Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 pätkii ja hyytyy lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Randomii
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 3
    • Suomi

    E34 pätkii ja hyytyy lämpimänä

    Elikkäs ostin juuri -95 E34 520 (M50 koneella)
    Ongelmana on siis se, että kun auton ajaa lämpimäksi (n. 10-20km), niin alkaa tehot häviämään ja kone pätkimään kiihdyttäessä ja maantienopeuksilla pienimmässäkin ylämäessä. Samalla alkaa myös aiva järkyttävä meteli, aivan kuin pakoputki olis väliaikaisesti irti kokonaan (bensa palaa putkessa?)
    Myös kaasu vastaa aika huonosti kokoajan ja jos vapaalla painaa kaasua vähän reippaammin, meinaa tukehtua. Kylmänä saattaa myös tyhjäkäynti seilata hieman ja jäädä kaasu kantamaan.

    Autoon on nyt vaihdettu tulpat (vanhat oli kaikki ihan ok väriset) ja venttiilikopan kannen ja pulttien tiivisteet kun oli vuotanut pultin kannasta öljyä pariin tulpanreikään.
    Putsasin myös ilmamassamittarin ja tarkistin ilmanputsarin ja puolat.
    Ilmanputsari oli lähes uusi ja puolat ok (resistanssi kaikissa n. 0,9 ohm, maadotukset kunnossa ja joka johdolle tuli tasan 14v)

    Vikakoodeja ei ole luettu, kun ei ole itsellä eikä kellään tutulla lukijaa.

    Kiitos jo etukäteen
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Puolia veikkaisin.
    Ääh, puusilmä ei lukenut kunnolla.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      #3
      Lambda-anturi? Koita ottaa lambdan piuha irti ja katso mitä tapahtuu. En nyt pidä tätä ihan ekana vaihtoehtona tuon pakoputken paukahtelun takia, mutta tsekkaa kuitenkin. Suutinvikakin voisi tulla kyseeseen.

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Katti tukossa?
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #5
          Olikos näissä m50:ssä jo nokka-akselin anturi, jos ei sytytä niin putkessahan sitten jymisee.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Randomii
            Newbiemmer
            • Sep 2016
            • 3
            • Suomi

            #6
            Originally posted by TFV View Post
            Olikos näissä m50:ssä jo nokka-akselin anturi, jos ei sytytä niin putkessahan sitten jymisee.
            Taitaahan tuossa olla, ite kans epäilen (toivon) tätä, ettei tarvis rueta lambdaa vaihtamaan

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Randomii View Post
              Taitaahan tuossa olla, ite kans epäilen (toivon) tätä, ettei tarvis rueta lambdaa vaihtamaan
              Joo, se on silleen vattumaisesti siinä pakoputken yläpuolella, joten pitää tiputtaa pakoputki tonttiin. Lisäksi se on todennäköisesti myöskin kärvähtänyt niin jumiin sinne, että joudut rälläköimään sen irti. Nimimerkillä kokemusta on...

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2537
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Kv1984 View Post
                Joo, se on silleen vattumaisesti siinä pakoputken yläpuolella, joten pitää tiputtaa pakoputki tonttiin. Lisäksi se on todennäköisesti myöskin kärvähtänyt niin jumiin sinne, että joudut rälläköimään sen irti. Nimimerkillä kokemusta on...
                Kyllä mulla lähti ihan pikkusen lämpöä antamalla ja lenkillä aukaisemalla, ei tarvinnu kyllä mitään putkia tiputtaa. Jos tässä siis kyse lambdan vaihdosta :think
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Päärelekin voisi muuten tulla kyseeseen:


                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎