Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 lämmityslaiteongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niksa
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 53
    • vantaa

    e34 lämmityslaiteongelma

    eli automaatti ilmastoinnilla oleva yksilö, jossa tulee repsikan puolelta ihan kuumaa ilmaa suuttimista vaikka lämmönsäädin on ihan kylmällä, kuskin puolella pelaa normaalisti, missä vika?? vittumainen vika näin kesäkuumalla...
    ja sit toinen juttu, ulkolämpömittari pimpauttelee välillä maksimipakkasille -37 vaikka kesäkuuma, ilmeisesti joku anturihomma... missä sijaitsee sen anturi siis?? auto 535 vm.90
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by niksa
    eli automaatti ilmastoinnilla oleva yksilö, jossa tulee repsikan puolelta ihan kuumaa ilmaa suuttimista vaikka lämmönsäädin on ihan kylmällä, kuskin puolella pelaa normaalisti, missä vika?? vittumainen vika näin kesäkuumalla...
    ja sit toinen juttu, ulkolämpömittari pimpauttelee välillä maksimipakkasille -37 vaikka kesäkuuma, ilmeisesti joku anturihomma... missä sijaitsee sen anturi siis?? auto 535 vm.90
    Searchilla molempiin vastaus.
    Ulkolämpömittarin anturi on kuitenkin vasemman sumarin vieressä muistaakseni...
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by mailman
      Ulkolämpömittarin anturi on kuitenkin vasemman sumarin vieressä muistaakseni...
      On se...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        #4
        Originally posted by niksa View Post
        eli automaatti ilmastoinnilla oleva yksilö, jossa tulee repsikan puolelta ihan kuumaa ilmaa suuttimista vaikka lämmönsäädin on ihan kylmällä, kuskin puolella pelaa normaalisti, missä vika?? auto 535 vm.90
        Täysin sama vika rahikaisella! Tosin sillä erotuksella että repsikan puolellekin saadaan kylmää kun käännetään lämmönsäätö täysin kylmälle. Joten tuskin vesiventtiilit jumii ? Kellään hyviä ehdotuksia? Voisko olla että saa väärää lämpötilatietoa repsikan puolelta? Missä tuossa on noita lämpötilahaistelijoita? Auto 525i -95 aut. ilm.

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          #5
          Saksaksi aika hyvä teos, josta kuvista saa jo hyvän yleiskäsityksen.



          ja lontooksi:

          IHKA System e32 e34 BMW heating air conditioning vents stepper motors sword temperature control sensors environmental


          Nuo kannattaa lukaista läpi, ja tuolta pitäisi löytyä kaikki oleellinen tieto lämpötila-antureista sekä läpistä, yms.

          läppien ohjaustangot voi olla rikki/poikki, jolloin esim. puhaltaakin vain ulkoa ilmaa.

          Comment

          • -Markus-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1463
            • Ihan Savossa

            #6
            Originally posted by niksa View Post
            eli automaatti ilmastoinnilla oleva yksilö, jossa tulee repsikan puolelta ihan kuumaa ilmaa suuttimista vaikka lämmönsäädin on ihan kylmällä, kuskin puolella pelaa normaalisti, missä vika?? auto 535 vm.90
            Originally posted by -Markus- View Post
            Täysin sama vika rahikaisella! Tosin sillä erotuksella että repsikan puolellekin saadaan kylmää kun käännetään lämmönsäätö täysin kylmälle. Joten tuskin vesiventtiilit jumii ? Kellään hyviä ehdotuksia? Voisko olla että saa väärää lämpötilatietoa repsikan puolelta? Missä tuossa on noita lämpötilahaistelijoita? Auto 525i -95 aut. ilm.
            No nyt tuntui taas toimivan tuo lämmönsäätö. Tosin yleensä kun tuo on alkanut häiritsemään ko. ongelma, ajettava matka on ollut pidempi, tyyliin 200-400 km. Jotenkin tuntuu, että tuo alkuun toimii ja sitten pidemmässä matkassa alkaa puhaltaa kuumaa apparille jossain vaiheessa. Eipähän tuo nyt näin talvella yksin ajaessa juurikaan haittaa. Täytyy keväämmällä selvitellä jos vielä vaivaa haitaksi asti.

            Ford Mondeo Mk3 STW
            VW E-Golf 2015
            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              #7
              Originally posted by niksa View Post
              eli automaatti ilmastoinnilla oleva yksilö, jossa tulee repsikan puolelta ihan kuumaa ilmaa suuttimista vaikka lämmönsäädin on ihan kylmällä, kuskin puolella pelaa normaalisti, missä vika?? vittumainen vika näin kesäkuumalla...
              ja sit toinen juttu, ulkolämpömittari pimpauttelee välillä maksimipakkasille -37 vaikka kesäkuuma, ilmeisesti joku anturihomma... missä sijaitsee sen anturi siis?? auto 535 vm.90
              Originally posted by -Markus- View Post
              Täysin sama vika rahikaisella! Tosin sillä erotuksella että repsikan puolellekin saadaan kylmää kun käännetään lämmönsäätö täysin kylmälle. Joten tuskin vesiventtiilit jumii ? Kellään hyviä ehdotuksia? Voisko olla että saa väärää lämpötilatietoa repsikan puolelta? Missä tuossa on noita lämpötilahaistelijoita? Auto 525i -95 aut. ilm.
              Originally posted by -Markus- View Post
              No nyt tuntui taas toimivan tuo lämmönsäätö. Tosin yleensä kun tuo on alkanut häiritsemään ko. ongelma, ajettava matka on ollut pidempi, tyyliin 200-400 km. Jotenkin tuntuu, että tuo alkuun toimii ja sitten pidemmässä matkassa alkaa puhaltaa kuumaa apparille jossain vaiheessa. Eipähän tuo nyt näin talvella yksin ajaessa juurikaan haittaa. Täytyy keväämmällä selvitellä jos vielä vaivaa haitaksi asti.
              No ni. Nyt löytyi ainakin yksi selkeä vika oman auton lämmitysjärjestelmästä.

              Kuvassa näkyvä numero 5 askelmoottori kyllä toimii, mutta tuo läppä mitä se yrittää kääntää, ei käänny mihinkään. Tuo on ilmeisesti jossain vaiheessa avattu tuo lämppäri ja kasattu väärin niin, että tuo läppä oli jäänyt jumiin. Joten varmaan sen takia akseli katkennut tuosta läpästä kun moottori yrittänyt kääntää läppää.

              Sinällään pikku vika, mutta melko talkoot taitaa olla edessä jos tuota alkaa laittaa. Kojetaulun purkaminen edestä pois kun ei taida ihan pikku homma olla....

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎