Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i 1993 sedanin kytkin levisi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P.V.
    BTCF Member
    • Dec 2013
    • 81
    • Imatra

    E34 525i 1993 sedanin kytkin levisi

    Moro
    Kyseisen auton kytkin tuntui hajoavan.
    Menin autoon parin kolmen ajamattoman päivän jälkeen ja kytkin oli lörppönä taka-asennossa eli tulipeltiä vasten. Autossa kytkin vaijeritoiminnolla? Hankala vaihtaa?
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Nestekytkin kyseessä.

    Jostain pääsee nyt järjestelmään ilmaa.

    Comment

    • Arde92
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1328
      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

      #3
      Kääntyisin kytkimen työsylinterin tarkastukseen Luultavasti tiiviste menny
      E39 M5 Titansilber<------
      F11 530D Spacegray
      E36 323i M-sport Med Hölsteri
      Ex :E61 525D Lci Carboni
      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

      Comment

      • P.V.
        BTCF Member
        • Dec 2013
        • 81
        • Imatra

        #4
        Kuvatus

        Mite työ ootte noi heleveti noppeita vastailemaa? No kiitosta siitä joka tapaukses

        Nappasin polkimien luota tommosen kuvan, sikäli mikäli näkyy mitää. Tossa kumihaitarin kyljessä näkyy pikkune reikä, mahtaakoha liittyy asiaan?

        Mites työsylinterin tiivisteen vaihto onnistuu? Mistä paikallistan?
        Attached Files

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by P.V. View Post
          Mite työ ootte noi heleveti noppeita vastailemaa? No kiitosta siitä joka tapaukses

          Nappasin polkimien luota tommosen kuvan, sikäli mikäli näkyy mitää. Tossa kumihaitarin kyljessä näkyy pikkune reikä, mahtaakoha liittyy asiaan?

          Mites työsylinterin tiivisteen vaihto onnistuu? Mistä paikallistan?
          Vaihteiston kyljessä. Vaihda koko työsylinteri, on paljon helpompaa.

          Comment

          • Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

            #6
            Pääsylinteri on yhteydessä kytkinpolkimeen, sillä tuotetaan nesteeseen paine.

            Työsylinteri on vaihdelaatikon vasemmassa kyljessä, se muuttaa nesteen paineen/liikkeen mekaaniseksi liikkeeksi kytkimen päässä.

            Jos pääsylinterin ympäristö ei ole märkä jarrunesteestä, siirry suoraan auton alle tarkastamaan työsylinteri.
            Kiinni kahdella pultilla (tai mutterilla, ei muista..) vaihteistossa, ja sitten tietysti nesteletku irti, eli juntturi auki.
            Työsylkkä vuotaa päästään, eli irroita kiinnityspultit/mutterit, ja kurkkaa, falskaako rungon ja akselin välistä nestettä. Vuoto --> työsylkkä vaihtoon.

            Ilmaus tapahtuu sitten alakautta, eli nestettä syötetään työsylinterin ilmausnipasta ylöspäin.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎