M60B30 viritys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E34530i
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 54
    • Nousiainen

    #1

    M60B30 viritys

    Kertokaas viisaammat että mitä helppoja ja halpoja keinoja ois vähän saada lisätehoa kyseiseen koneeseen. Joku oli sanonut että M60B40 imusarja auttaisi, meneekös se ihan suoraan tohon? Entäs vapaavirtaussuodatin, ihan turhaa?
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by E34530i View Post
    Kertokaas viisaammat että mitä helppoja ja halpoja keinoja ois vähän saada lisätehoa kyseiseen koneeseen. Joku oli sanonut että M60B40 imusarja auttaisi, meneekös se ihan suoraan tohon? Entäs vapaavirtaussuodatin, ihan turhaa?
    M60B40 imusarja menee suoraan. Tehonlisäyksestä en sillä metodilla tiedä.
    Ei varmaankaan muuten vakioon koneeseen montaa hevosta tuo.

    Jos laitat vapaavirtaussuodattimen mikä saa konehuoneesta lämmintä ilmaa teho taas laskee sillä.
    Samaa suodatinta kuitenkin käytetään myös 4l malleissa joten ei ole äkkiä ahdistamassa moottorin hengitystä.

    Jos on yhtään käyntihäiriöitä niin parhaan tehonlisäyksen saat varmaan ne korjaamalla

    Comment

    • E34530i
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 54
      • Nousiainen

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      M60B40 imusarja menee suoraan. Tehonlisäyksestä en sillä metodilla tiedä.
      Ei varmaankaan muuten vakioon koneeseen montaa hevosta tuo.

      Jos laitat vapaavirtaussuodattimen mikä saa konehuoneesta lämmintä ilmaa teho taas laskee sillä.
      Samaa suodatinta kuitenkin käytetään myös 4l malleissa joten ei ole äkkiä ahdistamassa moottorin hengitystä.

      Jos on yhtään käyntihäiriöitä niin parhaan tehonlisäyksen saat varmaan ne korjaamalla
      Selvä ja kiitosta.

      Comment

      • rgaweer
        BTCF Member
        • May 2012
        • 1671
        • Vantaa

        #4
        Ainoa "järkevä" keino saada lisää tehoa on vaihtaa tuohon 4L pata tilalle. Pienillä muutoksilla ei oikein ihmeitä saada.

        Jotkut puhuvat että 4.0 imusarja 3.0 koneessa vähentäisi alavääntöjä ja lisäisi tehoa ylärekisteriin. Onko tälle mitään näyttöä syntynyt?
        E34 x2, E12 x2, E30
        E28 520i -82 & 520iA -86
        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

        Comment

        • Skunkki^
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 688
          • Espoo

          #5
          Tuollahan kovasti sitä hehkutetaan.


          Puhditon kone kuitenkin, b40 tilalle ja auto on kuin toisesta maailmasta.
          KIA Optima PHEV

          Exät:
          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

          Comment

          • E34530i
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 54
            • Nousiainen

            #6
            Originally posted by Skunkki^ View Post
            Tuollahan kovasti sitä hehkutetaan.


            Puhditon kone kuitenkin, b40 tilalle ja auto on kuin toisesta maailmasta.
            Niin no tuolla sanotaan että 250hp sais m60b40 imusarjalla ja kaasuläpällä, tuskin ihan totta mutta voishan noilla väitteillä jo harkita kokeilemista

            Comment

            • Skunkki^
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 688
              • Espoo

              #7
              Originally posted by E34530i View Post
              Niin no tuolla sanotaan että 250hp sais m60b40 imusarjalla ja kaasuläpällä, tuskin ihan totta mutta voishan noilla väitteillä jo harkita kokeilemista
              Ei siinä, itsekin omaan viiskolmekymppiseen joskus harkitsin ko. modia kunnes auton myin ( ) .
              Mutta ihan virittämisen kannalta jos ajatellaan, ei ole mitään järkeä lähteä virittelemään b30 konetta, kun plug'n play moottorin vaihdolla päästään ja täysin uusiin lukemiin.
              Jos on PAKKO, niin imusarjaa kehiin ja päivitystä moottorinohjaukseen.
              KIA Optima PHEV

              Exät:
              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

              Comment

              • E34530i
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 54
                • Nousiainen

                #8
                Originally posted by Skunkki^ View Post
                Ei siinä, itsekin omaan viiskolmekymppiseen joskus harkitsin ko. modia kunnes auton myin ( ) .
                Mutta ihan virittämisen kannalta jos ajatellaan, ei ole mitään järkeä lähteä virittelemään b30 konetta, kun plug'n play moottorin vaihdolla päästään ja täysin uusiin lukemiin.
                Jos on PAKKO, niin imusarjaa kehiin ja päivitystä moottorinohjaukseen.
                Tosiaan kun halvalla ja helpolla haluis päästä niin tätä keinoa vois kokeilla.

                Comment

                • MH motorsport
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 2301
                  • Turku

                  #9
                  Noita b40 koneita saa 500-1000e niin siitä saa hyvän vastineen rahoille. Itse vaihdoin omaan 530 ensin imusarjan sitten koko moottorin neljälitraiseen ja nykyään siinäkin on turbo kyljessä. Nälkä kasvaa syödessä.
                  Autopalvelu MH-motor
                  Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                  Maxxecu myynti ja asennus
                  www.mh-motor.fi
                  0503218217
                  Kulkineet:
                  E6 2000 touring
                  E6 2002 touring
                  E30 318is ///Mtechnic 2
                  E34 ///M5 nürburgring
                  E34 S62b50 turbo dct
                  E39 523i ///Msport
                  F30 320d

                  Comment

                  • Gemmi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 3354
                    • Espoo

                    #10
                    B40 pellinalle vaan, ja jos automaatti niin manuaali swappi samalla. Paras sijotus mitä tullu tehtyä autoon

                    Comment

                    • Hantte
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 350
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by E34530i View Post
                      Tosiaan kun halvalla ja helpolla haluis päästä niin tätä keinoa vois kokeilla.
                      Moi,

                      Jotenkin ton halvan ja helpon keinon saldo on vaivaansa nähden olematon. Tehoa ja vääntöä tulee lisää niin vähän, ettei sitä käytännössä huomaa.

                      Tuossa kone on lastutettu ja vaihdettu isompi imusarja, jolloin ero tehdasalkuperäiseen on +32 hv (15%) ja +16 Nm (5%). Eikä se lastukaan ilmainen ole ja ilman uutta lastua tulos voi olla käytännössä +/- nolla.

                      Kuten muutkin jo ehdottivat, niin kannattaa heivata se 4-litrainen sinne keulalle ja virittää sitten sitä, niin päästään jo ihan eri teho- ja vääntölukemille, jotka jopa tuntuvat takalistossa.
                      Hantte
                      Z4 sDRIVE 35i, -09
                      ex: E31, 850i, -91

                      Comment

                      Working...
                      X