Elikkäs ostin juuri -95 E34 520 (M50 koneella)
Ongelmana on siis se, että kun auton ajaa lämpimäksi (n. 10-20km), niin alkaa tehot häviämään ja kone pätkimään kiihdyttäessä ja maantienopeuksilla pienimmässäkin ylämäessä. Samalla alkaa myös aiva järkyttävä meteli, aivan kuin pakoputki olis väliaikaisesti irti kokonaan (bensa palaa putkessa?)
Myös kaasu vastaa aika huonosti kokoajan ja jos vapaalla painaa kaasua vähän reippaammin, meinaa tukehtua. Kylmänä saattaa myös tyhjäkäynti seilata hieman ja jäädä kaasu kantamaan.
Autoon on nyt vaihdettu tulpat (vanhat oli kaikki ihan ok väriset) ja venttiilikopan kannen ja pulttien tiivisteet kun oli vuotanut pultin kannasta öljyä pariin tulpanreikään.
Putsasin myös ilmamassamittarin ja tarkistin ilmanputsarin ja puolat.
Ilmanputsari oli lähes uusi ja puolat ok (resistanssi kaikissa n. 0,9 ohm, maadotukset kunnossa ja joka johdolle tuli tasan 14v)
Vikakoodeja ei ole luettu, kun ei ole itsellä eikä kellään tutulla lukijaa.
Kiitos jo etukäteen
Ongelmana on siis se, että kun auton ajaa lämpimäksi (n. 10-20km), niin alkaa tehot häviämään ja kone pätkimään kiihdyttäessä ja maantienopeuksilla pienimmässäkin ylämäessä. Samalla alkaa myös aiva järkyttävä meteli, aivan kuin pakoputki olis väliaikaisesti irti kokonaan (bensa palaa putkessa?)
Myös kaasu vastaa aika huonosti kokoajan ja jos vapaalla painaa kaasua vähän reippaammin, meinaa tukehtua. Kylmänä saattaa myös tyhjäkäynti seilata hieman ja jäädä kaasu kantamaan.
Autoon on nyt vaihdettu tulpat (vanhat oli kaikki ihan ok väriset) ja venttiilikopan kannen ja pulttien tiivisteet kun oli vuotanut pultin kannasta öljyä pariin tulpanreikään.
Putsasin myös ilmamassamittarin ja tarkistin ilmanputsarin ja puolat.
Ilmanputsari oli lähes uusi ja puolat ok (resistanssi kaikissa n. 0,9 ohm, maadotukset kunnossa ja joka johdolle tuli tasan 14v)
Vikakoodeja ei ole luettu, kun ei ole itsellä eikä kellään tutulla lukijaa.
Kiitos jo etukäteen
Comment