Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 -88 m20b20 ei toimi oikein!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    e34 -88 m20b20 ei toimi oikein!!!

    kylmänä ku lähet nykii vähä mut tyhjäkäynti ok!! ja ajettua 1km tyhjä käynti nousee yhtä äkkiä 1500-2000 kierrokseen.....ja rupee laskeen ku lämmöt lähenee normaalia eli puoltaväliä....lämpimänä tyhjäkäynti ok!!!!niin ja kulutus mittari ei laske nollaan kun joskus kylmänä!!!!!tyhjäkäynti venttiili vaihdettu,imuvuodot tarkistettu,kaasuläpän asennontunnistin vaihdettu!!!!! oisko ilmamäärämittari tai ruiskunohjaus boxi paskana??auto muutenki vähä takkunen ajettava ja 20ekellä ajat 100 kilsaa!!!!kertokaa jos tulee mieleen mikä vikana!!!!
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    #2
    Originally posted by lurkki3
    kylmänä ku lähet nykii vähä mut tyhjäkäynti ok!! ja ajettua 1km tyhjä käynti nousee yhtä äkkiä 1500-2000 kierrokseen.....ja rupee laskeen ku lämmöt lähenee normaalia eli puoltaväliä....lämpimänä tyhjäkäynti ok!!!!niin ja kulutus mittari ei laske nollaan kun joskus kylmänä!!!!!tyhjäkäynti venttiili vaihdettu,imuvuodot tarkistettu,kaasuläpän asennontunnistin vaihdettu!!!!! oisko ilmamäärämittari tai ruiskunohjaus boxi paskana??auto muutenki vähä takkunen ajettava ja 20ekellä ajat 100 kilsaa!!!!kertokaa jos tulee mieleen mikä vikana!!!!
    eiköstä tuo ole ihan normaalia automaattiryypyn toimintaa? ei suomen bensahinnoilla aja pian mopollakaan 100 kilsaa enempää 20ekellä
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 827
      • Iittala

      #3
      Jos kaikki alipaineletkut on varmasti oikein, kierroksien pitäisi olla 1200-1800rpm kun kone on kylmä, lämmetessä ne laskee 700-800rpm väliin.
      Tämähän ei toimi oikein jos virranjakajalta lähtevä alipaineletku ei ole kiinni, tai on tulpattu.Tietenkin lisäilmaluistin voi jumittaa/olla likainen/hajonnut, putsaa se ja öljyä se. Tietenkin vaihdoin alipaineletkut (jos niitä edes vaihdoit) niin alkuperäisiin, eikä mihinkään tee-se-itse kumiletkuun joka menee lyttyyn ja on vähän niin ja näin.

      Se että bensaa kuluu paljon on m20b20 ominaisuus, alta 10l on vaikea päästä jopa matkassa. Mutta tähän saattaa auttaa se että ilmamäärämittarin "jousta" napsauttaa 1-2(astetta) kireämmälle, tosin tämä taas saattaa vaikuttaa negatiivisesti tyhjäkäyntiin ja pintakaasulla ajoon.

      Vuotaako suuttimet, onko ruisku koska viimeksi säädetty, toimiiko bensanpaineen säädin?
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by insp
        Jos kaikki alipaineletkut on varmasti oikein, kierroksien pitäisi olla 1200-1800rpm kun kone on kylmä, lämmetessä ne laskee 700-800rpm väliin.
        Tämähän ei toimi oikein jos virranjakajalta lähtevä alipaineletku ei ole kiinni, tai on tulpattu.Tietenkin lisäilmaluistin voi jumittaa/olla likainen/hajonnut, putsaa se ja öljyä se. Tietenkin vaihdoin alipaineletkut (jos niitä edes vaihdoit) niin alkuperäisiin, eikä mihinkään tee-se-itse kumiletkuun joka menee lyttyyn ja on vähän niin ja näin.

        Se että bensaa kuluu paljon on m20b20 ominaisuus, alta 10l on vaikea päästä jopa matkassa. Mutta tähän saattaa auttaa se että ilmamäärämittarin "jousta" napsauttaa 1-2(astetta) kireämmälle, tosin tämä taas saattaa vaikuttaa negatiivisesti tyhjäkäyntiin ja pintakaasulla ajoon.

        Vuotaako suuttimet, onko ruisku koska viimeksi säädetty, toimiiko bensanpaineen säädin?
        Kyseessä e34 -> motronik -> ihan varmasti virranjakajasta ei löydy yhtäkään alipaineletkua. Jos löytyy, niin sitten on muitakin ongelmia.

        Viittaa tosiaan lisäilmaluistin toiminnan häiriöön, se löytyy siitä kaasuläpän etupuolelta. Putsaa bensalla ja lyö kiinni. Samalla kannattaa nollata motronik pitämällä akkukaapelia irti n. tunti.

        Ja tässä vaihtarit huutomerkeistä: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! loppuvat muuten vielä kysyjältä kesken.

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          #5
          vitut huutomerkeistä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! no joo mut miten on mahdollista et auto käy ensin kylmänä 700rpm ja sit yhtääkkiä nostaa noin paljon tyhjäkäyntiä eikö sen pitäs käydä hetiku starttaa ni sitä isompaa eikä jonku ajomatkan jälkeen.2 eri lisäilmaluistinta kokeillu ja puhdistellu eli tuskin vika siinä.eikä tuosa motronicissa oo nuita alipaineita jakajasa eikä muutenkaan niitä ole ku muutama koko autosa.ilmamäärämittarin ja ruiskun välinen putkiki on uusittu.ja kuten sanoin auto muutenki takkunen ajettava.
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • lurkki3
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 657
            • ylivieska

            #6
            ja eikö tuo bemarin ruisku sääjetä ilmamäärämittarista?miten yleensä ilmenee vika jos on tuo ilmamäärämittari rikki?jos ei tule jarkeviä vastauksia taijan käyttää vikakoodi mittauksessa!tuntuu nuita "tietäjiä" välillä olevan!
            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
            Bagged e32
            Ex E61 525d m-sport -06
            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #7
              epäilen vahvasti että, sinulla voi olla lambda vika siinä moottorissa. Tai, toinen että moottorin lämpötila-anturi joka ilmoittaa ruiskun boxille koneen käynti lämmön on "ulkona asteikolta". Eli tutkaiseppa lambda sekä motronicin lämpötila-anturi (on siinä termostaatti kotelossa, sininen plugi/töpseli).
              E30 kesä-autona

              Comment

              • lurkki3
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 657
                • ylivieska

                #8
                anturi on vaihdettu uus juuri kyseisen vian takia mut ei mitään vaikutusta ja tuosa ei ole lamda anturia!
                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                Bagged e32
                Ex E61 525d m-sport -06
                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎