Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 HC pitoisuus liian korkee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mcly
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 354

    E34 HC pitoisuus liian korkee?

    Eli mistä toi voi johtua että vaan toi oli liian korkee? Pääseekö putkistoon ilmaa jostain vai mitä toi HC oikeen tarkalleen tarkottaa? Lambda arvot oli kunnossa ja muut. Katoin searchilla mutta ei löytyny tosta suoraan mitään. kiitos jo etukäteen..
  • 520 i
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 9
    • Helsinki

    #2
    hc

    Originally posted by mcly
    Eli mistä toi voi johtua että vaan toi oli liian korkee? Pääseekö putkistoon ilmaa jostain vai mitä toi HC oikeen tarkalleen tarkottaa? Lambda arvot oli kunnossa ja muut. Katoin searchilla mutta ei löytyny tosta suoraan mitään. kiitos jo etukäteen..
    Elikkäs HC on palamatonta kamaa (palaminen ei ole kunnollista)...
    ootko kattonut tulpat ja ilmasuodattimen mikä kone sulla on siinä? entä onko kattia?

    Comment

    • mcly
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 354

      #3
      Originally posted by 520 i
      Elikkäs HC on palamatonta kamaa (palaminen ei ole kunnollista)...
      ootko kattonut tulpat ja ilmasuodattimen mikä kone sulla on siinä? entä onko kattia?
      Joo siis jäi laittamatta. Eli en oo tulppia kattonu enkä ilman suodattimia. Katti autosta löytyy. Auto on E34 koppanen 525i 24V -91. Mut oon käsittäny että toi HC arvo ei viittais kattiin varsinkaan koska muut arvot oli hyvät mut oonko saanu oikeeta tietoa? Haluun eka kaikki vaihtoehdot ennen ku alan kartottaa enemmän. Kiitos 520i, tuleeks lisää mieleen?

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #4
        Originally posted by mcly
        Joo siis jäi laittamatta. Eli en oo tulppia kattonu enkä ilman suodattimia. Katti autosta löytyy. Auto on E34 koppanen 525i 24V -91. Mut oon käsittäny että toi HC arvo ei viittais kattiin varsinkaan koska muut arvot oli hyvät mut oonko saanu oikeeta tietoa? Haluun eka kaikki vaihtoehdot ennen ku alan kartottaa enemmän. Kiitos 520i, tuleeks lisää mieleen?
        jos lambda arvo on 1 kierroksilla mitattuna ja hc arvo 100-200 niin aika varmasti katti on rikki.
        ja jos lambda anturia ei ole uusittu lähimpään 150tkm niin se kannattaa laittaa uusiksi kysymättä.

        Comment

        • nudi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 214
          • Järvenpää

          #5
          mulla oli kanssa keväällä hc päin v:tä. syynä oli se että talven oli autosta akunkenkä irti ja ajoin turhan nopeesti katsastukseen. sieltä sitte korjaamolle kyselee että mikä on ja kerroin samalla että akunkenkä on ollu irti, siinä vaiheessa sain avimet takas käteen, sano vaan että: läheppä hetkeks polkee rajotinta vasten että katti hehkuu tyyliin punasena ja tuu sit takas, niin mitataan päästöt. sittempä oli puhdasta arvoo. mutta enpä tiiä onko tästä mitää apua.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Mikähän oli O2?

            Comment

            • J.S
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 95
              • Espoo

              #7
              O2=jäännöshappi

              Comment

              • ///MJ
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 1869
                • Joensuu

                #8
                Hemi varmaankin tarkoitti kyseessä olevan auton mitattua O2 arvoa.

                Mutta fakta homma tuokin.
                Last edited by ///MJ; 12-07-2005, 23:53.
                F36 428iA GC M-Sport
                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                M: E36 328i osia

                M: E39 business cd ja info display

                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  Onkos se totta mitä olen täällä joskus kuullut, että erittäin hyvässä kunnossa olevassa moottorissa ja täydellisessä palamisessa menee ilman kattia läpi katillisten rajoista?

                  Mä kyllä laittaisin uudet tulpat, suodattimen ja vajaaseen tankkiin jotain karstanpoisto cleaneria ja luukuttamaan motarille. Sitten johonki nyrkkipajalle katsomaan oliko hyötyä, jos ei niin lambda-/kattihommiin sen jälkeen. Vai harmittaisko sitten, että voi V kun tuli suodatin ja tulpat laitettua
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #10
                    Originally posted by alspe
                    Onkos se totta mitä olen täällä joskus kuullut, että erittäin hyvässä kunnossa olevassa moottorissa ja täydellisessä palamisessa menee ilman kattia läpi katillisten rajoista?

                    kyllä noita joskus tapaa kun kaikki on kohdilla niin menee katti arvoihin kierroksilla.
                    tyhjäkäynnillä saa olla jo tosi tuuria että menee katti arvoihin ilman kattia /lambdaa

                    Comment

                    • MasaYards
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 93

                      #11
                      Melko varmasti Lambda rikki. Mul oli kans HC jotain 500 ja lambdan vaihdon jälkeen tipahti mustaakseni alle 20. Tarvike Lambdoja ei kannate ostaa, ne ei tahdo pelata kovinkaan kauan. Sen vanhan lambdan pystyy kyl mittaamaan ihan yleismittarilla, ei nyt vaan ole niitä ohjeita täs lähimail.

                      Comment

                      • mcly
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 354

                        #12
                        Tossa motarille ja luukuttamaan on yks pieni ongelma. Mulla ei ole autossa kilpiä Eli mun pitäs eka vaihtaa osia ja sit ostaa siirto kilvet ja ajaa mittaamolle ja sit taas ajaa takas jne. Eli onko jossain jotain mittaus mestaa vai pitääkö aina jonnekki pajalle viedä? Koska sit jos menee siihen ni antaa niiden vaihtaa halvimmista osista siirtyen aina kattia kohti mittaillen aina välillä. Eli onko jossain jotain hyvää/halpaa paikkaa korjata tälläinen vika joilla on mittaus vehkeet mistä ne saa printillä ulos tulokset, tietääkö joku? Se katsastus setä meinaa sano et sille riittää pelkkä paperi et saan kilvet takas.

                        Comment

                        • 520 i
                          Newbiemmer
                          • May 2005
                          • 9
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by mcly
                          Tossa motarille ja luukuttamaan on yks pieni ongelma. Mulla ei ole autossa kilpiä Eli mun pitäs eka vaihtaa osia ja sit ostaa siirto kilvet ja ajaa mittaamolle ja sit taas ajaa takas jne. Eli onko jossain jotain mittaus mestaa vai pitääkö aina jonnekki pajalle viedä? Koska sit jos menee siihen ni antaa niiden vaihtaa halvimmista osista siirtyen aina kattia kohti mittaillen aina välillä. Eli onko jossain jotain hyvää/halpaa paikkaa korjata tälläinen vika joilla on mittaus vehkeet mistä ne saa printillä ulos tulokset, tietääkö joku? Se katsastus setä meinaa sano et sille riittää pelkkä paperi et saan kilvet takas.
                          Jos ne tulpat on hyvät ni ennen sitä lamdan vaihtoo voisit kokeilla lämmittää sitä kattii ihan reilusti vaan paikkallaan joku 2500-3000rpm kierroksilla.. jos se on tukkonen niin polttaa karstat pois ja "herää" tietysti tarttis sen mittarin.... onko lähellä jotain ammista jossa ois vaikka pelkkä HC mittari??

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #14
                            juu kyllähän se katti lämpiää paikallaan tosi hyvin(vois kuvitella jopa maalaisjärjellä että ajoviima jäähdyttää tehokkaasti), kietoo vaikka 20 senttiä villaa ympäri niin eiköhän ala lämpötila nousta.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • mcly
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 354

                              #15
                              Tietääks joku jotain pajaa joka vois korjailla tällästä lähinnä pääkaupunki seudulla?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎