Joo o, olipa päästöt korkeella kun pitkästä aikaa seisonnan jälkeen käytti autoa katsastuksessa, oli viime vuonnakin jo ja silloin tuli vaihdettua tulpat ja ilmansuodatin ja kovan poljennan jälkeen meni läpi, nyt oli niin korkeella päästöt ja lambdankin arvot pielessä että ajattelin sitten että otan lambdat irti ja puhdistelen ne nyt ainakin jos siitä mitään hyötyä ois.
Noh tänään kun kömpi auton alle niin ei voinu kuin nauraa.
Kuvistahan se näkyy niin ei tuu toiselle lambdalle (eli lambda ja sen johto on kyllä paikallaan) johtoa konehuoneesta ollenkaan eipä oo tullu koko aikana kun minulla on auto ollut ja se on ollut useamman vuoden jo. Kai tuokin jotain päästöihin vaikuttaa kun toinen kokonaan pois pelistä
Kuvissa näkyy myös tuo johdonpätkä joka taitaa olla sen toisen lambdan piuha? Toisessa kuvassa kuorin vähän esiin noita piuhoja neljä kappalettahan siellä on.
Joskus aikanaan kun auto tuli hankittua ja siihen öljyt ekana vaihdoin niin ihmettelin kyllä että mikähän piuha mahtaa olla mikä tuolla roikkuu mutta enpä asiaan sen enempää kiinnittänyt huomiota kun auto pelas ja katsastuksistakin on menny läpi paitsi nyt parilla viime kerralla
Kysymys kuuluu, jos jostain tollasen lambdaan tulevan liittimen ja johdonpätkän saa niin onnistuuko jos vaan kolvailee pätkät yhteen vai varaanko ajan suoraan korjaamolle missä vetävät uuden piuhan ja liittimet?
Ja jos jollain on konehuoneesta lambdalle tuleva liitin ja johtoa siihen reilu pätkä mukaan jostain vanhasta koneesta niin saa tarjota
Auto on vm. 1995 530 touring M60B30 koneella.
Noh tänään kun kömpi auton alle niin ei voinu kuin nauraa.
Kuvistahan se näkyy niin ei tuu toiselle lambdalle (eli lambda ja sen johto on kyllä paikallaan) johtoa konehuoneesta ollenkaan eipä oo tullu koko aikana kun minulla on auto ollut ja se on ollut useamman vuoden jo. Kai tuokin jotain päästöihin vaikuttaa kun toinen kokonaan pois pelistä
Kuvissa näkyy myös tuo johdonpätkä joka taitaa olla sen toisen lambdan piuha? Toisessa kuvassa kuorin vähän esiin noita piuhoja neljä kappalettahan siellä on.
Joskus aikanaan kun auto tuli hankittua ja siihen öljyt ekana vaihdoin niin ihmettelin kyllä että mikähän piuha mahtaa olla mikä tuolla roikkuu mutta enpä asiaan sen enempää kiinnittänyt huomiota kun auto pelas ja katsastuksistakin on menny läpi paitsi nyt parilla viime kerralla
Kysymys kuuluu, jos jostain tollasen lambdaan tulevan liittimen ja johdonpätkän saa niin onnistuuko jos vaan kolvailee pätkät yhteen vai varaanko ajan suoraan korjaamolle missä vetävät uuden piuhan ja liittimet?
Ja jos jollain on konehuoneesta lambdalle tuleva liitin ja johtoa siihen reilu pätkä mukaan jostain vanhasta koneesta niin saa tarjota
Auto on vm. 1995 530 touring M60B30 koneella.
Comment