M5 Turbo (E34)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha520i
    BTCF Member
    • Apr 2004
    • 12
    • Seinäjoki

    #1

    M5 Turbo (E34)

    Eli olisin kysynyt että kukahan asentaa turboja autoihin ja nouseeko prosentit jos on jo tekniikka vaihdettu? Prosentteja löytyy jo 42%

    Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan...
    Kaikki hauska on kielletty...
  • nalliii
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 379
    • heinola

    #2
    mun mielestä ei ainakaan koneesta tuu prosentteja. eikös pro turbo asentele noita puhaltimia.

    Comment

    • hill-tun
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 179
      • savo

      #3
      Street Turbo Mikkelissä ainkin. On tehnyt ainakin yhden samanlaisen tuotoksen

      Comment

      • Hasardi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1860
        • Der Hauptstad

        #4
        Originally posted by hill-tun
        Street Turbo Mikkelissä ainkin. On tehnyt ainakin yhden samanlaisen tuotoksen
        Jep, tuosta tarkemmin vielä:


        Marko osaa turbohommat on rehti mies!
        Stadtluft macht frei.

        Comment

        • juha520i
          BTCF Member
          • Apr 2004
          • 12
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Hasardi
          Jep, tuosta tarkemmin vielä:


          Marko osaa turbohommat on rehti mies!


          Kiitos vinkeistä, täytyypä soitella!
          Kaikki hauska on kielletty...

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Niin ja jo kertaalleen vaihdetuista osista ei mene prosentteja uudestaan. Vaikka turbotus rinnastettaisiin koneenvaihtoon jota se ei lain OIKEALLA tulkitsemisella ole.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • Jarno80
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 246
              • Riihikoski

              #7
              Eikös pakosarjasta ym. vaihdettavista osista kuitenkin tule prosentteja!?
              Ahdin määrää tahdin...

              www.jarno80.suntuubi.com

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                Originally posted by Jarno80
                Eikös pakosarjasta ym. vaihdettavista osista kuitenkin tule prosentteja!?
                Missäköhän päin AKE:n lakitekstejä määritellään että pakosarjasta tulee prosentteja, kyllä se ihan koneeseen kuuluu... ilmankaan kun ei toimi (sisältyy siihen 12%:iin siis).
                Last edited by mukko; 20-04-2005, 08:17.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • .:miksu:.
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 352

                  #9
                  Paikalliselta katsastuskonttorilta sano noihin turbon muutos prosentteihin:
                  Ei tule prosentteja kuin vaihdetuista osista, eli apulaitteet+muut oikeasti vaihdetut. Se rinnastetaan moottorin vaihtoon tarkoittaa katsastus menettelyä, eli todetaan ja todistetaan samat asiat kuin moottorin vaihdon yhteydessä.

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2069
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10

                    Siltasen Kari Kangasalalla osaa/tietää myös homman touhusta.
                    P. 0400 834783, 03 3791821
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Jarno80
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 246
                      • Riihikoski

                      #11
                      Joku joskus väitti että olisivat pakosarjasta 2% lyöneet mutta saattaapi olla aivan paska puhetta en tiedä kun en ole noihin laki teksteihin perehtynyt.
                      Ahdin määrää tahdin...

                      www.jarno80.suntuubi.com

                      Comment

                      • Masinol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 988
                        • "Turku"

                        #12
                        Originally posted by Jarno80
                        Joku joskus väitti että olisivat pakosarjasta 2% lyöneet mutta saattaapi olla aivan paska puhetta en tiedä kun en ole noihin laki teksteihin perehtynyt.

                        No eiköhän se nyt silti ole jo kertaalleen vaihdettu jos pellin alla on M5 mylly..... Niin siis olettaen että kyseessä on tekniikanvaihto eikä korinvaihto...
                        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                        Comment

                        • HellFire
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 280
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Masinol
                          No eiköhän se nyt silti ole jo kertaalleen vaihdettu jos pellin alla on M5 mylly..... Niin siis olettaen että kyseessä on tekniikanvaihto eikä korinvaihto...
                          Näin se menee, kun kerran prosentit laskettu jostakin osasta saa sen vaihtaa vaikka 10 kertaa. Ja se trubon lisääminen rinnastetaan moottorin vaihtoon vain tehojen nousun kannalta eikä muutos prosenttien. Eli vaati samanlaiset muutokset alustaan kuin moottorin vaihto.

                          Yksi pointti mikä tuli mieleen. Autosi on siis M5 tekniikanvaihto. Koska M5 ei kuulu mallisarjaan ei tekniikan vaihto ole periaatteessa ollut suoraan mahdollista. M5 tekniikanvaihdot onkin tehty yleensä niin, että on käytetty vertailumallina 540 tehoja 286hp +20% eli vertailutehoksi saadaan 343hp. Näin saadaan 3.6 315hp ja 3.8 340hp M5 koneet laillisesti mahtimaan e34 pellin alle. Jutun pointti oli kuitenkin se, että e34 ei M5 mallien max tehoraja on tuo 343, auton tehot pitää turbon kanssa saada penkitettyä tämän alle, tämä tarkoittaa käytännössä 0bar ahtopainetta ja saataa aiheuttaa hankaluuksia katsastuksessa.
                          I wanted a faster horse.

                          Comment

                          • juha520i
                            BTCF Member
                            • Apr 2004
                            • 12
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Voi olla että menee ens kesäksi toi turbon asentaminen kun se maksaa noin: 7000€ - 10000€ Aika kallista mut elämä on
                            Kaikki hauska on kielletty...

                            Comment

                            • karhunen
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 490
                              • Helsinki

                              #15
                              Suolaisia hintoja, eikö kannattais miettiä ite tekemistä ? Tietotaitoa tältä foorumilta löytyy joten ongelmien kanssa tuskin jää yksin ?
                              Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                              Ex: E30 316i 04/'90
                              Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                              Comment

                              Working...
                              X