E34 takaovet pysyvästi lukossa/lapsilukko?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nurminen81
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 47

    #31
    Tai sitten itselläni ainakin kuului selvää surinaa moottorista kun keskuslukkoa renkkasi auki ja kiinni ja siitä sai jo selvää että moottori on jumiutunut.

    Oli muuten jumiutunut aika mallikkaasti....sai tosissaan tehdä töitä, että sai sitä moottoria liikuteltua yhtään mihinkään. Onneksi löysin heti käytetyn moottorin ja maksoi 20euroo. Nyt toimii mallikkaasti
    E34 520
    E21 320 ex

    Comment

    • Raputurkki
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 545
      • Suomi

      #32
      Kiitoksia jälleen kerran neuvoista. Lukon moottori oli täynnä VETTÄ??? Mitä vittua? Lukon moottori on nyt sitten ilmeisesti paskana, kun se vaan surisee, mutta ei liikuta lukon vartta. Ne kaks ruuvia, joilla se lukon moottori oli kiinni on tosiaan aika vaikeessa paikassa, mutta kyllä nekin sai auki pienellä yrittämisellä. Täytyy laittaa nyt tonne ostofoorumiin ilmotus lukon moottorin tarpeesta.

      Toi veden ilmestyminen sinne moottorin sisään on kyllä mysteeri. Sitä vettä oli siellä varmaan pari desiä, joten jostakin sen oven täytyy vuotaa. Perkele.

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4339
        • Turku

        #33
        Vesi menee todennäköisesti oven sisään ikkunaa myöten, ikkunaa vasten olevan listan etu ja/tai takapäästä.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          #34
          Siitä ikkunatiivisteestä juu, ei ovien kulukkaan olla tiiviitä, sen takia siinä on erikseen se vesieriste ovipahvin takana.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Raputurkki
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 545
            • Suomi

            #35
            Onks muilla ollu samaa ongelmaa kun mulla ton ovien sisäpuolen kastumisen kanssa? Mulla oli se vesieriste aivan märkä alhaalta. Lisäksi ovipahvi oli kostunut ihan kunnolla ja olin jo aikasemmin joutunu vetämään sinne sisään lasikuitua, koska ovipahvi oli käytännössä sellasta lionnutta märkää pahvia. Lasikuidun vetäminen sinne ovipahvin sisään auttoi tohon ovipahvin "likoamisongelmaan".

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7035
              • Uusikaupunki

              #36
              Katso että vedenpoistoreiät on auki ja sitten ikkuna alas ja katsele tiivisteitä, siellä voi olla joku vaikka kaksinkerroin.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4339
                • Turku

                #37
                Lisäksi kannattaa varmistaa, että oven alareunassa olevan listan etu- ja takaosan päissä olevat reiät ovat auki. Muutoin vesi saattaa jäädä lillumaan noiden listojen "sisään" ja se ei tee hyvää ovien alareunalle.

                Comment

                • nurminen81
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 47

                  #38
                  Kyllä minultakin sieltä moottorista jostain vähän vettä tuli, mutta tosiaankin tosi pieni lusikallinen. Ja omat pahvit olivat ihan kunnossa. Kannattaa juu vilkaista niitä veden poisto reikiä.
                  E34 520
                  E21 320 ex

                  Comment

                  • Raputurkki
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 545
                    • Suomi

                    #39
                    No niin, nyt on sitten lukon moottori vaihdettu toimivaan ja hommalle tuli hintaa 20 euroa. Ero on aika suuri siihen, mitä Laakkonen olisi veloittanut vastaavasta. Uuden lukon moottorin hinta Laakkosella oli 120 euroa ja työn hinnaksi ne arvioi 130 euroa, eli yhteensä 250 euroa!

                    Kiitoksia vaan kaikille neuvoista ja erityiskiitos foorumilla esiintyvälle herralle nimeltä "bmw-tuning", joka myi mulle käytetyn moottorin tohon oveen. Ovipahvin repiminen oli tosiaan hankalin tehtävä tässä hommassa, mutta toi moottorin vaihto oli aivan naurettavan helppoa. Vanha lukon moottori meni jonkun sortin oikosulkuun kastuessaan, eikä se tee enää mitään muuta kuin surise häiritsevästi. Saiskohan siitä herätyskellon

                    Comment

                    • ViisKolmeVitonen
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 389
                      • Kauhajoki

                      #40
                      Upaataas tämä threadi.

                      Nyt ilmeni tutun e34:ssa seuraavaa:
                      Keskuslukitus lakkasi toimimasta ihan itsestään. Kuskin ovi aukeaa
                      normaalisti avaimella (ei tarvi kikkailla), samoin vänkärin ovi.
                      Takaovet sitten pysyvätkin itsepintaisesti kiinni. Vipu nousee
                      sormin nostamalla yläasentoon ja palaa sitten alas, kun päästää
                      irti. Ylös nostaessa tuntuu selvästi jousimainen vastus, joten
                      irti se vipu ei ole päässyt ja selvästikkään siellä ei moottori jumita yms.

                      Nyt vinkkejä kehiin jotta saadan bemarista taas viiden hengen auto
                      Passat tdi -04

                      Comment

                      • heassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 284
                        • Stadi

                        #41
                        Täällä E34 touringissa samanlainen ongelma:

                        Vasen takaovi "oli lapsilukossa". Käänsin kytkimen toiseen asentoon. Nyt, reilu kuukausi myöhemmin, ovi ei vieläkään aukea sisäpuolelta. Miksei? Ulkopuolelta aukeaa. Sisäpuolen kahvaa nykiessä ei tunnu minkäänlaista liikettä eikä kuulu ääntä. Nuppi toimii normaalisti

                        Oikea takaovi on tähän asti toiminut normaalisti. Nyt se ei enää aukea kummastakaan kahvasta. Myöskään kahvoja nykiessä ei kuulu mitään ääntä. Nuppi ei nouse ainakaan ihan ylös asti, mutta liikkuu kyllä ylösalas manuaalisesti.

                        Mitä teen?
                        Heassi

                        F11 530xdA
                        G31 520dA

                        ent:
                        E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                        Comment

                        • Raputurkki
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 545
                          • Suomi

                          #42
                          Originally posted by heassi
                          Täällä E34 touringissa samanlainen ongelma:

                          Vasen takaovi "oli lapsilukossa". Käänsin kytkimen toiseen asentoon. Nyt, reilu kuukausi myöhemmin, ovi ei vieläkään aukea sisäpuolelta. Miksei? Ulkopuolelta aukeaa. Sisäpuolen kahvaa nykiessä ei tunnu minkäänlaista liikettä eikä kuulu ääntä. Nuppi toimii normaalisti

                          Oikea takaovi on tähän asti toiminut normaalisti. Nyt se ei enää aukea kummastakaan kahvasta. Myöskään kahvoja nykiessä ei kuulu mitään ääntä. Nuppi ei nouse ainakaan ihan ylös asti, mutta liikkuu kyllä ylösalas manuaalisesti.

                          Mitä teen?

                          Vasemman takaoven sisävivun metallijohto on luultavasti irronnut paikaltaan tai on poikki. Jos sisäkahva tuntuu löysältä, ni se johto on luultavasti ongelman ydin. Eli ihan mekaaninen ongelma.

                          Oikean takaoven lukon moottori on varmaan paskana ja hajotessaan on jäänyt varaslukitus päälle.

                          Molempiin ongelmiin ratkaisuna ovipahvien irrotus ja oven sisään katsominen. Kannattaa katella siihen oikeaan takaoveen käytettyä lukon moottoria, koska Laakkoselta ostettuna osa on kallis. Ongelmallisinta on sen lukossa olevan oven ovipahvien irrotus. Tee vaikka metallihenkarista sellanen vahva koukku, jonka voit pujottaa ovipahvin väliin tiivisteiden poistamisen jälkeen. Irrottele henkarikoukulla ovipahvin nipsuttimet vetämällä ja pääset oven mekanismeihin käsiksi. Kun oven lukon moottorin irrottaa, niin oven saa taas auki ja korjailu on helpompaa.

                          Comment

                          • heassi
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 284
                            • Stadi

                            #43
                            Originally posted by Raputurkki
                            Ongelmallisinta on sen lukossa olevan oven ovipahvien irrotus. Tee vaikka metallihenkarista sellanen vahva koukku, jonka voit pujottaa ovipahvin väliin tiivisteiden poistamisen jälkeen. Irrottele henkarikoukulla ovipahvin nipsuttimet vetämällä ja pääset oven mekanismeihin käsiksi. Kun oven lukon moottorin irrottaa, niin oven saa taas auki ja korjailu on helpompaa.
                            Mistäs kohtaa tuo ovipahvin irroitus tulisi aloittaa, kun ei koko ovessa oikein näy sellaista järkeenkäypää kohtaa?

                            E36:ta kun irrotin ovipahvin niin "muutama" kiinnikenipsu meni rikki (tai sitten ne oli jo) ihan sen seurauksena, että ei ollu mitää tietoa mistä kohtaa riuhtoa...
                            Heassi

                            F11 530xdA
                            G31 520dA

                            ent:
                            E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #44
                              Originally posted by heassi
                              Mistäs kohtaa tuo ovipahvin irroitus tulisi aloittaa, kun ei koko ovessa oikein näy sellaista järkeenkäypää kohtaa?
                              Tuossa E32:n takaoven kiinnikenipsujen sijainti, E34:ssa kokolailla samoin. Koko juttu tässä.

                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              • waudeville
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 2089
                                • Nokia

                                #45
                                no nyt on ovipahvi (ehjänä )irti sen verran että nyt tarvis saada ohjeita miten sen ovikahvan vaijerin kanssa kun se on ainoa mikä pitää kiinni sitä ovea että mahtuis keskuslukon moottorille?
                                e34 540ia -94 Batmobile
                                candy-king

                                ex: e32 735i -89
                                e34 525i -89

                                Comment

                                Working...
                                X