Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia E34 525 tds käynnistyvyys ym. harmeista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hajva
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 10

    Kokemuksia E34 525 tds käynnistyvyys ym. harmeista

    Eli kerron oman kokemuksen 525 tds -92 ongelmistani; käynnistyi huonosti, syynä oli huono startti-> startatessa startti söi virtaa liikaa joten moottorinohjausyksikölle ei riitänyt tarpeeksi virtaa, tuli n. 9V, kun väh.vaatimus on 10V.

    Myös startatessa ei siirtopumppu toiminut em. syystä.

    Joskus koneen käydessä käynti epätasaista->heilauttamalla piuhaa joka tulee syöttöpumppuun, niin häiriö hävisi, eli se johto oli ilmeisesti poikki.

    Pumppuvuotoja siinä oli myös ulospäin, vaihdettiin ne stefat ja tiivisteet jotka pystyi vaihtamaan ettei tarvinnut irrottaa pumppua->käynti parani hieman.

    Takaiskuventtiili asennettiin tulopolttoaineputkeen->ehkä hieman vaikutusta, eli sen takia se laitettiin ku epäiltiin että syöttöpumpun pääakselin stefa voisi hieman vuotaa ja näin ollen polttoainetta laskeutuisi takaisin tankkiin.

    Auto alkoi toimia oikeastaan ihan ok, mutta möin sen jo etiäpäin ku korjaamon mies sano et ihan jos rehellisiä ollaan ni laita tää yksilö kiertoon..Missä lie tds farkku seilaa..?

    ps.harvinaisen paljon laittoa vaikka mittarissa oli ostettaessa 105 tkm..:
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    ota kone pois. purkaa koko se, vie pumppu huoltoon, tee täys remppa koneeseen ja viritä se samalla. turha laittaa kiertoon jos auto on muuten hyvä mut tekniikan kans on ongelmaa

    edit: näköjään myitkin sen pois
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • kanala
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 169
      • Jämsä

      #3
      Mulla oli noita käynnistymisongelmia kans toissa torstaihin asti kun päätin vihdoin (1.5 vuoden ihmettelyn jälkeen) ottaa startin irti ja katsoa mitä se on syönyt.
      Solenoidista oli toinen napa melkein irti. Eipä ihme ettei oikein jaksanut pyörittää.
      KL-varaosista kysyin solenoidin hintaa (Marelli), maksoi 117€ ja olisi pitänyt tilata Saksasta .
      Paikallisella Autosähkö ekspertillä 65€ ja seuraavana aamuna perillä.
      Nyt on käynnistys ongelmat tältä erää voitettu ja toivottavasti uusia ei tule.

      Vielä on riesana pikku nypytys 1600rpm paikkeilla, pintakaasulla. Siihen en ole korjausta keksinyt, liekö sitten vika pumpussa??

      Comment

      • juse132
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 163
        • Preiviiki

        #4
        Mun kärryä saa sahailla toisinaan, siis toisinaan käyntiin 4-6 pitkää starttia ennen kuin lähtee ja vaikeuksien esiintyessä pa-suodattimelta pumpulle menevässä kirkkaassa letkussa on ilmakuplia. En käsitä miksi esiintyy vain joskus. Ekan kerran auto ei käynnistynyt kun pakkasta oli yli 30 astetta, tosin silloin ei paljon pyörinytkään ja sen jälkeen tämä vika tulee päälle aina silloin tällöin. En löydä siitäkään mitään syy-yhteyttä.
        Attached Files

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          juse: vaihdappa polttoaineen suodatin. yleensä tuo ilmakuplavika johtuu siitä
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • juse132
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 163
            • Preiviiki

            #6
            Pitää tehdä se, nyt on kyllä orkkis BMW-Teile ja viime syksynä vaihdettu, mutta kohta se talvi taas tulee...

            Comment

            • Lakeson
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 649
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by juse132
              Pitää tehdä se, nyt on kyllä orkkis BMW-Teile ja viime syksynä vaihdettu, mutta kohta se talvi taas tulee...
              Polttoaineputket eivät ole ikuisia, kannattaa harkita uusimista jos ovat originaalit.
              Ei mopolla mahottomia..

              Comment

              • kole
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 506
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by kanala
                Vielä on riesana pikku nypytys 1600rpm paikkeilla, pintakaasulla. Siihen en ole korjausta keksinyt, liekö sitten vika pumpussa??
                Mulla on kans samoilla kierroksilla nypytystä/nykimistä ja pumppu on vaihdettu.

                Comment

                • kanala
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 169
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by kole
                  Mulla on kans samoilla kierroksilla nypytystä/nykimistä ja pumppu on vaihdettu.
                  Mahtaskohan olla kaasupolkimen potikassa vikaa tms.?
                  Onko kukaan tutkinut?

                  Comment

                  • DiisseliKiisseli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 550
                    • Uusimaa

                    #10
                    Samaa vikaa sillon tällöin ja luulen että se tulee kaksoismassavauhtipyörästä, jonka jouset on väsyneet ja ehkä perä puslien kunto vaikuttaa asiaan. Siis kun on väljää niin pääsee moottorin työtahdit sopivasti nypyttämään. Jos jomman kumman korjaisi, ehkä häipyisi... Nämä on siis mun arvailuja. Perän puslat on menossa jossain vaiheessa vaihtoon, sittenpähän näkee vaikuttaako ne asiaan.

                    Toi oli mielenkiintoinen toi hajvan kommentti tosta piuhasta jonka heiluttelu vaikutti koneen käyntiin, pitää tutkia vaikuttaako omaan.
                    Last edited by DiisseliKiisseli; 01-06-2005, 00:18.

                    Comment

                    • DiisseliKiisseli
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 550
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by DiisseliKiisseli
                      Samaa vikaa sillon tällöin ja luulen että se tulee kaksoismassavauhtipyörästä, jonka jouset on väsyneet ja ehkä perä puslien kunto vaikuttaa asiaan. Siis kun on väljää niin pääsee moottorin työtahdit sopivasti nypyttämään. Jos jomman kumman korjaisi, ehkä häipyisi... Nämä on siis mun arvailuja. Perän puslat on menossa jossain vaiheessa vaihtoon, sittenpähän näkee vaikuttaako ne asiaan.
                      Takapalkin kumit vaihdettu, vieläkin toisinaan nypyttää eli ei vaikutusta.

                      Muuten kulku parani niin paljon että itkettää, tuulessa vonkailu loppui, mutkatiellä kulkee kuin kissa, aaahhh ajamisen iloa jälleen!!!

                      Comment

                      • ongelmalapsi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1063
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Ite annan kommentin TÄYSI PASKA KOKO LAITOS! ite haen huomenna 200D mesen ja poljen sitä. ku tuo bemari tee mitään muuta ku vittuilee ja on ongelmaa koko ajan, ei ne oo osannu tehä vielä autoa jolla vois vaan ajaa
                        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                        GMC Topkick C6500 rollback -95
                        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                        E46 330xiA -02
                        Chrysler neon -99

                        Comment

                        • jm2003
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 7

                          #13
                          käynnistys ongelma yli -15 pakkasella

                          auto on saksasta tuotu bmw 525 tds -92.osaisiko joku sanoa mikä autoani vaivaa kun kesällä ja pikkupakkasella se käynnistyy niin kuin pitääkin mutta kun pakkanen on jotain -15 tai yli niin joutuu starttaamaan n.10 kertaa ennenkuin se jää käyntiin,joka starttauksella se yrittää lähteä ja käykin hetken mutta sammuu sitten ja silloin kun se käy sen vähän aikaa niin jos yrittää painaa kaasua niin ei tapahdu mitään.tuntuu kuin ei saisi polttoainetta,suodatin on vaihdettu mutta ei auttanut mitään.autossani on webasto ja vaikka lämmittää moottorin niin ongelma ei poistu.jos olen ajanut moottorin lämpimäksi niin sitten on ihan sama vaikka olisi -30 pakkasta niin lähtee käyntiin ihan normaalisti mutta heti kun seisoo muutaman tunnin pakkasessa niin starttaus urakka alkaa.olisi mukava jos joku osaisi auttaa kun eihän noihin pakkaskeleihin enää hirveän kauan ole.

                          Comment

                          • DiisseliKiisseli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 550
                            • Uusimaa

                            #14
                            Onko hehkut tarkistettu

                            Comment

                            • kaitsute
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 79

                              #15
                              Mulla samantyylinen ongelma eli kylmänä ei oikeen tahdo lähteä käyntiin johon varmaankin osasyyllisenä pimeitä hehkuja mutta.
                              Kun laittaa kylmänä virrat päälle ja auto hehkuttaa, siis oikeesti eikä vain merkkivalo pala niin alkaa siirtopumppu suriseen tankissa ja odottelee noin 20 sekuntia ja sen jälkeen hehkuttaa uudelleen jolloin auto lähtee suht hyvin käyntiin kun on ilmannut itsensä tämän 20 sek aikana.
                              Taas kun on seissyt muutaman tunnin ja hehkuttaa niin siirtopumppu ei lähde pumppaamaan eli auto ei hehkuta vaikka valo palaakin kojelaudassa, niin saa starttailla parikymmentä sekuntia ennen kuin hyrähtää tulille.
                              Olenkin kokeillut testimielessä antaa lämppärin sulakkeelta (olikohan 19) pumpun sulakkeelle (tais olla 23) virtaa piuhalla jossa 10 sulake välissä, ja kun katsoo suodattimelta pumpulle menevää muoviputkea, niin ilmojahan siellä on reilusti.
                              20 sekuntia kun huudattaa siirtopumppua niin hörähtää valilämminkin kone tulille kuin palmun alta.
                              Nyt vaihdettu paluuletkut (kangaspunos), jolloin vika korjaantu 2 kk ajaksi.
                              Vaihdettu uudelleen paluuletkut (kumi), jolloin vika korjaantu 1 kk ajaksi.
                              Alkoi pumppu kuseen joten vaihdoin tiivisteet jolloin vika korjaantu 1 kk ajaksi.
                              Nyt kusee nelosen suutin, jota en aio korjata koska jos sen korjaan niin seuraavaksi hajoo varmaankin jotain vielä kalliimpaa.

                              Taidan vetäistä napin kajuuttaan jolla ohjataan siirtopumpun sielunelämää ja unohtaa koko jutun.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎