e34 525 ei käynnisty!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wannabetuner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 53

    #31
    Originally posted by Valtsude View Post
    No ei, tänään hankin akkulaturin ja sahasin oikein urakalla, ei vaan enää lähde. :( Kipinä on ainakin joka pytyssä kunnossa, sen vielä tänään tsekkasin tulppia irrottaessa.

    Millaiset on märät tulpat autoissa, valuuko niistä kunnolla bensaa vai riittääkö haju ja lievä kiilto? Tyhmä kysymys, mutta ei oo kokemusta.
    Riittää haju ja kiilto.
    Ei tarvitse valua, silloin on jo hieman pidemmän aikaa startattu.

    Comment

    • wannabetuner
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 53

      #32
      Startatessa nostaa pumppu ainetta, sen testailin joten rele/pumppu akseli ovat kunnossa. (right?).
      Muuten, ne ohjeet joissa käskettiin yhdistää littimet 30-87 eivät tässä autossa auttaneet.
      Koitin yhdistää ne ja pumpulle ei tule mitään jännitettä, kun taas rele kiinni virta päällä pumpulle tulee +12v.
      Olisiko tuon jännitteen tultava perään ILMAN että virrat on päällä jos nuo liittimet yhdistää?
      noh, sillä nyt ei ole niin väliä koska en usko vian olevan siinä.
      Itse kallistun lähinnä polttoaineen paineensäätimeen.
      Auto käynnistyy hiton huonosti ja sammuilee, tämä voisi selittyä paineiden äkillisellä laskemisella sillä kipinä ja polttoaine kuitenkin kohtaavat sylinterissä.
      Mitenkähän tuon saisi ohitettua, saisi testailtua?
      Toimiiko niin että imusarjaan menevän pienen letkun puristaa tukkoon niin paine nousee jolloin auton pitäisi käynnistyä ja käydä nätisti mikäli ongelma on polttoaineen paineesta kiinni?

      E: niinjoo, onko näissä laitteissa pumpun surrattava kun virrat on päällä vai alkaako toimia vasta startatessa?
      Ei tällästä laitetta oo tullu liikaa tutkittua aiemmin..
      Last edited by wannabetuner; 16-10-2010, 12:10. Reason: coz im hyper

      Comment

      • wannabetuner
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 53

        #33
        Otin tuon paineensäätimen alipaineletkun irti ja olevinaan auto käynnistyi nyt nätisti (timmin).
        Kun otin koko paskan käteeni ja koitin imeä alipaineletkua niin kalvo liikkuu ja teki alipaineen säätimeen mutta kalvo jumitti jonka jälkeen alipainetta ei tullut uudestaan ennenkuin olin puhaltanut kalvon taas eteen.
        Onko tuo ihan oikein eikö näissä oe jousi tuolla sisällä painamassa kalvoa eteen?

        Comment

        • wannabetuner
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 53

          #34
          ahh olin väärässä. Kyseiset liittimet releeltä kun yhdisti niin surras tuo pumppu kun virrat laittoi päälle.
          Auto kyllä ei käynnistynyt näin, tyhjää pyöri. releellä lähti.

          Comment

          • Valtsude
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 739
            • Jyväskylä

            #35
            Vika löytyi, eli bensapumpun rele sittenkin!

            Kolmella releellä oon koittanu, mm. päikseen vaihtanu sen viereisen releen kanssa, joista kumpikaan ei yhdistä kunnolla kylmänä. Myös yhtä kaverilta saatua käyttämätöntä motonet-relettä koitettu, sillä ei tapahtunut myöskään koskaan mitään erikoista.

            Mittailin noita releen liittimien jännitteitä ja tosiaan tuli 12V yhteen napaan ja toiseenkin virrat käännettynä päälle. Ajattelin huvikseen koittaa vielä hyppylankaa pinneihin 87 ja 30 ja startata, koska nyt akku oli aivan täysi oltuaan yön latauksessa. Ei perse, sehän lähti tyyliin hipaisusta tulille. Keväällä ongelman iskiessä akku oli kohtalaisen tyhjillään ja pyöritti starttia laiskasti, joten silloin hyppylankaviritelmä ei varmaan tehonnut pelkästään virran puutteen takia.

            Käytin hetken aikaa ja sitten sammutin auton koittaakseni vielä releen kanssa. Ei lähde, sahaa vaan. Hyppylanka taas kehiin ja auto käyntiin. Auton käydessä kun äkkiä vaihtaa lennosta langan tilalle releen niin pysyy käynnissä aluksi hieman yskien, mutta tasoittuu nopeasti. Releissä ei riitä kylmillä keleillä näköjään enää "paukku" käynnistykseen. Maanantaita odotellessa, että pääsee varaosakauppaan...
            E34

            Comment

            • Valtsude
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2007
              • 739
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by wannabetuner View Post
              E: niinjoo, onko näissä laitteissa pumpun surrattava kun virrat on päällä vai alkaako toimia vasta startatessa?
              Ei tällästä laitetta oo tullu liikaa tutkittua aiemmin..
              Oma pumppu ei surraa virrat päällä, vasta käynnistettäessä tai hyppylankaa käyttäessä.
              E34

              Comment

              • wannabetuner
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 53

                #37
                Siis mitä hittoa?
                Itse koitin hyppylangalla niin että pumppu surrasi niin ei se edes luvannut.
                Moottori pyöri vain läpi ja ei yritystäkään käynnistyä.

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2818
                  • Kuusankoski

                  #38
                  Ennen vian tuloa siirsitkö autoa vähän matkaa tai käytitkö käynnissä niin ettei kerinnyt lämpenemään ollenkaan.
                  Itselläni M50b25 ei tahdo käynnistyä edellämainuttujen tapausten jälkeen. Asian saa korjattua kun vaan jaksaa startata kaasupohjassa reilun aikaa, kun käynnistyy ni käy tosi huonosti alkuun.
                  3 kertaa nyt tehnyt oma mosa ton, vikaa ei ole ollut millään kerralla. Tutkimalla asiaa törmäsin keskusteluihin venttiilien liimautuminen joka vois aiheuttaa tapahtuman
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • wannabetuner
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 53

                    #39
                    Heittäkääs nyt, jäi vaivaamaan. Laitoin tuon hyppyjohdon ja pumppu meni päälle mutta auto ei edes koittanut käynnistyä startatessa.
                    Sitten poistin johdon ja laitoin releen niin auto käynnistyi.
                    Mitäs hittoa? Muiden posteja lukiessani tulee fiilis että ei tämän näin kuulu toimia.

                    Comment

                    • wannabetuner
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 53

                      #40
                      bump pump.
                      Miten on, laitoin hyppyjohdon ja pumppu surraa mutta ei nosta. missä vika?
                      Releellä "toimii".
                      Olisi mukava ohittaa tuo rele ja katsoa onko käynnistysvika releessä.

                      Comment

                      • Eetu
                        Banned
                        • Oct 2008
                        • 2843

                        #41
                        Mikähän mun m50 patasessa 525 on kun kylmänä näillä kylmempinä ilmoina kun saat käyntiin sammuu samantien ellet kaasuttele.

                        Kesällä ongelmaa ei ollut

                        Ruiskun Lämpötilananturi?

                        Comment

                        • wannabetuner
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 53

                          #42
                          Plus ja tuossa kun auton saa käyntiin niin bensa tuoksuu voimakkaasti.
                          Täten seokset tulivat myös mieleen, eli onko tuossa autossa missä
                          - kampiakselin asentotunnistin
                          - nokka-akselin asentotunnistin
                          - moottorin lämpötilatunnistin
                          ja onko jotain ideaa miten testata ilmamassamittari, taitavat olla aika kalliita ostettavia ihan "lotolla" koitettaviksi.
                          Last edited by wannabetuner; 24-10-2010, 17:14.

                          Comment

                          • wannabetuner
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 53

                            #43
                            Vika löytyi. auto pelaa kuin unelma. Mutta koska ihmiset eivät vaivautuneet kertomaan tai edes avustamaan vian haussa, en koe tärkeäksi kertoa että missä vika oli.

                            Comment

                            • -komprex-
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 99
                              • Asikkala / Lahti

                              #44
                              Originally posted by wannabetuner View Post
                              Vika löytyi. auto pelaa kuin unelma. Mutta koska ihmiset eivät vaivautuneet kertomaan tai edes avustamaan vian haussa, en koe tärkeäksi kertoa että missä vika oli.
                              Ja sehän jos mikä auttaa niitä, joilla on sama vika, ja etsivät siihen sitten apua täältä foorumilta. Eihän ne kärsi siitä jotka eivät sinua auttaneet ,vaan ne jotka sitä apua kaipaisi....
                              I. BMW E30 320i
                              II. Lada 2107 1700i
                              III.BMW E36 325i
                              IV. BMW E34 524TD
                              -Deus Ex Machina-

                              Comment

                              • Valtsude
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2007
                                • 739
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Hetken toimi oma auto, nyt taas vikaa.

                                Eli ei käynnisty lainkaan, saa sahata vaan. Välillä hörähtelee, muttei käynnisty. Tulpille ei tunnu menevän bensaa kunnolla. Koitin huvikseni taas hyppylankakikkaa ja niinhän se lähteekin tulille. Lennosta sitten vaihtaa releen tilalle niin toimii normaalisti. Ajossa nykii kun kaasupoljin tietyssä kohtaa, aikalailla siinä kohdassa missä matka-ajossa pidetään tasamaalla poljinta. Koko kierrosalueella toistuva. Tyhjäkäynti käynnistyttyä vakaa ja normaali.

                                Releessä vika ei kuitenkaan tällä kertaa ole. Eli pohtimisten ja kokeilujen jälkeen vaihtoehdoiksi jää moottorinohjausboksilta tuleva tieto releen pinnille tai sitten bensapumppu. Voiko sitä boksin toimintaa mitata mitenkään?
                                E34

                                Comment

                                Working...
                                X