kertokaas ken osaa, erittäin tarkat ohjeet kuinka vaihdetaan tuollaisen e34 525tdsa:n laturin hiilet sekä liukupinta. ihan vaihe vaiheelta ja idioottivarma ohje. oma laturi meni kaputt ja se ny sit pitäis korjata eikä viitti alkaa maksaan yli 100 euroa pelkistä töistä. osat kävin äsken ostamassa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525tdsa laturin hiilien vaihto (OHJEET)
Collapse
X
-
Hiilethän (se latauksen säädin) lähtee tod.näk. ihan kaksi pultti irti ruuvammalla sieltä laturin persauksista. Jos pelkät hiilet vaihdat siihen niin säädin kädessä vaan nypit hiilet pois ja uudet tilalle.
Laturin akselin liukupinnat jos ajattelit vaihtaa niin se menee sitten siihen että laturi irti koneen kyljestä (kiristin pultti eka löysälle) ja sitten varsinaiset kiinnikekorvien pultit irti.
Laturi on läjässä muistaakseni neljällä pitkällä pultilla, saat päädyt irti ja akselin irti, se millä saat liukupinnat akselista irti ilman HYVÄÄ ulosvetäjää on toinen juttu.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
-
-
Originally posted by IvvNei siellä kiisselissä ole hiilejä. Siellä on diodisilta, mikä sitten maksaa enemmän. Sen saa sopivasti hyvään hintaa vaikka Pukinmäen Essolta tai AD:sta. Sen vaihtamiseen tarvitaan se kolvi ja se on ainoa pala, mikä sieltä lähtee irti koko laturista.
Itse vaihdoin tuon lataussäätimen laturia irroittamatta viime talvena.
1. Akun + kenkä irti
2. Johdot laturin persiistä irti
3. n.3kpl 8-9mm kannalla olevia muttereita auki niin irtoaa muovisuojus laturin perästä
4. Lataussäädin/hiilisilta/diodi hässäkkä on kiinni muistaakseni kahdella 8/9mm kantaisella mutterilla ja yhdellä kuparisella pienellä ruuvilla.
Ei tosiaankaan ole paha homma...
edit: On siellä hiilet ja.
Comment
-
-
IvvN: kumma juttu kun autosähkö liikkeessä asentaja joka on noita korjannu kerto että hiilet ja liukupinnat pitää vaihtaa. omituinen juttu jos kerran ei hiiliä sit olekkaan. sehän selviää kun nyt availen sen aamullaE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Originally posted by LASSI-SIvvN: kumma juttu kun autosähkö liikkeessä asentaja joka on noita korjannu kerto että hiilet ja liukupinnat pitää vaihtaa. omituinen juttu jos kerran ei hiiliä sit olekkaan. sehän selviää kun nyt availen sen aamulla
Comment
-
-
ne hiilet ja liukupinnat on diodisillan takana. pitää purkaa koko laturi osiks että pääsee käsiks, kuulemma pitää jotku pistehitsisaumatkin tuhota sieltä että pääsee käsiks. no vajaa tunnin päästä pääsen irrottaan ton laturin. sit sen näkee. kirjotan vaikka ohjeet ja otan kuviaE63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
Comment
-
-
Originally posted by LASSI-Sne hiilet ja liukupinnat on diodisillan takana. pitää purkaa koko laturi osiks että pääsee käsiks, kuulemma pitää jotku pistehitsisaumatkin tuhota sieltä että pääsee käsiks. no vajaa tunnin päästä pääsen irrottaan ton laturin. sit sen näkee. kirjotan vaikka ohjeet ja otan kuvia
Säätimen+hiilipaketin vaihtoon menee yleensä muutama minuutti-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
Comment