Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MustaJori
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 5
    • Oulu

    m50b25 ei käynnisty

    Mikä mahtaa olla autossa vialla? Auto on vm93 525i automaatti. Toissa päivänä toimi ihan hyvin kylmänä vähän pitempään joutui starttaamaan. Seuraavana aamuna ei lähtenyt millään käyntiin.

    Alkoin vaihtamaan tulppia ja huomasin että tulpat oli ihan öljyssä puolia myöten. Vaihdoin venttiilikopan tiivisteen ja uudet tulpat mutta ei auttanut.Startti pyörii tosi hyvin mutta polttoainepumppu ei sano mitään. Kokeilin akusta antaa pumpulle virtaa ja hyvin pyöri.

    Voiko vikana olla jokin ajoesto vai anturi rikki?
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #2
    Originally posted by MustaJori View Post
    Mikä mahtaa olla autossa vialla? Auto on vm93 525i automaatti. Toissa päivänä toimi ihan hyvin kylmänä vähän pitempään joutui starttaamaan. Seuraavana aamuna ei lähtenyt millään käyntiin.

    Alkoin vaihtamaan tulppia ja huomasin että tulpat oli ihan öljyssä puolia myöten. Vaihdoin venttiilikopan tiivisteen ja uudet tulpat mutta ei auttanut.Startti pyörii tosi hyvin mutta polttoainepumppu ei sano mitään. Kokeilin akusta antaa pumpulle virtaa ja hyvin pyöri.

    Voiko vikana olla jokin ajoesto vai anturi rikki?
    Jos ei anna kipinääkään ni vika tod näk kampiakselinasentotunnistin rikki.

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • MustaJori
      Newbiemmer
      • Oct 2016
      • 5
      • Oulu

      #3
      Luettiin tossa vikakoodit ja siellä oli yks koodi
      26 ohjainlaite jännitteen syöttö

      Ei sanonut mitään että tunnistin olisi rikki.
      Polttoainepumppu ei pyöri muuten kuin laittamalla virtaa papumpun sulakkeelle. Sulakkeelle ei jostain syystä tule virtaa vaikka rele on kunnossa.

      Voikohan moottorinohjainlaite olla rikki?

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4328
        • Turku

        #4
        Googlailu toi tällaisen, toki 325 autosta. Kokeile jos google tuo muita koodilla 26.



        Tuolla oli viallinen ilmamassamittari. Niitäkin toki pystyy testailemaan ja mittailemaan

        howsit guys. my m3 refuses to start:nonono:??? checked all the fuses, they fine. ran a diagnostics tingy and picked up fault code: "26- Control Unit Supply B+" any of u guys had this problem on a 2door e36 m3? any advice on how to fix this problem? thanx
        Last edited by jani73; 22-12-2016, 20:46.

        Comment

        • MustaJori
          Newbiemmer
          • Oct 2016
          • 5
          • Oulu

          #5
          Mihinkä tuo kampiakselin asentotunnistimen liitin menee? Että vois mitata onko se rikki.

          Comment

          • Agee-
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 594
            • Jns

            #6
            Originally posted by MustaJori View Post
            Mihinkä tuo kampiakselin asentotunnistimen liitin menee? Että vois mitata onko se rikki.
            Imusarjan alle.
            VW T5 -08
            XC70 -05
            Superb -11

            Comment

            • MustaJori
              Newbiemmer
              • Oct 2016
              • 5
              • Oulu

              #7
              Mittasin tuossa kampiakselin tunnistimen eikä antanut yhtään resistanssia.Mikä on oikea oppinen mittaustapa anturille. pitääkö koneen olla jossain tietyssä asennossa?
              Last edited by MustaJori; 24-12-2016, 01:47.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by MustaJori View Post
                Mittasin tuossa kampiakselin tunnistimen eikä antanut yhtään resistanssia.Mikä on oikea oppinen mittaustapa anturille. pitääkö koneen olla jossain tietyssä asennossa?
                Ei vaikuta koneen asento tuohon. Jos siis sait saman tuloksen kuin johtimet irti tai täyden oikosulun on tunnistin hyvin todennäköisesti rikki.

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by MustaJori View Post
                  Mittasin tuossa kampiakselin tunnistimen eikä antanut yhtään resistanssia.Mikä on oikea oppinen mittaustapa anturille. pitääkö koneen olla jossain tietyssä asennossa?
                  Laitimmaisista navoista vastus 520 +/- 50 ohm...nokka-akselin olikoha 1400 ohm vai 1100 ohm luokkaa...pistä muistiin ettet sekota liittimiä takas kytkettäes jos on molemmat samaa aikaa irti....tod.näk. Vika on kampuran asentotunnistimessa...mutta selviää tosiaan mittaamalla...itel toimi satunnaisesti auto ennen ku meni lopullisesti paskaks toi anturi...

                  Comment

                  • Sturm
                    Newbiemmer
                    • Nov 2016
                    • 6
                    • Kuusamo

                    #10
                    Originally posted by MustaJori View Post
                    Mikä mahtaa olla autossa vialla? Auto on vm93 525i automaatti. Toissa päivänä toimi ihan hyvin kylmänä vähän pitempään joutui starttaamaan. Seuraavana aamuna ei lähtenyt millään käyntiin.

                    Alkoin vaihtamaan tulppia ja huomasin että tulpat oli ihan öljyssä puolia myöten. Vaihdoin venttiilikopan tiivisteen ja uudet tulpat mutta ei auttanut.Startti pyörii tosi hyvin mutta polttoainepumppu ei sano mitään. Kokeilin akusta antaa pumpulle virtaa ja hyvin pyöri.

                    Voiko vikana olla jokin ajoesto vai anturi rikki?
                    Mulla alkoi m50b25 käymään viidellä pytyllä, vuoti öljyä tulpille tänään vaihdettiin uusi venttiilikopan tiivistesarja ja tulpat, vaan ei vaikutusta. Voisiko vika olla muualla enää, kuin sytytyspuolissa?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Sturm View Post
                      Mulla alkoi m50b25 käymään viidellä pytyllä, vuoti öljyä tulpille tänään vaihdettiin uusi venttiilikopan tiivistesarja ja tulpat, vaan ei vaikutusta. Voisiko vika olla muualla enää, kuin sytytyspuolissa?
                      Katso mikä sylinteri ei käy ja vaihda puola toiseen sylinteriin. Siirtyykö vika?

                      Comment

                      • jope88
                        BTCF Member
                        • Mar 2015
                        • 137
                        • Siilinjärvi, pohjois-savo

                        #12
                        Itsellä oli samallainen vika. Joka poistui kampiakselin anturin vaihdolla. Sen mittaus onnistuu luotettavasti ainoastaan oskiloskoipilla. Itse totesin toimimattomuuden pa-releen mittailulla ja hyppylangalla toimi papumppu. Kipinää ei myöskään tullut.
                        [email protected]
                        523i m52b25tu Schwarz 2 -99
                        316i m40b16 Schwarz -88

                        Comment

                        • MustaJori
                          Newbiemmer
                          • Oct 2016
                          • 5
                          • Oulu

                          #13
                          Auto lähti tosi hyvin käyntiin uudella kampiakselin asentotunnistimella

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎