Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m20b20 kiertämis ongelma ja booaus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pleomax
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 121
    • Lempäälä

    E34 m20b20 kiertämis ongelma ja booaus..

    Kyselläämpä taas jos vinkkiä saisi.
    Eli ongelma alkoi kun vähän taka kumeja lämmittelin viikonloppuna. Ensin ei ollut mitään onglemaa väänsi ja kiersi normaalisti. Yht äkkiä alkoi kauhea booaus kolmos vaihteella. (Ei se sinne asti sutia jaksanu vaan siis siirryttiin jo toiseen paikkaan.) vapaalla jaksaa kiertää suht normaalisti 4 tonniin asti ja Sit booaa. Vaihteen kun lyö silmään niin lähtee liikkeelle tosin vaivalloisesti mutta lähtee. Eli vääntö katoaa kun liikkua pitäisi ja kone sanoo boaaaaaa... Liikkeelle kun pääsee niin kiihtyminen on vaivalloista. Eli ihan rauhallisella kaasulla kun menee nii ei booaa mut yhtään ronskimpi painallus niin heti putoo kierrokset. Itse mietin bensan suodatinta et oliskohan vaihto kunnossa..? Tänään se selviää.. Toisaalta mietin että voiko mahdollisesti tulppa sanoa sopimuksen irti kesken ajon ja et nyt mennään 5 pytyllä? Muita paikkoja mistä vikaa hakea..?
    E61 530D, xDrive 2007
    Octavia RS, 2.0tdi, 2018
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Suodatin on hyvä ehdokas ja myös bensapumppu kannattaa tarkistaa.

    Comment

    • poteroa
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 311
      • Tuusula

      #3
      Sullahan oli ongelmia sen kannen kans, sehän keitti? Eli pikainen veikkaus että kansi halki tai tiiviste palanut jos et korjannut vikaa. Puristusmittari kehiin ja nesteiden tarkistus ettei oo sekaisin.
      E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
      E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

      Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
      Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
      Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
      Ex: E34 520i "winter wagen"
      Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
      Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
      Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

      Comment

      • Pleomax
        Bimmer Rookie
        • Jun 2015
        • 121
        • Lempäälä

        #4
        Oli joo. Epäilys oli ennen tutkimista että kansi halki tai tiiviste menny. Eipä ollu. Vesipumppu oli itsensä irti sanonut ja kuumaks veti. Mistään ei ole öljyä falskannu ja nesteet ei sekoitu. Öljyn määräkin on pysynyt siinä mitä sinne laitettiin. Eikös tuo ongelma olisi tullut heti eikä puolentoista tonnin jälkeen..? Hirveästi vaikuttas siltä et olis jotain tossa bensan saanti puolella. En vielä ehtinyt kyllä tutkii... Millä tapaa tuo kannen halkeaminen esiintyy? Muuta siis kun tuo nesteet sekaisin tapa?
        E61 530D, xDrive 2007
        Octavia RS, 2.0tdi, 2018

        Comment

        • TsTPioneeri
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 258
          • Muurame

          #5
          Kyllä minä lähtisin tutkimaan asiaa helpoista eka ilmansuodatin,tulpat,bensapuoli.

          Puristukset kannattaa kanssa kattoa.

          Mutta miksi polttaa kumia M20B20 koneella varsinkin kun E34 on vielä painava auto?

          Hyvä kun jaksaa puolta tehokkaammalla M50B25sellakaan.
          Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

          Bmw 525i E34 91'
          Bmw 540i E34 93'
          Bmw 335i E30 83'

          Comment

          • Pleomax
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 121
            • Lempäälä

            #6
            Jees kiitoksia vastuksista. Mites niiden puristusten katsominen? Vaatiiko jo jonkun vimpaimen avuksi?

            Eipä tuolla kannata poltella joo. Pakkohan se kokeilla oli mitä sanoo kun kaasua painaa. Mut sit alko ongelmat. Mutta selvitellään selvitellään
            E61 530D, xDrive 2007
            Octavia RS, 2.0tdi, 2018

            Comment

            • TsTPioneeri
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 258
              • Muurame

              #7
              Siihen puristusten katsomiseen on oma työkalu.



              letkunpää tulpan tilalle ja pyörittää moottoria niin pitäs mittarissa näkyä lukemia.

              Googlaamalla löytyy mitä puristusten pitäisi olla.
              Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

              Bmw 525i E34 91'
              Bmw 540i E34 93'
              Bmw 335i E30 83'

              Comment

              • Pleomax
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 121
                • Lempäälä

                #8
                Kaippa tuota miettiä sitten tarvii. Eilem vaihdoin tulpat ja vähän helpotti. Vieläkin tuntuu siltä et kunnolla kun painaa niin vähän tuppaa hyytymään isolla kaasulla. Vääntöä tullut takasin ja ei paljoa jää normaalista. Edelleen venttiilit säksättää mutta ei jaksaisi uskoo et vika olis niissä. Ei oo pahentunut eikä parantunut niiden ääni sillä aikaa kun tuo mulla on ollut.
                E61 530D, xDrive 2007
                Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                Comment

                • Pleomax
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 121
                  • Lempäälä

                  #9
                  Tuli vaan mieleen. Eilen kun tulppia vaihdoin niin olivat aavistuksen öljysiä. Oliskohan fiksua tarkkaa venttiilikopan tiiviste? Nyt kävin nuuskimassa öljyn täyttö aukkoa niin haisee aavistuksen bensalle..? Epä normaalia??
                  E61 530D, xDrive 2007
                  Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Pleomax View Post
                    Tuli vaan mieleen. Eilen kun tulppia vaihdoin niin olivat aavistuksen öljysiä. Oliskohan fiksua tarkkaa venttiilikopan tiiviste? Nyt kävin nuuskimassa öljyn täyttö aukkoa niin haisee aavistuksen bensalle..? Epä normaalia??
                    Eihän M20 koneessa ole tulpat venttiilikopan läpi. Vai vuotaako niin kauheasti koneen kylkeä pitkin jo?

                    Se bensan haju ei kanssa ole hyvä juttu. Vaihda öljyt. Olet saanut sinne bensaa käyntihäiriöstä johtuen.

                    Comment

                    • Pleomax
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 121
                      • Lempäälä

                      #11
                      Ei vuoda koneen kylkeä pitkin ainakaan ulkopuolelta. Mitästähän sinne öljyä sitten on päässyt..? Öljyt vaihdettu alle tonni sitten.... Pitäis varmaan tuo käyntihäiriön syys löytää ennen kun ne öljyt vaihtaa..?
                      E61 530D, xDrive 2007
                      Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Pleomax View Post
                        Ei vuoda koneen kylkeä pitkin ainakaan ulkopuolelta. Mitästähän sinne öljyä sitten on päässyt..? Öljyt vaihdettu alle tonni sitten.... Pitäis varmaan tuo käyntihäiriön syys löytää ennen kun ne öljyt vaihtaa..?
                        Mistä kohtaa se tulppa tarkemmin on öljyssä? Kierteestä, kärjestä vai se posliini osa?

                        Jos siellä öljyissä on kauheasti bensaa ei se oikein voitele ja senhän tietää miten hyvää se koneelle tekee.

                        Comment

                        • Pleomax
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 121
                          • Lempäälä

                          #13
                          Kierteissä oli öljyä ja Sit siellä kipinä kannassa. Posliini osassa ei ollu eikä siinä piuhassa josta virta tulpalle tulee öljyä ollenkaan.
                          Taskulampulla koitin sinne kattoo mut ei se ainakaan ihan ui siinä öljyssä.
                          Öljyt itsessään on normaalin väriset mutta se bensa sieltä tuoksuu jonkin verran. Ei kauheesti mut sillai et saa sanoo et vähän pöllähtää kun nuuskasee korkin alta. Öljy korkin pinnassa ei ole bensaa eikä muuta karstaa. Paisarissa vaan kanssa vettä eikä öljyä oo sinne menny..
                          E61 530D, xDrive 2007
                          Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                          Comment

                          • TsTPioneeri
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 258
                            • Muurame

                            #14
                            Toivon mukaan ei ole männänrenkaat entiset se kyllä työntäisi öljyä palotilaan...
                            Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                            Bmw 525i E34 91'
                            Bmw 540i E34 93'
                            Bmw 335i E30 83'

                            Comment

                            • Pleomax
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 121
                              • Lempäälä

                              #15
                              Mutta eikös siellä sit olis metalliakin jossain? Onkohan kauhee homma avata ja kattoo?
                              E61 530D, xDrive 2007
                              Octavia RS, 2.0tdi, 2018

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎