kylmänä ku lähet nykii vähä mut tyhjäkäynti ok!! ja ajettua 1km tyhjä käynti nousee yhtä äkkiä 1500-2000 kierrokseen.....ja rupee laskeen ku lämmöt lähenee normaalia eli puoltaväliä....lämpimänä tyhjäkäynti ok!!!!niin ja kulutus mittari ei laske nollaan kun joskus kylmänä!!!!!tyhjäkäynti venttiili vaihdettu,imuvuodot tarkistettu,kaasuläpän asennontunnistin vaihdettu!!!!! oisko ilmamäärämittari tai ruiskunohjaus boxi paskana??auto muutenki vähä takkunen ajettava ja 20ekellä ajat 100 kilsaa!!!!kertokaa jos tulee mieleen mikä vikana!!!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 -88 m20b20 ei toimi oikein!!!
Collapse
X
-
Originally posted by lurkki3kylmänä ku lähet nykii vähä mut tyhjäkäynti ok!! ja ajettua 1km tyhjä käynti nousee yhtä äkkiä 1500-2000 kierrokseen.....ja rupee laskeen ku lämmöt lähenee normaalia eli puoltaväliä....lämpimänä tyhjäkäynti ok!!!!niin ja kulutus mittari ei laske nollaan kun joskus kylmänä!!!!!tyhjäkäynti venttiili vaihdettu,imuvuodot tarkistettu,kaasuläpän asennontunnistin vaihdettu!!!!! oisko ilmamäärämittari tai ruiskunohjaus boxi paskana??auto muutenki vähä takkunen ajettava ja 20ekellä ajat 100 kilsaa!!!!kertokaa jos tulee mieleen mikä vikana!!!!BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
-
-
Jos kaikki alipaineletkut on varmasti oikein, kierroksien pitäisi olla 1200-1800rpm kun kone on kylmä, lämmetessä ne laskee 700-800rpm väliin.
Tämähän ei toimi oikein jos virranjakajalta lähtevä alipaineletku ei ole kiinni, tai on tulpattu.Tietenkin lisäilmaluistin voi jumittaa/olla likainen/hajonnut, putsaa se ja öljyä se. Tietenkin vaihdoin alipaineletkut (jos niitä edes vaihdoit) niin alkuperäisiin, eikä mihinkään tee-se-itse kumiletkuun joka menee lyttyyn ja on vähän niin ja näin.
Se että bensaa kuluu paljon on m20b20 ominaisuus, alta 10l on vaikea päästä jopa matkassa. Mutta tähän saattaa auttaa se että ilmamäärämittarin "jousta" napsauttaa 1-2(astetta) kireämmälle, tosin tämä taas saattaa vaikuttaa negatiivisesti tyhjäkäyntiin ja pintakaasulla ajoon.
Vuotaako suuttimet, onko ruisku koska viimeksi säädetty, toimiiko bensanpaineen säädin?ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Originally posted by inspJos kaikki alipaineletkut on varmasti oikein, kierroksien pitäisi olla 1200-1800rpm kun kone on kylmä, lämmetessä ne laskee 700-800rpm väliin.
Tämähän ei toimi oikein jos virranjakajalta lähtevä alipaineletku ei ole kiinni, tai on tulpattu.Tietenkin lisäilmaluistin voi jumittaa/olla likainen/hajonnut, putsaa se ja öljyä se. Tietenkin vaihdoin alipaineletkut (jos niitä edes vaihdoit) niin alkuperäisiin, eikä mihinkään tee-se-itse kumiletkuun joka menee lyttyyn ja on vähän niin ja näin.
Se että bensaa kuluu paljon on m20b20 ominaisuus, alta 10l on vaikea päästä jopa matkassa. Mutta tähän saattaa auttaa se että ilmamäärämittarin "jousta" napsauttaa 1-2(astetta) kireämmälle, tosin tämä taas saattaa vaikuttaa negatiivisesti tyhjäkäyntiin ja pintakaasulla ajoon.
Vuotaako suuttimet, onko ruisku koska viimeksi säädetty, toimiiko bensanpaineen säädin?
Viittaa tosiaan lisäilmaluistin toiminnan häiriöön, se löytyy siitä kaasuläpän etupuolelta. Putsaa bensalla ja lyö kiinni. Samalla kannattaa nollata motronik pitämällä akkukaapelia irti n. tunti.
Ja tässä vaihtarit huutomerkeistä: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! loppuvat muuten vielä kysyjältä kesken.
Comment
-
-
vitut huutomerkeistä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! no joo mut miten on mahdollista et auto käy ensin kylmänä 700rpm ja sit yhtääkkiä nostaa noin paljon tyhjäkäyntiä eikö sen pitäs käydä hetiku starttaa ni sitä isompaa eikä jonku ajomatkan jälkeen.2 eri lisäilmaluistinta kokeillu ja puhdistellu eli tuskin vika siinä.eikä tuosa motronicissa oo nuita alipaineita jakajasa eikä muutenkaan niitä ole ku muutama koko autosa.ilmamäärämittarin ja ruiskun välinen putkiki on uusittu.ja kuten sanoin auto muutenki takkunen ajettava.E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
ja eikö tuo bemarin ruisku sääjetä ilmamäärämittarista?miten yleensä ilmenee vika jos on tuo ilmamäärämittari rikki?jos ei tule jarkeviä vastauksia taijan käyttää vikakoodi mittauksessa!tuntuu nuita "tietäjiä" välillä olevan!E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
epäilen vahvasti että, sinulla voi olla lambda vika siinä moottorissa. Tai, toinen että moottorin lämpötila-anturi joka ilmoittaa ruiskun boxille koneen käynti lämmön on "ulkona asteikolta". Eli tutkaiseppa lambda sekä motronicin lämpötila-anturi (on siinä termostaatti kotelossa, sininen plugi/töpseli).
Comment
-
Comment