Announcement

Collapse
No announcement yet.

parkkituuletus e34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuRi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Kotka

    parkkituuletus e34

    Ihmetyttää tuo parkkeeraustuuletus. Pitäisikö sen puhaltaa esim. lämmintä ilmaa, kun ajon jälkeen kytketää se toimimaan. Silloinhan pitäisi myös veden kiertää vai pitäisikö?. Kytkiessäni sen toimimaan, niin tuuletettu ilma ei ole kylläkään lämmintä vaikka moottori on lämmin. Olisiko joku sulake mennyt vai mikäköhän lienee?. Onko lämpötilaa mahdollista säätää tuuletuksen ollessa päällä?. No tässä on monta kysymystä, mutta jos jollain on tietämystä ko. asiasta niin kuulisin mielelläni ne. Kiitos etukäteen.
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    mistäs tietää onko autossa tuota ominaisuutta, eikös se ole ollut lisävaruste ?
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • JuRi
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 147
      • Kotka

      #3
      No minulla se selvisi ko. laite kun kävin paikallisessa bemaria myyvässä liikkessä jolloin vin numeron perustella selvisi millä varusteilla auto on lähtenyt tehtaalta.

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Vastailen näin puoli huolimattomasti.
        Jos on isoajotietokone niin taukolämmitin lähtee päälle rest näppäimestä.
        Eli silloin käynnistyy sähköinen kiertovesi pumppu ja lämmityslaitteen puhallin.
        Jurilla voi olla kiertovesipumppu sökö jos lämmintä ei tule. Yleinen vika.

        Comment

        • J.S
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 95
          • Espoo

          #5
          off topic...

          tossa ohjeet miten saa sen jälkikäteen toimintaan, eipä oo kyllä vielä tullu kokeiltua.


          Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by J.S
            tossa ohjeet miten saa sen jälkikäteen toimintaan, eipä oo kyllä vielä tullu kokeiltua.


            http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/ventilation.htm
            On pitänyt jo aikoja sitten tehdä tuo modaus, vaan eipä ole kerennyt... Onko joku tehnyt?
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • JuRi
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 147
              • Kotka

              #7
              Kiitos kommenteista. Ai että kiertovesipumppu voi olla rikki. Näyttäisi, että joutuu purkamaan repsikan puolelta aika lailla. Taitaa pumppu olla siellä jossain "piilossa". Onko kukaan vaihtanut pumppua? Että onko kuinka iso savotta? Osaako joku kertoa mikä osa se olisi tuolta osoitteesta katsottuna (vin BK27999)
              Last edited by JuRi; 09-05-2005, 08:32.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by JuRi
                Kiitos kommenteista. Ai että kiertovesipumppu voi olla rikki. Näyttäisi, että joutuu purkamaan repsikan puolelta aika lailla. Taitaa pumppu olla siellä jossain "piilossa". Onko kukaan vaihtanut pumppua? Että onko kuinka iso savotta? Osaako joku kertoa mikä osa se olisi tuolta osoitteesta katsottuna (vin BK27999)
                http://www.realoem.com/bmw/select.do...&kind=P&arch=0
                Tuossa kuvassa #1 on kiertovesipumppu. Tuosta saat vähän osviittaa vaihtohommasta, kuvat tosin E32:sta mutta periaate sama E34:ssa.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • JuRi
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 147
                  • Kotka

                  #9
                  Kiitos tiedoista. No eipä tarvitse purkaa auton sisältä mitään, ainakin näyttäisi siltä. Mitenköhän tuon selvittäisi onko tuo pumppu rikki? Pumpun sulakkeet ovat vissiin siinä vieressä?.
                  Muutes onko tämä koko lämmitysjärjestelmälle. Jos on , niin kyllä lämmitys pelaa, parkkituuletus ei vain anna lämpöä.
                  Last edited by JuRi; 09-05-2005, 15:00.

                  Comment

                  • ankkuli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 938
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Leka
                    Tuossa kuvassa #1 on kiertovesipumppu.
                    "This Account Has Been Suspended"

                    onko online ETK poissa pelistä ??

                    eipä ole paha homma vaihtaa/tarkistaa pumppua (puoli tuntia ihmettelemisineen, jos osat on valmiina). pumppu näkyy tuon hollannin poikien sivun alimmassa kuvassa vasemmalla. ehjän (ja halvan) löytäminen onkin sitten vaikeampaa. tahtoo kaikissa olla roottori hajalla ja aikansa rikkinäisinä pyörineet päästää vedet pihalle... osa on kaikissa e32 ja 34 värkeissä sama. kannattaa irrottaa kannen ruuvit kun saat pumpun kätösiin niin viisastut paljon.

                    edit: ja lämmitys pelaa vaikka olisikin pumppu pimeänä. tyhjäkäynnillä voi olla vähän lämpeneminen nihkeää , mutta ajossa toimii.
                    Last edited by ankkuli; 09-05-2005, 15:05.
                    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                    Comment

                    • JuRi
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 147
                      • Kotka

                      #11
                      Kiitos. Täytyy sitten vissiin irroittaa kansi (jos lähtee irti) ja katsoa mitä se on syönyt. Ei kai tuo maksa kuin satasen tai pari? No täytyy kysyä varaosista.

                      edit: Tsekkasin motonetistä. artikkeli 30-9000 taitaisi olla se venttiili? hintakaan ei paha 94,90 eur.
                      Last edited by JuRi; 09-05-2005, 15:32.

                      Comment

                      • larmatin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 1118
                        • Perttula

                        #12
                        Originally posted by Leka
                        On pitänyt jo aikoja sitten tehdä tuo modaus, vaan eipä ole kerennyt... Onko joku tehnyt?

                        kyllä tuommoisen tein mutta mun piti tehdä oma johtokytkentä kiertovesipumpulle jotta tulee lämmintä. lähtee kuitenkin samasta "vent" nappulasta päälle.

                        edit: mielestäni laitteen ei kuulukkaan kytkeä kuin tuuletuksen toimintaa näissä tän ikäisissä E34:kuissa
                        mulla ei ainakaan ole mitään rest nappulaa missään.
                        Last edited by larmatin; 09-05-2005, 18:42.

                        Comment

                        • JuRi
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 147
                          • Kotka

                          #13
                          Tarkastelin tuossa illalla lämmityksen toimintaa. Kun virta oli ( virta-avain asento 2)päällä kone sammuksissa tuuletin ohjasi pumppua. Pumppu toimi eli jotain liikettä siellä oli. Kun laitoin virta-avaimen asentoon yksi ja kytkin parkkituuletuksen päälle, niin pumppu oli "eloton" ei tapahtunut mitään ja tuuletus alkoi puhaltaa siitä kojelaudan keskeltä isosta tuuletusaukosta. Ilma oli kylmää. Niin taitaa se sitten olla sillai, että tän (-91) ikäsissä tuo lämmitys ei ole toiminutkaan. Mutta kuinka iso toimenpide se on saada toimimaan? Tarkoitan tuon oman kytkennän tekeminen.

                          mikäköhän tuo ontto mutteri on. Päällä oli muovikansi varustettuna isolla + merkillä?
                          Attached Files

                          Comment

                          • ankkuli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 938
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by JuRi
                            mikäköhän tuo ontto mutteri on. Päällä oli muovikansi varustettuna isolla + merkillä?
                            päävirtakaapeliin (ja suoraan akun +napaan) kytköksissä oleva "lisävirtapistoke". siitä lisävirtaskaa autolle tai autosta jos on pakko.
                            Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                            Comment

                            • JuRi
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2005
                              • 147
                              • Kotka

                              #15
                              kiitos muuten vastauksesta

                              Eli jos akku on tyhjentynyt, niin plussa tuonne ja miinus minne, koriin vai?
                              vai laitetaanko käynnistyskaapelit normaalisti akkuun?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎