memebuy23buy

E34 Ilmastoinnin sähköflekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #16
    Edelleen topikkia lainaten.
    Oisko kenelläkään etuvastusta myynissä?
    Voiko etuvastukseksi laittaa sellasta joka on tarkoitettu lämmityslaitteen puhaltimelle?

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #17
      Originally posted by luntti
      Edelleen topikkia lainaten.
      Oisko kenelläkään etuvastusta myynissä?
      Voiko etuvastukseksi laittaa sellasta joka on tarkoitettu lämmityslaitteen puhaltimelle?
      etuvastukseksi käy vaikka h4 poltin, vähänkös tulee makee kun on valaistu flekti

      edit lämppärin vastus käy hyvin kunhan sen laittaa kunnolla siihen puhaltimen ilmavirtaan.
      mulla on joku VW:een vanha vastus siellä nytten.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #18
        Originally posted by MasaYards
        No mites mun autossa sitten, kun ei ole syylärin päässä lämpötila-anturaa ollenkaan, paikka kyllä on. Auto nostaa myös lämpöjä parkissa. Niin ja auto on 525i -91 manuaali ilmastoinnilla. kuuluisko tässä ton flektin pyöriä myös viskon apuna?
        Kyllähän sen pitäisi, mutta ei varmaankaan pyöri kun ei saa tietoa jäähdytysnesteen lämpötilasta kun ei ole anturiakaan. Löytyykö siihen puuttuvaan anturiin liitin jostain sieltä syylärin läheisyydestä?
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • MasaYards
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 92

          #19
          Yritin kans ite katella et tulisko sinne lähelle mitään piuhoja mut en kyl löytäny yhtään ylimääräsiä johtoja/liittimiä. Eilen kokeilin ilmastointia, niin ei lähteny se flekti pyörimään edes silloin....

          Comment

          • JamBBa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 362
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by MasaYards
            No mites mun autossa sitten, kun ei ole syylärin päässä lämpötila-anturaa ollenkaan, paikka kyllä on. Auto nostaa myös lämpöjä parkissa. Niin ja auto on 525i -91 manuaali ilmastoinnilla. kuuluisko tässä ton flektin pyöriä myös viskon apuna?
            Onko muuten ite visko ehjä kun lämpöjä nostelee? Mä uusin just ite, näytti vanhassa olevan 89-vuoden leimaus, eli liekö oli ihan alkuperäinen.
            Miten se anturin paikka muuten on tukittu?
            Say NO to signatures!

            Comment

            • Jacce
              Bimmer Rookie
              • Jul 2003
              • 34
              • Kerava

              #21
              Kannattaa tarkistaa ilmastoinnin kuivaimessa ole kolmiasentoinen painekytkin, kuvissa osa nro 6 (safety pressure switch).
              Siitä lähtee kaksi liitintä, musta ja valkoinen. Musta ohjaa kompuraa ja valkoinen flektiä. Oikosulkemalla valkoisen liittimen nastat niin flektin pitäisi pyöriä.

              Kuvissa näkyvät osat nro 1,3,4 ja 5 on korvattu osilla nro 2 ja 6.

              - J.Aspinen -
              040-7049099
              [email protected]

              Comment

              • MasaYards
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 92

                #22
                Originally posted by JamBBa
                Onko muuten ite visko ehjä kun lämpöjä nostelee? Mä uusin just ite, näytti vanhassa olevan 89-vuoden leimaus, eli liekö oli ihan alkuperäinen.
                Miten se anturin paikka muuten on tukittu?
                Viskosta en tiedä miten sen sais kokeiltua et on ehjä? Anturin paikalla on vain joku proppu ja tiiviste....

                Comment

                • ankkuli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 938
                  • Hyvinkää

                  #23
                  vanha topikki ylös:

                  vaihtelin juuri isän E34:ään (-91 525i) syylaria. auto on manuaalivaihtestolla ja ilmastoinnilla, eli pitäis löytyä "iso" syylari, eli n. 45cm korkee ja 52cm leveä, mutta mutta... keulilla oli se pienempi 44cm leveä ja 33cm korkea malli. kaikki käsillä olevat ETK:t tarjoaa ainoastaan isoa syylaria ilmastoinnin yhteyteen ja antaa osanumeron sähköflektin anturille.

                  kiinni olleessa syylarissa ei ollut sähköflektin anturia päässä. en muista, että koskaan olisin kuullut flektin käynnistyvän. lämpöongelmia ei ole ollut, paitsi silloin kun jäähdytysneste on selkeesti ollu vähissä. ylävesiletkussa on "välikappale", johon menee kaksi kolminapaista liitintä. omassa ilmastoinnittomassa (jossa on pieni syylari) moista mokkulaa ei ole. mikä ihmeen palikka on kyseessä? onko jonkun ikäisissä tuo sähköflektin anturi ylävesiletkussa? mitään irtonaisia osia ei näy ja kaikki on muutenkin alkuperäisen näköistä.

                  selailin myös E34.de:n kautta löytyviä kuvia sakemannien autoista, eikä samanlaista näkynyt kellään. ehdotuksia miten saisi sähköflektin peliin mukaan, tai mistä moinen jakobloki on kotoisin?
                  Last edited by ankkuli; 10-05-2006, 12:58.
                  Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                  Comment

                  • Nallepuh78
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 93
                    • Kokkola

                    #24
                    E34 Ilmastoinnin sähköflekti

                    Ongelmana olisi siis että se keulalla ilmastoinnille oleva tuuletin ei lähde pyörimään.Edellinen flekti oli jumittunut joten jouduin sen vaihtamaan uuteen eikä auttanut.Joten kysylen nyt että mistä löytyy rele tälle flektille jos se on tuon vanhan tuulettimen jumituksen ylikuormituksessa kärähtänyt.Tai voiko olla jotain antureita jossain sökönä jotka ohjaa tuota tuuletinta??Sulakkeet on läpi käyty joten vika ei ole ainakaan niissä..
                    Nallepuh 78

                    Comment

                    • ankkuli
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 938
                      • Hyvinkää

                      #25
                      oisit vaan nostanu jonkun vanhan topikin

                      tässä lisää flektistä, selviää releiden sijainti ym:
                      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                      Comment

                      • Nallepuh78
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 93
                        • Kokkola

                        #26
                        Originally posted by ankkuli
                        oisit vaan nostanu jonkun vanhan topikin

                        tässä lisää flektistä, selviää releiden sijainti ym:
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=30866
                        Joo tosiaan,hädissään tuli avattua tämä uusi kun tuntuu että olisi tarvetta ja sassiin sille kliimalle..Mutta kiitos tuosta linkistä,ei muuta kun kokeileen noita temppuja!!
                        Nallepuh 78

                        Comment

                        • jilvonen
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2003
                          • 78
                          • Espoo

                          #27
                          Onko kukaan korjannut tuulettimen sähkömoottoria? Mulla moottori jumissa -> laakerit menneet. Purin tuulettimen ja vaikuttaisi, ettei moottoria pureta ihan helposti. Jos joku onnistunut tai löytänyt netistä ohjeita, niin saa kertoa :-)

                          Tietty jos joku tietää hyvän paikan pääkaupunkiseudulla jossa korjataan jumiutuneita moottoreita, niin neuvot oletaan ilolla vastaan - ei viitsisi investoida satoja euroja uuteen tuulettimeen :-(

                          --
                          Janne

                          Comment

                          • larmatin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 1118
                            • Perttula

                            #28
                            Originally posted by jilvonen
                            Onko kukaan korjannut tuulettimen sähkömoottoria? Mulla moottori jumissa -> laakerit menneet. Purin tuulettimen ja vaikuttaisi, ettei moottoria pureta ihan helposti. Jos joku onnistunut tai löytänyt netistä ohjeita, niin saa kertoa :-)

                            Tietty jos joku tietää hyvän paikan pääkaupunkiseudulla jossa korjataan jumiutuneita moottoreita, niin neuvot oletaan ilolla vastaan - ei viitsisi investoida satoja euroja uuteen tuulettimeen :-(

                            --
                            Janne
                            omasta purkasin moottorin ja vaihdoin toisen laakerin sinne, toinen pusla oli ok,sen rasvasin.
                            laakeri oli jokin vakio laakeri jonka löydät varaosa liikkeistä.
                            muistaakseni kiinnikeet piti moottorista rälläköidä auki ja muistaakseni pienillä hitsi pisteillä sen laitoin uudelleen kasaan.

                            Comment

                            • jilvonen
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2003
                              • 78
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by larmatin
                              omasta purkasin moottorin ja vaihdoin toisen laakerin sinne, toinen pusla oli ok,sen rasvasin.
                              laakeri oli jokin vakio laakeri jonka löydät varaosa liikkeistä.
                              muistaakseni kiinnikeet piti moottorista rälläköidä auki ja muistaakseni pienillä hitsi pisteillä sen laitoin uudelleen kasaan.

                              Avataanko moottori ropellin puolelta, eli vastakkaiselta puolelta, missä hiilet sijaitsee? Mulla ei näy kummassakaan päädyssä mitään kiinnikkeitä yms. mitä voisi rälläköidä auki :-(

                              --
                              Janne

                              Comment

                              • larmatin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 1118
                                • Perttula

                                #30
                                Originally posted by jilvonen
                                Avataanko moottori ropellin puolelta, eli vastakkaiselta puolelta, missä hiilet sijaitsee? Mulla ei näy kummassakaan päädyssä mitään kiinnikkeitä yms. mitä voisi rälläköidä auki :-(

                                --
                                Janne
                                ropellin puolelta avasin sen. laitoin sulle kuvia sähköpostiin.

                                Comment

                                Working...
                                X