Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 rattilukko jumissa, akseli poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ottojt
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 25
    • Helsinki

    E34 rattilukko jumissa, akseli poikki

    Terve.

    Auto on 1995 E34 kolmipuolaisella airbag-ratilla.

    Avain alkoi pyörimään tyhjää ja saatuani lukkopesän irti löytyikin katkennut akseli lukon alta. Lukkopesä lähti helposti irti isohkosta paperiklipsistä tehdyllä työkalulla, jota taivutin päästä hieman. Tämän videon ohjeiden mukaisesti:



    Nyt ongelmana on rattilukon avaaminen. Onko sitä mahdollista jotenkin avata painamalla tai vääntämällä jäljellejääneestä tangosta tuolta lukkopesän puolelta?

    Jostain thredistä luin, että irroittamalla virtalukonpohja rattilukon saisi mahdollisesti irti vetämällä poikki menneestä tangosta.

    Miten tuon rattilukon saa estettyä, jos sen saan auki? Auto on parkkipaikalla ja työkalut tallilla 30km:n päässä, joten olisi tarpeen saada auto liikkeelle. Toki vain jos sen rattilukon saa varmasti pois.

    Mistään oppaasta en ole löytänyt tuon kolmipuolaisen ratin airbagin irroitusohjeita. Mahtaako se irrota samalla tavalla kuin sen perusratin airbag?

    Ebayssa myydään tuota poikki mennyttä tankoa mutta onko kukaan onnistunut sitä vaihtamaan vai ostanko suosiolla uuden rattilukon?

    Ainut positiivinen asia tässä on ettei auto jäänyt vaikkapa kaupan pihaan vaan tanko katkesi vasta kotona.
    G30 530e xdrive E87 116i E24 635CSi
    ex. E85 Z4 3.0iA E34 525ix E92 325CdA E39 523iA
  • jepe-
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 713
    • Kotka

    #2
    Lainataas vanhaa topikkia kun sama ongelma täällä. Miten ratkaisit vian?
    Alpina B10 3.3 Touring
    Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3229
      • Joensuu

      #3
      itse hankin uuden rattilukon, ajoin entisen rälläkällä kappaleiksi ja uusi tilalle.
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • Rhodry
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 3264
        • Siuntio

        #4
        Mulla meni aikoinaan 520:stä se akseli poikki. Muistaakseni saatiin virtalukonpohjan puolelta se akseli sellaseen asentoon ettei rattilukko mene päälle, ja auton käynnistin ruuvimeisselillä siitä virtalukon pohjasta.
        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

        Comment

        • jepe-
          BTCF Member
          • Feb 2008
          • 713
          • Kotka

          #5
          Kattelin tuota rattilukko hässäkkää uutta mut mietin vaan että tuleeko siinä uus akseli mukana? Päädyin kuitenkin tilamaan saksasta tuon pelkän akselin, katellaan nyt kun tulee et tekeekö sillä mitään.
          Alpina B10 3.3 Touring
          Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

          Comment

          • jepe-
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 713
            • Kotka

            #6
            Uusi akseli tuli. Oikeakin vielä.
            Kertokaas vielä et miten tuo virtalukko menee paikalleen? Onko tuossa joku tietty asento tms.?
            Alpina B10 3.3 Touring
            Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎