Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51D25 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAWO76
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 105

    M51D25 ei käynnisty

    Elikä tein kansirempan 525tds -92 autoon, ja nyt se ei lähe käymään.
    Kaikki pitäisi olla kiinni ja oikein laitettu.

    Tuli vaan mieleen, että pystyykö nokka akselia laittamaan 180 persiille, ettei männät ota kiinni venttiileihin?

    Ketjukone kyseessä, ja en irrottanut alempaa ketjua ollenkaan.
    Last edited by PAAWO76; 01-08-2016, 10:24.
  • bmw89
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 563
    • Ulvila

    #2
    tuleeks suutinputkille ainetta?
    -E30 "316i"

    ex. e46 328i,

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by PAAWO76 View Post
      Elikä tein kansirempan 525tds -92 autoon, ja nyt se ei lähe käymään.
      Kaikki pitäisi olla kiinni ja oikein laitettu.

      Tuli vaan mieleen, että pystyykö nokka akselia laittamaan 180 persiille, ettei männät ota kiinni venttiileihin?

      Ketjukone kyseessä, ja en irrottanut alempaa ketjua ollenkaan.
      Ajatellaampa uudestaan tuota nokka asiaa.
      Se pyörii puolella nopeudella verrattuna kampuraan joten 180 väärin on seuraavalla kierroksella taas oikein. Pumpun ajoitus taas tosin ei silloin osu nokan kanssa kohdakkain.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8254
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by PAAWO76 View Post
        Elikä tein kansirempan 525tds -92 autoon, ja nyt se ei lähe käymään.
        Kaikki pitäisi olla kiinni ja oikein laitettu.

        Tuli vaan mieleen, että pystyykö nokka akselia laittamaan 180 persiille, ettei männät ota kiinni venttiileihin?

        Ketjukone kyseessä, ja en irrottanut alempaa ketjua ollenkaan.
        Nokan ajoitus on helppo tarkistaa. kone YKK kohtaan (ajoitustappi startin alla menee paikalleen) niin 1-sylinterin nokat osoittaa ylöspäin ja nokan ajoitusneliö on vaakatasossa suhteessa venakopan kiinnityspintaan.

        Oma kokemus on että remontin jälkeen, tyhjillä suutinputkilla / pumpulla joutuu starttaamaan todella kauan ennen kuin lähtee tulille.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • PAAWO76
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 105

          #5
          Originally posted by bmw89 View Post
          tuleeks suutinputkille ainetta?
          Joo kyllä nyt tulee kun ilimailin ne..

          Comment

          • PAAWO76
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 105

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            Nokan ajoitus on helppo tarkistaa. kone YKK kohtaan (ajoitustappi startin alla menee paikalleen) niin 1-sylinterin nokat osoittaa ylöspäin ja nokan ajoitusneliö on vaakatasossa suhteessa venakopan kiinnityspintaan.

            Oma kokemus on että remontin jälkeen, tyhjillä suutinputkilla / pumpulla joutuu starttaamaan todella kauan ennen kuin lähtee tulille.
            Anteeksi hölömö kysymykseni, mutta missäkohtaa nokka akselia on ajoitusneliö?
            Ja ilmeisesti tarkoitat näin että ykkös pytyn kumpikin venttiili on tällöin kiinni?

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8254
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by PAAWO76 View Post
              Anteeksi hölömö kysymykseni, mutta missäkohtaa nokka akselia on ajoitusneliö?
              Ja ilmeisesti tarkoitat näin että ykkös pytyn kumpikin venttiili on tällöin kiinni?
              Anteeksi, itse sanoin väärin. Se ei ole M51 tapauksessa neliö vaan koneistetut suorat pinnat ensimmäisen ja toisen nokkapukin välissä ja tosiaan pintojen kuuluu olla 90 asteen kulmassa siihen venakopan tiivistyspintaan nähden.

              Havainnekuva ajoitustyökalun kera:

              Last edited by peto2; 29-07-2016, 10:26.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • PAAWO76
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 105

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                Anteeksi, itse sanoin väärin. Se ei ole M51 tapauksessa neliö vaan koneistetut suorat pinnat ensimmäisen ja toisen nokkapukin välissä ja tosiaan pintojen kuuluu olla 90 asteen kulmassa siihen venakopan tiivistyspintaan nähden.

                Havainnekuva ajoitustyökalun kera:

                Joo, kiitosta vaan moottori lähti tulille. Tyhjäkäynti humppaa vain nyt, ja älyttömän terävä käynti ääni, olisko pumpun ajotus hieman pielessä?
                Last edited by PAAWO76; 30-07-2016, 13:32.

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  #9
                  Kannattaa otsikko muokata, moottorin malli oli varmaan tarkotus kirjottaa m51d25 ei m51b25 nii löytää voimamiehet paremmin topicin.

                  Comment

                  • PAAWO76
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 105

                    #10
                    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                    Kannattaa otsikko muokata, moottorin malli oli varmaan tarkotus kirjottaa m51d25 ei m51b25 nii löytää voimamiehet paremmin topicin.
                    Kappas vain, kirotusvirhepahoilainen

                    Comment

                    • PAAWO76
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 105

                      #11
                      Pärkema, ei meinaa oikeen löytyä vauhtipyörältä minkään valtakunnan koloa, miten saisi ajoituksen kohilleen, perstuntumalla yrittäny säädellä, käymään lähtee mutta ei kyllä käy kunnolla.
                      Jos joku viihtis ihan rautalangasta väätää, miten saisin helepoimmin moottorin säätöön, että saan liikenteeseen vehkeen

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        #12
                        Startin alta muovitulppa pois.

                        Peilin ja taskulampun kanssa tapitat vauhtipyörää ja pyörität kampuraa, jossain kohtaa näkyy reikä, sitten ajoitustyökalu paikalleen, oisko ollut joku 12mm tappi missä 8mm ohennus.

                        Nestepäästä irti keskeltä tulppa ja heittokello siihen.

                        Tappi pois ja pyörität vastapäivään kampuraa, kun viisari pysähtyy, nollaat kellon.
                        Pyöritä nyt takas niin että saat ajoitustapin paikalleen. Pumpun säädät niin että näyttää 0.1mm

                        Jos oikein ulkomuistista muistan.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎