Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tdsa laturin hiilien vaihto (OHJEET)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    525tdsa laturin hiilien vaihto (OHJEET)

    kertokaas ken osaa, erittäin tarkat ohjeet kuinka vaihdetaan tuollaisen e34 525tdsa:n laturin hiilet sekä liukupinta. ihan vaihe vaiheelta ja idioottivarma ohje. oma laturi meni kaputt ja se ny sit pitäis korjata eikä viitti alkaa maksaan yli 100 euroa pelkistä töistä. osat kävin äsken ostamassa
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    Hiilethän (se latauksen säädin) lähtee tod.näk. ihan kaksi pultti irti ruuvammalla sieltä laturin persauksista. Jos pelkät hiilet vaihdat siihen niin säädin kädessä vaan nypit hiilet pois ja uudet tilalle.
    Laturin akselin liukupinnat jos ajattelit vaihtaa niin se menee sitten siihen että laturi irti koneen kyljestä (kiristin pultti eka löysälle) ja sitten varsinaiset kiinnikekorvien pultit irti.

    Laturi on läjässä muistaakseni neljällä pitkällä pultilla, saat päädyt irti ja akselin irti, se millä saat liukupinnat akselista irti ilman HYVÄÄ ulosvetäjää on toinen juttu.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      ei ole erillisiä liukupintoja. ostin sellasen möhkäleen missä ne liukupinnat on kiinteänä. ja tosiaan, tuossahan ei ole boschin laturia vaan joku ranskalaisen valmistajan tekele
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        e36 325i:ssä mä hioin viilalla ne liukupintojen kuparit helvettiin ja sitten se olikin piis of keik. Kyl se lassi siitä kun funtsit vähän sitä hommaa. Ei oikeesti oo paha.
        Retard Member

        Comment

        • Tapsa.k
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2676
          • Oulu

          #5
          Tarpeeksi tehokas kolvi vaan ja juotat ne vanhat hiilet sieltä pois ja uudet tilalle.
          Last edited by Tapsa.k; 26-05-2005, 15:41.
          -Official member of BTCF-Sauna Team-

          Comment

          • IvvN
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 3078
            • HelSINKI

            #6
            ei siellä kiisselissä ole hiilejä. Siellä on diodisilta, mikä sitten maksaa enemmän. Sen saa sopivasti hyvään hintaa vaikka Pukinmäen Essolta tai AD:sta. Sen vaihtamiseen tarvitaan se kolvi ja se on ainoa pala, mikä sieltä lähtee irti koko laturista.
            Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
            www.kxd.fi

            Mahdollisesti maailman paras verhoomo

            Comment

            • kanala
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 168
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by IvvN
              ei siellä kiisselissä ole hiilejä. Siellä on diodisilta, mikä sitten maksaa enemmän. Sen saa sopivasti hyvään hintaa vaikka Pukinmäen Essolta tai AD:sta. Sen vaihtamiseen tarvitaan se kolvi ja se on ainoa pala, mikä sieltä lähtee irti koko laturista.
              Ei muuten tarvita edes kolvia, jos kyseessä on sama Valeon laturi mikä mulla.
              Itse vaihdoin tuon lataussäätimen laturia irroittamatta viime talvena.

              1. Akun + kenkä irti
              2. Johdot laturin persiistä irti
              3. n.3kpl 8-9mm kannalla olevia muttereita auki niin irtoaa muovisuojus laturin perästä
              4. Lataussäädin/hiilisilta/diodi hässäkkä on kiinni muistaakseni kahdella 8/9mm kantaisella mutterilla ja yhdellä kuparisella pienellä ruuvilla.

              Ei tosiaankaan ole paha homma...

              edit: On siellä hiilet ja.

              Comment

              • LASSI-S
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 4918
                • hattula/hämeenlinna.

                #8
                IvvN: kumma juttu kun autosähkö liikkeessä asentaja joka on noita korjannu kerto että hiilet ja liukupinnat pitää vaihtaa. omituinen juttu jos kerran ei hiiliä sit olekkaan. sehän selviää kun nyt availen sen aamulla
                E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                Comment

                • Bmw_e30
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1260
                  • joutseno

                  #9
                  olkoo bensa or kiisseli nii hiilet siel o pakko olla.. diodejaki o kummassakii
                  ex 325i -85 325i
                  325i soupe -92 325i

                  Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                  Comment

                  • pete81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 2056
                    • .........

                    #10
                    on kyllä hiilet jokaisessa laturissa ja tietenkin diodeilla toteutettu tasasuuntaussilta. valeon latureista ainakin jotkut mallit mitä tullu purettua niin on aika vittumaisia.

                    Comment

                    • IvvN
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 3078
                      • HelSINKI

                      #11
                      Originally posted by LASSI-S
                      IvvN: kumma juttu kun autosähkö liikkeessä asentaja joka on noita korjannu kerto että hiilet ja liukupinnat pitää vaihtaa. omituinen juttu jos kerran ei hiiliä sit olekkaan. sehän selviää kun nyt availen sen aamulla
                      kaverille vaihdettiin joku diodisilta kiisseliin. Siellä ei ainakaan niitä hiilejä näkynyt, kai ne oli piilossa tai jotain. Omassa laturissa taas oli hiilet ja hyvin ne sieltä näkyikin. Jotenkin muistaisin että just kaveri sanoikin, että nämä kiisselin laturit on tämmöisiä erikoisempia, ja kalliimpi pala pitää vaihtaa, kun ei voi vaihtaa noin vaan ton hiilipalikan.
                      Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                      www.kxd.fi

                      Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #12
                        Tähän asti jokaisessa laturissa mitä meikäläinen on käpistellyt on löytynyt hiilet ja liukupinnat
                        Muuten sen sähkön tuottaminen on näinkin halvasti vaikeata.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • IvvN
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 3078
                          • HelSINKI

                          #13
                          Originally posted by muggo
                          Tähän asti jokaisessa laturissa mitä meikäläinen on käpistellyt on löytynyt hiilet ja liukupinnat
                          Muuten sen sähkön tuottaminen on näinkin halvasti vaikeata.
                          MIKSI MÄ EN KUUNELLUT YLÄASTEEN TUNNILLA? WHY?!?!??!?! (no mut kuitenkin arvosana oli hyvä )
                          Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                          www.kxd.fi

                          Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                          Comment

                          • LASSI-S
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 4918
                            • hattula/hämeenlinna.

                            #14
                            ne hiilet ja liukupinnat on diodisillan takana. pitää purkaa koko laturi osiks että pääsee käsiks, kuulemma pitää jotku pistehitsisaumatkin tuhota sieltä että pääsee käsiks. no vajaa tunnin päästä pääsen irrottaan ton laturin. sit sen näkee. kirjotan vaikka ohjeet ja otan kuvia
                            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                            Comment

                            • mukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 5965
                              • Uleåborg

                              #15
                              Originally posted by LASSI-S
                              ne hiilet ja liukupinnat on diodisillan takana. pitää purkaa koko laturi osiks että pääsee käsiks, kuulemma pitää jotku pistehitsisaumatkin tuhota sieltä että pääsee käsiks. no vajaa tunnin päästä pääsen irrottaan ton laturin. sit sen näkee. kirjotan vaikka ohjeet ja otan kuvia
                              Yleensä ne hiilet on siinä diodisillassa eli ns. latauksensäätimessä kiinni. Tietty poikkeuksiakin on. Liukupinnat taas sitten siellä akselilla johonka käsiksi pääsemisen eteen joutuu vähän tekemään töitäkin.
                              Säätimen+hiilipaketin vaihtoon menee yleensä muutama minuutti
                              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                              Save the World, Fuck The Fuel Economy
                              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎