e34 520i -88 perän välitys??!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rurik
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 4

    e34 520i -88 perän välitys??!!

    Voisiko joku ystävällisesti kertoa mikä on ko. vm. 520:n perän välitykset..
    Perä sanoi sopparinsa irti ja voimansiirto luonnollisesti katosi.
    Olisi pienoinen kiirus saada auto kuntoon.
    Vanhassa vara parempi
    e21 315 -82
    e30 316(1.8) -87
    ex e34 520i -88
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    4.11 muistelisin olevan. Jos mulle kävisi noin, niin laittaisin tilalle 3.9x perän, jotta maantieajossa saisi kierrokset vähän järkevämpiin lukemiin.
    E39 520iA -02

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      #3
      Välitys 4,44

      Lähteenä http://www.realoem.com/bmw/select.do

      EDIT: Jos noin, niin 3,9x perällä saattaisi tulla aika lussu peli lähtemään
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        E34:n perävälitykset löytyy täältä ja 4,44:1 on -88 520:ssä niinkuin Zoui tuossa edellä jo kirjoittikin.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • mallat78
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 148
          • Kymi

          #5
          Eikös sen pitäisi paremmin lähteä 3.9X perällä.Huiput vaan kärsisi. Mulla olis ylimääräinen 3.73 perä mut ei varmaan käy tuohon.

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #6
            Originally posted by mallat78
            Eikös sen pitäisi paremmin lähteä 3.9X perällä.Huiput vaan kärsisi. Mulla olis ylimääräinen 3.73 perä mut ei varmaan käy tuohon.
            Ei sen pitäisi lähteä paremmin jos välitystä pidennetään.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Rurik
              Newbiemmer
              • Jun 2005
              • 4

              #7
              Kiitokset avustanne. Toivotaan, että joltain vastaava perä sopivalla hinnalla löytyy.
              Vanhassa vara parempi
              e21 315 -82
              e30 316(1.8) -87
              ex e34 520i -88

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3399
                • Tre

                #8
                Lainataas tätäkin hieman, luinko seuraavaa taulukkoa perät

                oikein, että 520i m50 perä olisi manuaaliaskilla 4.27 tai 3.46?

                Mulla taitaa olla varmaan 4.27 koska kierrokset ovat korkealla maantiellä
                Last edited by alspe; 24-04-2006, 08:27.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3399
                  • Tre

                  #9
                  Haloo? Vastatkaas joku tietävä. Monellako on kierrokset noin ylhäällä alle 140 km/h? Renkaat mulla 225/45/17 3 mm pintaa.

                  Tulisiko 520i 24v:n kulutus pienetymään jos laittaisi pidemmän perän? Nopeasti ajateltuna kyllä, mutta jos ei jaksaisikaan enää vääntää pidemmällä perällä?

                  Lähtee kyllä 1500 kg ihan kohtuullisesti mielestäni tuolla 150 hv. Kiihtyvyys mielestäni aika vastaavaa kun kaverin 525 24v:ssa jossa selvästi pidemmät välitykset.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • pmv
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2032
                    • tornio

                    #10
                    No tässähän on se, että M50 koneisiin taisi tulla e36:n esittelyn kanssa samaan aikaan vaihdeloova jossa viitonen on suora 1:1 välitteinen. Tätä ennen kaiketi käytettiin M20:sta peritynyttä ylivaihdelaatikkoa. Minä olin kyllä siinä luulossa että M50 olisi ollut aina viitosen osalta 1:1 välitteinen.

                    Vuosimalli ratkasiee tässä. Tuossahan sanotaan että 1/91 on tullut muutos, jonka jälkeen välitys on ollut tuo 3:46(sininen värI)

                    Comment

                    • Save
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 189
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by alspe
                      Haloo? Vastatkaas joku tietävä. Monellako on kierrokset noin ylhäällä alle 140 km/h? Renkaat mulla 225/45/17 3 mm pintaa.

                      Tulisiko 520i 24v:n kulutus pienetymään jos laittaisi pidemmän perän? Nopeasti ajateltuna kyllä, mutta jos ei jaksaisikaan enää vääntää pidemmällä perällä?

                      Lähtee kyllä 1500 kg ihan kohtuullisesti mielestäni tuolla 150 hv. Kiihtyvyys mielestäni aika vastaavaa kun kaverin 525 24v:ssa jossa selvästi pidemmät välitykset.
                      Mulla kans 520 24v ja kyllä ne taitaa noin ylhäällä olla. Oisko ollu 160 vauhdissa 5000rpm tai jotain. Oon kans ihmetelly välillä..
                      E39 523i Sedan

                      ex: E36 328i Coupe M-Sport

                      Comment

                      Working...
                      X