Olen töissä korjaamossa, jossa tehdään myös ilmastointihuoltoja.
Vanha aine kannattaa aina imeä pois, sillä se imee itseensä kosteutta, joka on myrkkyä kompuralle!
Homma menee näin: Ensin järjestelmä imetään tyhjäksi, alipaineistetaan 30 - 45min, jotta vanha öljy ja kosteus saadaan pois järjestelmästä, laite puhdistaa vanhan kylmäaineen ja kierrättää sen. Sitten järjestelmä täytetään uudelleen kierrätys kylmäaineella + lisätään tarvittava määrä uutta, lisätään sekaan uusi öljy ja jos epäilee tiiveyttä, niin myös vuodonilmaisuaine.
Homma maksaa 110€ sisältäen max 1kg r134a:ta!
Eli esim. seiskaan, jonka ilmastointi toimii huonosti, menee yli 1kg tavaraa ja maksaa vähän enemmän (120 - 140€).
No nyt on uudet kamat sisällä. Siis tuota korvaavaa ainetta.
Vuodot tutkittu testerillä. pientä ääntä tuli kennosta, mutta kuulemma hävikki muutaman prosentin vuodessa.
Todella kylmää tulee.
Eikä ilmastointi enää tunnu nykivän ajaessa.
1.4kg kylmäainetta.
Onko sulla R12? Jos, niin et sais kuvaa sen liittimistä? Ihan mielenkiinnosta utelen...
Jos autossa on R12 kylmäaine, niin liittimet on kuin auton renkaissa, molemmat saman kokoisia..
Jos taas R134a niin toinen on ulkomitaltaan paksumpi kuin toinen ja ne muistuttaa vähän paineilmaliitintä, mutta niissäkin on "sielut sisällä"..
Comment