Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmityslaitteen kanssa ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonte-
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 46
    • Kajaani

    #16
    Apukuskin puolella läpät liikkuu, mutta kuskin puolella ei. Onko sieltä nyt sitten jokin servo hajonnut vai? Mitä kautta sinne pääsee helpoiten käsiksi?
    Sekundaa lähettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      #17
      Originally posted by Jonte- View Post
      Apukuskin puolella läpät liikkuu, mutta kuskin puolella ei. Onko sieltä nyt sitten jokin servo hajonnut vai? Mitä kautta sinne pääsee helpoiten käsiksi?
      Todennäköisesti vain tipahtanut pois paikaltaan. Pura sieltä kuskinjalkatilasta vähän verhoiluja pois, sieltä pääsee kädellä ujuttamaan ja painamaan servon paikalleen.

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Jonte-
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 46
        • Kajaani

        #18
        Eikös se oo tuo kuvassa punasella merkattu servo? Oli paikoillaan. Käytin sen irti ja sitten kääntelin säätöpaneelista, mutta en saanut sitä liikkumaan. Eli se mahtaa olla hajonnut?

        Sekundaa lähettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          #19
          Originally posted by Jonte- View Post
          Eikös se oo tuo kuvassa punasella merkattu servo? Oli paikoillaan. Käytin sen irti ja sitten kääntelin säätöpaneelista, mutta en saanut sitä liikkumaan. Eli se mahtaa olla hajonnut?
          Niinhän se varmastikin sitten. Mulla on noita ylimäärääräsiä jos tarviit.

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • latsku
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 155
            • turku

            #20
            Originally posted by -Markus- View Post
            Niinhän se varmastikin sitten. Mulla on noita ylimäärääräsiä jos tarviit.
            http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...4-E34-BMW-525i mistä löydän servot?

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              #21
              Originally posted by latsku View Post

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                #22
                Lämppärinkuvia löytyy täältä:

                Eli täältä

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • Jonte-
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 46
                  • Kajaani

                  #23
                  Onkos porukalla tietoo, että miten nuo vesiventtiilin johdotukset menee tai että milloin sinne pitää mihinkin johtoo tulla virtaa jne?

                  Laitoin lämmityspaneelista kylmälle niin koko keltaiseen johtoon tuli n.14v ja niihin kahteen raidalliseen 0.1v.
                  Seuraavaksi laitoin sit kuumalle niin koko keltaiseen ei tullut ollenkaan jännitettä, mutta raidallisiin tuli sama 0.1v.

                  Pitääkö sen noin toimiakkin vai kuinka?
                  Sekundaa lähettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.

                  Comment

                  • Klasu-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 546
                    • Helsinki

                    #24
                    Mikäli muistan oikein: vesiventtiilit ovat normaalisti auki olevaa tyyppiä. Eli piiri avoinna venttiilit auki =kuumaa.

                    Venttiileille tulee sulakleen kautta aina virrat päällä akkujännite, eli tässäkohtaa ilmeisesti se keltainen johto.

                    Lämmönsäätöyksikkö maadoittaa noita kahta muuta johtoa, eli maadoitettuna siellä näkyy tuo 0v, jolloin venttiilien pitäisi olla kiinni. Käännä täysin kuumalle, ja katso onko kaikissa johdoissa sama jännite.
                    Jos on, niin säätöpuoli toimii ok, eli venttiilit mekaanisesti jumissa/huonot käämit.

                    Jos ei, niin venttiileistä joko käämit poikki, tai ohjaus ei toimi.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎