Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34: Etupään kolinalähteiden tunnistaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarzu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 148

    E34: Etupään kolinalähteiden tunnistaminen?

    Hei,

    Vaihdoin n. 15 tkm sitten sekä alatukivarret että reaktiotangot. Kun kolinaa rupes taas ilmenee vaihdoin myös "koiranluut". Kolinat ei kuitenkaan hävinneet, joten pyysin sekä katsastuksessa että korjaamossa selvittämään kolinoiden lähteet. Kumpikaan ei löytänyt mitään välyksiä nivelissä. Epäilen, että joko alatukivarret tai reaktiotangot ovat taas kolinan lähteitä, mutta miten niistä sais varmasti selvitettyä välykset? Onks kellään kulahtanu ne näin nopeesti? Vai, voisiko vika olla vielä ihan jossain muualla?

    :-) Jarzu
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Tuskin ne uudestaan rikki ovat. Mulla kolisi(samalla tavalla kun koiranluun ollessa kulunut) kun oli väljää vähän apusimpukan helassa ja vähän enemmän raidetangon keskiosan nivelessä, vai mikä sen oikean nimitys on.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #3
      etuiskarin yläpään laakerit ? kenties.
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Tarkista sen holkkimutterin kireys millä iskari on kiinni tolpassa. Etupyörät ilmaan ja ISOILLA pihdeillä kokeilemaan, mahtuu hyvin sieltä jousen välistä.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Jarzu
          Bimmer Rookie
          • Feb 2003
          • 148

          #5
          Originally posted by Bmw_e30
          etuiskarin yläpään laakerit ? kenties.
          Mikä osa noista kuvista tuo laakeri on?
          Attached Files

          Comment

          • Jarzu
            Bimmer Rookie
            • Feb 2003
            • 148

            #6
            Originally posted by alspe
            Tuskin ne uudestaan rikki ovat. Mulla kolisi(samalla tavalla kun koiranluun ollessa kulunut) kun oli väljää vähän apusimpukan helassa ja vähän enemmän raidetangon keskiosan nivelessä, vai mikä sen oikean nimitys on.
            Löytyyks toi apusimpukka oheisesta kuvasta?
            Attached Files

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Eiköhän ole numero 15. Mulla oli väljää siinä apusimpukan puoleissa keskitangon nivelessä. Sitä muuten ei huomannut helposti vasta kun otti raidetangon irti, kannattaa kokeilla sillai.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Bmw_e30
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1260
                • joutseno

                #8
                oisko ton kuvan nro 1 osan sisäl laakeri!
                ex 325i -85 325i
                325i soupe -92 325i

                Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎