E34 525i ilmastointipulma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carman
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 676
    • Vilppula

    E34 525i ilmastointipulma

    Kaverin -94 mallisessa 525:ssa ilmeni yhtäkkiä vika ilmastoinnissa, kompura ei lakkaa pyörimästä lainkaan. Kyseessä automaatti-ilmastointi, eikä ilmastoinnin lumihiutale-napista tapahdu muuta kuin tyhjäkäynti nousee.
    Kompuran saa pysäytettyä irrottamalla magneettikytkimen johdon kompuralta.

    Missähän mahtaa olla magneettikytkimen rele?
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Katso tuolta, löydät linkin E34 ETM:ään (Electronic Troubleshooting Manual eli elektroniikan vianhakukaavio). Siitä selvinnee ko. asia.

    Timo

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Taitaa olla tuo K19:
      Attached Files
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Carman
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 676
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Leka
        Taitaa olla tuo K19:
        No niinhän se oli

        Homma tuli kuntoon releen irroittamalla ja laittamalla takaisin...

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Upitaas vanha topic... Oma auto 535i, ja tuo kyseinen sulake puuttuu (K19), mistä tällasen sais?
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Supra^ View Post
            Upitaas vanha topic... Oma auto 535i, ja tuo kyseinen sulake puuttuu (K19), mistä tällasen sais?
            K19 on rele...

            Mikä vuosimalli? Kaikissa vuosimalleissa ei ole samanlaista releiden sijoittelua kun tuolla aiemmin mun laittamassa kuvassa.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              vm. 5/90, siinä aux relay boxissa on vissiin kans rele ilmastoinnille mutta se on paikoillaan.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • spyke
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 125
                • Helsinki

                #8
                Laita Supra^ Laakkoselle vaikka meiliä ja kysy releen hintaa. Se on niin pieni, että voivat varmaan laittaa sen vaikka kirjeenä kotiin, jos asuu kaukana autokaupoilta.
                Oma ropleemani on vm. 93 525:en manuaali-ilmastoinnissa. Vaihdettu on vuotava kenno ja kuivari sekä kennolle menevät putket. Ilmastointi nyt pelittääkin, mutta vain jonkun aikaa kerrallaan. Toimii vaihtelevasti 5- 30 min. kun lähtee ajaa ja sen jälestä kompura ei enää pyöri. Rele ei ainakaan käteen tunnu mitenkään kuumalta. Kosketushäikältä liittimissä toi ei haiskahda, koska toimii kuitenkin joka kerta jonkun aikaa.
                Kompura? -Onko mitään ite tehtävissä?
                Rele? -Vaikka ei kuuma.
                Ylikuumenemissuoja tai joku semmonen? - Missä se on ja voiko tarkistaa?
                Joku muu? -Mikä?
                E38 728 -99

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Supra^ View Post
                  vm. 5/90, siinä aux relay boxissa on vissiin kans rele ilmastoinnille mutta se on paikoillaan.
                  Niin on.

                  Siihen paikkaan josta sun autosta puuttuu rele (K5) on ajovalojen pesurin rele jota et tarviste, koska sun autossa ei näytä niitä olevankaan.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    Originally posted by Leka View Post
                    Niin on.

                    Siihen paikkaan josta sun autosta puuttuu rele (K5) on ajovalojen pesurin rele jota et tarviste, koska sun autossa ei näytä niitä olevankaan.


                    Tämän sainkin jo selville mutta voisitko leka valottaa tuosta sulakeboksin releestä, että voisko sen ohittaa jotenki, tai että mistä saan siihen releen.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • spyke
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 125
                      • Helsinki

                      #11
                      Oma ropleemani on vm. 93 525:en manuaali-ilmastoinnissa. Vaihdettu on vuotava kenno ja kuivari sekä kennolle menevät putket. Ilmastointi nyt pelittääkin, mutta vain jonkun aikaa kerrallaan. Toimii vaihtelevasti 5- 30 min. kun lähtee ajaa ja sen jälestä kompura ei enää pyöri. Rele ei ainakaan käteen tunnu mitenkään kuumalta. Kosketushäikältä liittimissä toi ei haiskahda, koska toimii kuitenkin joka kerta jonkun aikaa.
                      Kompura? -Onko mitään ite tehtävissä?
                      Rele? -Vaikka ei kuuma ja irrotus takaisin laitto ei auta.
                      Ylikuumenemissuoja tai joku semmonen? - Missä se on ja voiko tarkistaa?
                      Joku muu? -Mikä?
                      Nyt menee arvailuksi mutta vaikuttaisi siltä, että kun puhallus on täysillä niin ilmastointikin toimii pitempään. Puhallus kun on ykkösellä, niin toppaa ilmastointi 5 minsan sisään.
                      Vaikea tohon on ittekkään uskoa, mutta tältä se nyt vaikuttaisi...
                      Last edited by spyke; 11-08-2007, 10:33. Reason: näppihäikkä
                      E38 728 -99

                      Comment

                      • jakusa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 515
                        • Lempäälä

                        #12
                        Puhallin ykkösellä höyrystimen lämpötila putoaa nopeammin siihen rajalämpötilaan (+0-1C?) jossa kompura sammutetaan. Jostain kumman syystä sulla ei kompura enää lähde takaisin päälle lämpötilan nousun jälkeen, ehkä lämpöanturi jumissa/elektroniikka sekaisin.

                        Originally posted by spyke View Post
                        Oma ropleemani on vm. 93 525:en manuaali-ilmastoinnissa. Vaihdettu on vuotava kenno ja kuivari sekä kennolle menevät putket. Ilmastointi nyt pelittääkin, mutta vain jonkun aikaa kerrallaan. Toimii vaihtelevasti 5- 30 min. kun lähtee ajaa ja sen jälestä kompura ei enää pyöri. Rele ei ainakaan käteen tunnu mitenkään kuumalta. Kosketushäikältä liittimissä toi ei haiskahda, koska toimii kuitenkin joka kerta jonkun aikaa.
                        Kompura? -Onko mitään ite tehtävissä?
                        Rele? -Vaikka ei kuuma ja irrotus takaisin laitto ei auta.
                        Ylikuumenemissuoja tai joku semmonen? - Missä se on ja voiko tarkistaa?
                        Joku muu? -Mikä?
                        Nyt menee arvailuksi mutta vaikuttaisi siltä, että kun puhallus on täysillä niin ilmastointikin toimii pitempään. Puhallus kun on ykkösellä, niin toppaa ilmastointi 5 minsan sisään.
                        Vaikea tohon on ittekkään uskoa, mutta tältä se nyt vaikuttaisi...
                        -after all is said and done more is said than done-


                        Comment

                        • spyke
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2006
                          • 125
                          • Helsinki

                          #13
                          Missäpäin höyrystintä tuo lämpöanturi sijaitsee? Toi kuulostaisi miellyttävästi edullisemmalta vialta, kuin uusi kompura.
                          Löytyikin jo mahdollisesti oikea antura. Lauhduttimen oikeassa reunassa oli antura, jonka 2 johtoa 3:sta oli hapettunut poikki. Ruskea oli paikoillaan, mutta nyt en tiedä mihin kuuluu violettijohto ja mustajohto. Johdot kun oli poikki aivan tyvestä. Vaihto-ehtojahan ei ole kuin kaksi, mutta mielummin ne laittaisi oikein, jolloin voisi alkaa etsimään lisää vikoja mikäli niitä on.
                          Voisiko joku siis katsoa järjestyksen johdoille apparinpuolen muovisen valonsuojan alta. Ruskea,violetti, musta vai ruskea,musta,violetti?
                          Last edited by spyke; 11-08-2007, 19:28. Reason: lisäkysymys
                          E38 728 -99

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Tämän sainkin jo selville mutta voisitko leka valottaa tuosta sulakeboksin releestä, että voisko sen ohittaa jotenki, tai että mistä saan siihen releen.
                            Mikä rele?

                            Originally posted by jakusa View Post
                            Puhallin ykkösellä höyrystimen lämpötila putoaa nopeammin siihen rajalämpötilaan (+0-1C?) jossa kompura sammutetaan. Jostain kumman syystä sulla ei kompura enää lähde takaisin päälle lämpötilan nousun jälkeen, ehkä lämpöanturi jumissa/elektroniikka sekaisin.
                            Tai sitten sähköflekti ei pyöri->paine nousee->kompura seis.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            Working...
                            X