt? Toimiiko visko kuten pitää? Laita ehjä paisarin korkki? Ja miksi päästät sen keittämään? Satasella muinoin möin pyörimä kuntoisen m20b20 tekniikan, noi 2l on halpaa kun saippua ja samassa ajassa vaihdat melkeimpä tekniikan mitä pelkän pahvin.
Comment
-
-
Ettei ois jäähdytysjärjestelmä tukossa/täynnä ilmaa?
Omassa M20 ei kestä pitää tyhjäkäynnillä pitkään, vesipumppu on vaihtokunnossa ja paisarin tiiviste vuotaa. Eli vetää ilmaa järjestelmään ja soppa on valmis.
Vaihda nyt alkuun vaikka termari ja ilmaa järjestelmä, sitten vasta kansi auki jos se vielä keittää.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostEttei ois jäähdytysjärjestelmä tukossa/täynnä ilmaa?
Omassa M20 ei kestä pitää tyhjäkäynnillä pitkään, vesipumppu on vaihtokunnossa ja paisarin tiiviste vuotaa. Eli vetää ilmaa järjestelmään ja soppa on valmis.
Vaihda nyt alkuun vaikka termari ja ilmaa järjestelmä, sitten vasta kansi auki jos se vielä keittää.
No tuota samaa mietin. Mutta mistä tuli sit öljyt putken päälle mietityttää. Vettä lisäsin edellisen keitoksen jälkeen tietysti. Mistään ei mitään öljyä nyt ainakaan näkyvästi vuoda.E61 530D, xDrive 2007
Octavia RS, 2.0tdi, 2018
Comment
-
-
Venttiilikopan tiivisteen välistä voi tulla, valuu kantta pitkin siihen lämpösuojalle ja siitä tiputtaa pakoputken päälle.
Katso onko se venakopan reunus märkä takaa (sormella vedät tiivisteen reunaa pitkin).
En nyt kuitenkaan miettis sitä öljyvuotoa vaan syytä miksi se keittää, ellei valu ihan solkenaan sitä öljyä. :think
Jos tietty kansi on halki/tiiviste palanut aivan öljykanavan vierestä, se työntää ne pihalle siitä mistä ensiksi pääsee.
Netistä löytyy ohjeet siihen jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen, termarin kopan päällä on yksi ruuvi ja toinen on paisarin korkin vieressä.
Jos se heti kun lyöt kylmänä käyntiin rupee pulputtamaan paisarissa (korkki irti), on kannen tiiviste luultavasti mennyt.
Ottaisin nyt jonkun koneista enemmän tietävän kattomaan sitä sun m20:stä, jos se keittää joka kerta kun lyöt sen käyntiin niin rikot sitä vain enemmän.
Niin ja kone keittää jos:
- Termostaattia on jumissa=ei aukea kokonaan
- Ilmaa järjestelmässä, vesi ei kierrä jos ilmakupla estää sen (pumppu kavitoi).
- Vesipumpun hihna löysällä.
- Jäähdytysjärjestelmä tukossa
- Paisuntasäiliön korkki jumissa (jousi ei säädä painetta oikein)
- Ylitäytetty jäähdytysjärjestelmä (katso että kylmänä rajojen sisällä)
- Viskoflekti ei pyöri kunnolla
- Kannen tiiviste vuotaa / kansi halki
Puristusmittaus olisi kaikkein helpoin tapa diagnosoida se kansi. Puristusmittari ei taida 30e enempää maksaa ja antaisi vähän suuntaa missä mennään.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
Comment