Kertokaas viisaammat että mitä helppoja ja halpoja keinoja ois vähän saada lisätehoa kyseiseen koneeseen. Joku oli sanonut että M60B40 imusarja auttaisi, meneekös se ihan suoraan tohon? Entäs vapaavirtaussuodatin, ihan turhaa?
M60B30 viritys
Collapse
X
-
Originally posted by E34530i View PostKertokaas viisaammat että mitä helppoja ja halpoja keinoja ois vähän saada lisätehoa kyseiseen koneeseen. Joku oli sanonut että M60B40 imusarja auttaisi, meneekös se ihan suoraan tohon? Entäs vapaavirtaussuodatin, ihan turhaa?
Ei varmaankaan muuten vakioon koneeseen montaa hevosta tuo.
Jos laitat vapaavirtaussuodattimen mikä saa konehuoneesta lämmintä ilmaa teho taas laskee sillä.
Samaa suodatinta kuitenkin käytetään myös 4l malleissa joten ei ole äkkiä ahdistamassa moottorin hengitystä.
Jos on yhtään käyntihäiriöitä niin parhaan tehonlisäyksen saat varmaan ne korjaamalla
-
Originally posted by Muurahainen View PostM60B40 imusarja menee suoraan. Tehonlisäyksestä en sillä metodilla tiedä.
Ei varmaankaan muuten vakioon koneeseen montaa hevosta tuo.
Jos laitat vapaavirtaussuodattimen mikä saa konehuoneesta lämmintä ilmaa teho taas laskee sillä.
Samaa suodatinta kuitenkin käytetään myös 4l malleissa joten ei ole äkkiä ahdistamassa moottorin hengitystä.
Jos on yhtään käyntihäiriöitä niin parhaan tehonlisäyksen saat varmaan ne korjaamalla
Comment
-
Ainoa "järkevä" keino saada lisää tehoa on vaihtaa tuohon 4L pata tilalle. Pienillä muutoksilla ei oikein ihmeitä saada.
Jotkut puhuvat että 4.0 imusarja 3.0 koneessa vähentäisi alavääntöjä ja lisäisi tehoa ylärekisteriin. Onko tälle mitään näyttöä syntynyt?
Comment
-
Tuollahan kovasti sitä hehkutetaan.
Puhditon kone kuitenkin, b40 tilalle ja auto on kuin toisesta maailmasta.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
Originally posted by Skunkki^ View PostTuollahan kovasti sitä hehkutetaan.
Puhditon kone kuitenkin, b40 tilalle ja auto on kuin toisesta maailmasta.
Comment
-
Originally posted by E34530i View PostNiin no tuolla sanotaan että 250hp sais m60b40 imusarjalla ja kaasuläpällä, tuskin ihan totta mutta voishan noilla väitteillä jo harkita kokeilemista) .
Mutta ihan virittämisen kannalta jos ajatellaan, ei ole mitään järkeä lähteä virittelemään b30 konetta, kun plug'n play moottorin vaihdolla päästään ja täysin uusiin lukemiin.
Jos on PAKKO, niin imusarjaa kehiin ja päivitystä moottorinohjaukseen.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
Originally posted by Skunkki^ View PostEi siinä, itsekin omaan viiskolmekymppiseen joskus harkitsin ko. modia kunnes auton myin () .
Mutta ihan virittämisen kannalta jos ajatellaan, ei ole mitään järkeä lähteä virittelemään b30 konetta, kun plug'n play moottorin vaihdolla päästään ja täysin uusiin lukemiin.
Jos on PAKKO, niin imusarjaa kehiin ja päivitystä moottorinohjaukseen.
Comment
-
Noita b40 koneita saa 500-1000e niin siitä saa hyvän vastineen rahoille. Itse vaihdoin omaan 530 ensin imusarjan sitten koko moottorin neljälitraiseen ja nykyään siinäkin on turbo kyljessä. Nälkä kasvaa syödessä.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
Originally posted by E34530i View PostTosiaan kun halvalla ja helpolla haluis päästä niin tätä keinoa vois kokeilla.
Jotenkin ton halvan ja helpon keinon saldo on vaivaansa nähden olematon. Tehoa ja vääntöä tulee lisää niin vähän, ettei sitä käytännössä huomaa.
Tuossa kone on lastutettu ja vaihdettu isompi imusarja, jolloin ero tehdasalkuperäiseen on +32 hv (15%) ja +16 Nm (5%). Eikä se lastukaan ilmainen ole ja ilman uutta lastua tulos voi olla käytännössä +/- nolla.
Kuten muutkin jo ehdottivat, niin kannattaa heivata se 4-litrainen sinne keulalle ja virittää sitten sitä, niin päästään jo ihan eri teho- ja vääntölukemille, jotka jopa tuntuvat takalistossa.
Hantte
Z4 sDRIVE 35i, -09
ex: E31, 850i, -91
Comment
Comment