Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 530 V8 sylkee nestettä pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lese
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 220
    • Lavia

    E34 530 V8 sylkee nestettä pihalle

    Ongelma on, että tekee painetta jäähdytysjärjestelmään.

    Kun autoa käyttää tyhjäkäynnillä paikallaan paisarin korkki auki, alkaa jossain vaiheessa vesi tulvia yli rajusti. Normaalissa ajossa ei neste karkaile, mutta kun jättää tyhjäkäynnille, niin alkaa muodostuun painetta ja alkaa lykätä nestettä pihalle sieltä mistä nyt helpoiten menee.

    Lämmöt pysyy ja on pysyneet koko ajan juuri niin kuin pitääkin.

    Tänään tein CO2 vuototestin paisuntasäiliön kautta, mutta siinä ei ainakaan ilmennyt kansi/tiiviste vikaa.

    Moottori on M60B30 '92, jossa ei ole jäähdyttimessä korkkia, eikä järjestelmässä ole ilmausruuveja, paisuntasäiliö sijaitsee moottoritilan takapäässä.

    Ja kaikki ongelmat saivat alkunsa siitä kun vaihdoin auki juuttuneen termostaatin ehjään ja vaihdoin jäähdytinnesteet.

    Auttakaahan nyt kun en keksi, että mikä perkele vois tollasta aiheuttaa...

    Ehdotuksia mistä lähteä etsimään vikaa?

    Tarjoan kaljan sille joka kertoo ratkaisun.

  • Vesku
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 357
    • Jyväskylä

    #2
    No ilmaahan siellä järjestelmässä selkeästi on.. Eli se pitäisi jostain kauttaa saada pois. Auto käymään ja letkuja puristelemaan. Vielä kun saisit sen sellaiseen asentoon että se paisuntasäiliö olisi mahdollisimman ylhäällä, ni tulis ne ilmat varmemmin pihalle.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Originally posted by Lese
      Ongelma on, että tekee painetta jäähdytysjärjestelmään.

      Kun autoa käyttää tyhjäkäynnillä paikallaan paisarin korkki auki, alkaa jossain vaiheessa vesi tulvia yli rajusti. Normaalissa ajossa ei neste karkaile, mutta kun jättää tyhjäkäynnille, niin alkaa muodostuun painetta ja alkaa lykätä nestettä pihalle sieltä mistä nyt helpoiten menee.

      Lämmöt pysyy ja on pysyneet koko ajan juuri niin kuin pitääkin.

      Tänään tein CO2 vuototestin paisuntasäiliön kautta, mutta siinä ei ainakaan ilmennyt kansi/tiiviste vikaa.

      Moottori on M60B30 '92, jossa ei ole jäähdyttimessä korkkia, eikä järjestelmässä ole ilmausruuveja, paisuntasäiliö sijaitsee moottoritilan takapäässä.

      Ja kaikki ongelmat saivat alkunsa siitä kun vaihdoin auki juuttuneen termostaatin ehjään ja vaihdoin jäähdytinnesteet.

      Auttakaahan nyt kun en keksi, että mikä perkele vois tollasta aiheuttaa...

      Ehdotuksia mistä lähteä etsimään vikaa?

      Tarjoan kaljan sille joka kertoo ratkaisun.

      Eikös tuo ole ihan normaalia...
      Ei autoa ole tarkoitettu käytettäväksi paisarinkorkki auki. Kun kone lämpee niin vesi laajenee...

      Comment

      • Lese
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 220
        • Lavia

        #4
        Originally posted by Bmw Master
        Eikös tuo ole ihan normaalia...
        Ei autoa ole tarkoitettu käytettäväksi paisarinkorkki auki. Kun kone lämpee niin vesi laajenee...
        Ei ole normaalia. Kyse ei ole normaalista laajenemisesta, vaan nestettä alkaa pulputa oikein urakalla pihalle. Ja jos korkki on kiinni, niin se ajaa nesteen muualta ulos.

        Comment

        • Lese
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 220
          • Lavia

          #5
          Originally posted by Vesku
          No ilmaahan siellä järjestelmässä selkeästi on.. Eli se pitäisi jostain kauttaa saada pois. Auto käymään ja letkuja puristelemaan. Vielä kun saisit sen sellaiseen asentoon että se paisuntasäiliö olisi mahdollisimman ylhäällä, ni tulis ne ilmat varmemmin pihalle.
          On yritetty, mutta tuntuis että ei auta. Täytyy silti vielä yrittää siten, että perä on reilusti ylempänä kuin keula.

          Mun käsittääkseni ton pitäis ilmaantua ittekseen kun käyttelee konetta korkki auki. Vai pitääkö kikkailla jotain erityistä?

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11726
            • Kouvola

            #6
            lämppäri puhaltamaan kuumaa täysille, auto pieneen ylämäkeen, paisarin korkki auki ja puristelemaan letkuja.

            en tiiä löytyykö tosta mallista syylärin yläpäästä jonkinlaista ilmausruuvia joka helpottaa hommaa...

            vesipumppukin kannattaa tarkistaa jos ei ala pelaamaan tolla ilmauksella

            Comment

            • Lese
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 220
              • Lavia

              #7
              Originally posted by Esko
              lämppäri puhaltamaan kuumaa täysille, auto pieneen ylämäkeen, paisarin korkki auki ja puristelemaan letkuja.

              en tiiä löytyykö tosta mallista syylärin yläpäästä jonkinlaista ilmausruuvia joka helpottaa hommaa...

              vesipumppukin kannattaa tarkistaa jos ei ala pelaamaan tolla ilmauksella
              Joo lämppäri on ollut täysillä tottakai. Ilmaruuveja ei ole. Paisuntasäiliö on moottorin takana, joten keula alemmas, sitä kai tarkoititkin...

              Mitä tarkoitat tolla vesipumpun tarkistamisella?

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11726
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by Lese
                Joo lämppäri on ollut täysillä tottakai. Ilmaruuveja ei ole. Paisuntasäiliö on moottorin takana, joten keula alemmas, sitä kai tarkoititkin...

                Mitä tarkoitat tolla vesipumpun tarkistamisella?
                ainakin E36:ssa toi vesipumpun siipiratas on muovinen josta sitte ajan kuluessa alkaa se siivet irtoilemaan ja neste ei jaksa enää oikein kiertää järjestelmässä....

                tällästä arvailuahan tämä on mut parempi käydä kaikki keinot läpi

                Comment

                • Hörö
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 223

                  #9
                  Onhan siinä uudessa termarissa ilmausventtiili? Ja tulihan se asennettua niin että se venttiili on ylöspäin?
                  "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                  There's no one else to take the consequences
                  See when the day is gone free & the night creeps up on me
                  I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                  D.A.D. True Believer

                  Comment

                  • Lese
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 220
                    • Lavia

                    #10
                    Originally posted by Hörö
                    Onhan siinä uudessa termarissa ilmausventtiili? Ja tulihan se asennettua niin että se venttiili on ylöspäin?
                    Enpäs muista oliko ilmausventtiiliä... Termari on KL-Varaosista ostettu tarvikemalli. Samalta tuo näytti mitä alkuperäinen. Muistaakseni termari ei sopinut kuin yhteen asentoon, joten oikein päin sen pitäis olla.

                    Kertokaan ny viisaat, että onko tossa M60 vesipumpussa muovinen siipiratas ja että voiko vesipumppu edes aiheuttaa tollasta?

                    Comment

                    • larmatin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1118
                      • Perttula

                      #11
                      Originally posted by Lese
                      Enpäs muista oliko ilmausventtiiliä... Termari on KL-Varaosista ostettu tarvikemalli. Samalta tuo näytti mitä alkuperäinen. Muistaakseni termari ei sopinut kuin yhteen asentoon, joten oikein päin sen pitäis olla.

                      Kertokaan ny viisaat, että onko tossa M60 vesipumpussa muovinen siipiratas ja että voiko vesipumppu edes aiheuttaa tollasta?
                      lämpeneekö syyläri ennen kuin korkista tulee nesteet pihalle?
                      korkissa on painen rajoitus venttiili joten korkki kiinni ja jostain muualta rupee tihkuu niin korjaa vuodot.
                      tuleeko tyhjäkäynnillä kunnolla kuumaa sisälle?

                      Comment

                      • sami.V.kasi
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 559
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by Lese

                        Tänään tein CO2 vuototestin paisuntasäiliön kautta, mutta siinä ei ainakaan ilmennyt kansi/tiiviste vikaa.
                        Nyt ei leikkaa, kertokaapas miten tuon CO2 mittauksen saa tehtyä?
                        Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                        Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                        E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                        ex:
                        E34 540iA vm94
                        E30 318i vm85

                        http://www.maxtuned.com/

                        Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3399
                          • Tre

                          #13
                          Ota kaikki nesteet pois ja laita ne HILJAA takaisin perä ylhäällä. Ohuena norona jotta ehtii pois letkumutkista.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • sami.V.kasi
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2002
                            • 559
                            • Kotka

                            #14
                            tängjyy.. mut miten siinä sitte huomaa että onko kansipahvi sökö?
                            Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                            Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                            E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                            ex:
                            E34 540iA vm94
                            E30 318i vm85

                            http://www.maxtuned.com/

                            Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                            Comment

                            • Lese
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 220
                              • Lavia

                              #15
                              Originally posted by luikq^
                              Nyt ei leikkaa, kertokaapas miten tuon CO2 mittauksen saa tehtyä?
                              Siihen on ihan oma laitteensa jolla se tehdään. Ensin käytetään kone kuumaksi ja sitten imetään laitteen imupumpulla paisarin tai syyläri korkin kautta kaasua ja jos on vuotanut pakokaasua niin laitteessa olevaneste muuttaa väriään...

                              Niin ittellä sillon aikoinaan ongelmat aiheutti kun oli termostaatin muovikotelossa halkeama, josta nestettä vuosi ja sitten se pikkuletku syyläriltä paisuntasäiliölle tukossa, eikä sen takia ilmeisesti kunnolla tullu ilmat pois.

                              Sen jälkeen on pelannu ihan täydellisesti...
                              Last edited by Lese; 09-01-2006, 11:22.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎