E34 Ilmastoinnin sähköflekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kartse
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 75
    • Tampere

    #31
    Mulla kans on ropelli jumissa,jos kerkiät niin paiskaatko mullekin kuvia!

    Comment

    • jilvonen
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 78
      • Espoo

      #32
      Nyt sähkömoottori avattu ja viaksi paljastui irronnut magneetti. Irronneesta magneetista murtunut pala reunasta - mitenköhän uudelleenliimaus onnistuu? Saakohan noita magneetteja ostettua jostain?

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #33
        Originally posted by jilvonen
        Nyt sähkömoottori avattu ja viaksi paljastui irronnut magneetti. Irronneesta magneetista murtunut pala reunasta - mitenköhän uudelleenliimaus onnistuu? Saakohan noita magneetteja ostettua jostain?
        Araldiitilla olen joskus liimaillut magneetteja hyvällä menestyksellä.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Lahi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 47
          • Lappeenranta

          #34
          Originally posted by Leka
          Araldiitilla olen joskus liimaillut magneetteja hyvällä menestyksellä.
          Ainakin e39 flektin tapauksessa myös super epoxilla kesti ok.

          Comment

          • Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

            #35
            Noniin, searchilla löytyi aiheesta vanha topicki, joten nostellaan tämä nyt sitten.

            Elikkäs tuossa uudessa ostoksessa (E34 535i -91) on nyt sitten semmonen "vika", että tuo sähköflekti edellisistä postauksista poiketen pyörii aina kun virrat on päällä, riippumatta siitä, onko ilmastointi päällä taikka moottori käynnissä.

            Huminasta päätellen oletan, että flekti pyörii täydellä nopeudella.

            Keulaa purkaessani yritin seurailla flektiltä lähteviä johtoja, ja päädyin juurikin tuonne kuskin puolella olevalle relerasialle (sulakeboksin etupuolella).

            Boksista paljastui kolme relettä, ja jonkun edellisen omistajan upeat ryöstöliitin+teippikötöstykset, joista en enää ota mitään selvää ilman sähkökaaviota.
            Lähden kuitenkin oletuksesta, että joku auton omistanut sankari on "korjannut" lämpöongelmia kytkemällä flektin pyörimään täysillä aina kun virrat on päällä.
            Sulakerasiaa tutkin, ja flekti on sulakkeen #25 takana (30A sulake), ja sen poistamalla flekti ei lähde päälle, kun virrat on päällä.
            Yllättäen ko. sulakekaan ei ole alkuperäinen, vaan vaihdettu joskus.

            Releboksia tutkimalla näyttäisi siltä, että tämä jokakodin sähkömies on ropeltanut ainoastaan tuota etummaista noista kolmesta releestä, ja se ei istu lainkaan paikoillaan, vaan siitä on hypytetty kahdesta jalasta kaapelit johtosarjaan, ja yksi jalka releen "pitimen" paikkaan nro 4.

            Nyt kysyisinkin, että onko tähän olemassa mitään sähkökaaviota, tai osaako kukaan sanoa minkä väriset johdot kuuluisi releen mihinkin pinniin tulla.
            Releen paikkahan on 9 - pinninen.

            Mitähän kaikkea nuo kolme relettä ohjaavat? :think


            Kiitokset vaivannäöstä jo etukäteen!

            Comment

            • Incarnated
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 450
              • Seinäjoki

              #36
              Josko tästä ois apua:


              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1869
                • Lappeenranta, Finland

                #37
                Täältä sen sijaan ei löydy syylärin kupeesta anturia, tulpattu paikka on ja jäljistä päätellen joskus muinoin katkotut anturin johdot löytyvät myös niiltä seuduilta, väritkin täsmäävät. Silti flekti hörähtää käyntiin kun lämmöt nousee, eikä tarvi olla ilmastointi päällä. Yleensähän se ei pyöri juuri koskaan, mutta nyt kun visko on paskana, niin tahtoo kaupunkiajossa sen verran lämmetä, että silloin tällöin humina alkaa kuulua nokalta. En ole havainnut eri nopeuksia flektissä, aina täysillä kun pyörii. Ilmeisesti ainakin itse flekti on ei-originaali, muusta tekniikasta ei hajua, mutta pääasia, että toimii.

                By the way, olihan näissä pienissä kuutosissa (M20, M50) ja nelkuissa sama visko?

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                Working...
                X