Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 sisätilan lämpöongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    E34 sisätilan lämpöongelmia

    E34 535i -90, automaatti-ilmastoinnilla. Ongelmana on se, että apparin puolelta pukkaa pelkkää kuumaa koko ajan. Vesiventtiileissä on vikaa, ja niistä on piuha irti, joten en odotakkaan täydellistä toimintaa. Sen sijaan miten sieltä saisi tulemaan kylmää, kuskin puolella säätö toimii odotetusti ja suuttimista puhaltaa joko kylmää tai kuumaa, mutta apparin puolelta tulee pelkkää kuumaa huolimatta siitä mitä räplää. Onko jokin raitisilmaläppä jumissa tai lämpöanturi sökönä, ja mistä ne löytyy?

    [edit: Ja vielä tyylikkäästi väärälle puolelle ]

    Ei enää... -Leka-
    Last edited by Leka; 28-05-2005, 19:03.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by Cell
    E34 535i -90, automaatti-ilmastoinnilla. Ongelmana on se, että apparin puolelta pukkaa pelkkää kuumaa koko ajan. Vesiventtiileissä on vikaa, ja niistä on piuha irti, joten en odotakkaan täydellistä toimintaa. Sen sijaan miten sieltä saisi tulemaan kylmää, kuskin puolella säätö toimii odotetusti ja suuttimista puhaltaa joko kylmää tai kuumaa, mutta apparin puolelta tulee pelkkää kuumaa huolimatta siitä mitä räplää. Onko jokin raitisilmaläppä jumissa tai lämpöanturi sökönä, ja mistä ne löytyy?

    [edit: Ja vielä tyylikkäästi väärälle puolelle ]

    Ei enää... -Leka-
    eikö silloinkaan tule kylmempää ilmaa apparille jos käännät kuskin lämpö säädön minimiin niin että kiekko "naksahtaa"?

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Cell
      E34 535i -90, automaatti-ilmastoinnilla. Ongelmana on se, että apparin puolelta pukkaa pelkkää kuumaa koko ajan. Vesiventtiileissä on vikaa, ja niistä on piuha irti, joten en odotakkaan täydellistä toimintaa. Sen sijaan miten sieltä saisi tulemaan kylmää, kuskin puolella säätö toimii odotetusti ja suuttimista puhaltaa joko kylmää tai kuumaa, mutta apparin puolelta tulee pelkkää kuumaa huolimatta siitä mitä räplää. Onko jokin raitisilmaläppä jumissa tai lämpöanturi sökönä, ja mistä ne löytyy?
      Kummallekkin puolelle on oma venttiilinsä ja jos toinen on jumissa tai ilman jännitettä niin se puoli tunkee kuumaa koko ajan.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        larmatin: Ei tule, apparin puolen lämpöihin ei voi vaikuttaa mitenkään.

        Tuo kuskinpuolen säädön tappiin naksautus siis ohittaa lämpötilasäädön, joten anturivika voidaan jättää laskuista? Voisiko joku ETM:n omistava (jos sieltä löytyy) katsoa mikä noista servoista ohjaa sitä raitisilmaläppää, voisi sitten ihmetellä huomenissa kummassa päässä vika on.

        [edit:

        Leka: Siis tarkoitatko vesiventtiileitä? Tällä hetkellä molempien puolien venttiilit ovat jännitteettömiä ja molemmista virtaa vesi läpi täysillä, letkut ovat kuumat ja johdot irti. Silti kuskin puolelta saa tulemaan joko kylmää tai kuumaa, joten pakko tuolla on jokin muukin säätö olla?

        ]
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Cell
          larmatin: Ei tule, apparin puolen lämpöihin ei voi vaikuttaa mitenkään.

          Tuo kuskinpuolen säädön tappiin naksautus siis ohittaa lämpötilasäädön, joten anturivika voidaan jättää laskuista? Voisiko joku ETM:n omistava (jos sieltä löytyy) katsoa mikä noista servoista ohjaa sitä raitisilmaläppää, voisi sitten ihmetellä huomenissa kummassa päässä vika on.
          Tuosta käy ilmi noiden servojen sijainti, pitäis olla kokolailla samoin E34:ssa. ETM löytyy myös, laita privaa jos on tarvetta .
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6


            Irtonainen moottori sieltä löytyi. Kiinnikkeet ilmeisesti päreinä, taitaa olla peräti tyypillistä näille.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎