Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 518i koneistusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    E34 518i koneistusta

    Noniin. on tässä hieman autokuumetta taas iskemässä kun serkkupojalle kävimme hakemassa -02 farkku vectran 2.2litrasena. kivasti liikahti ja vääntöäkin oli.

    eli tosiaan omasta takaa löytyy tuollanen E34 518 neloskoneella joka on kerinnyt oleen minulla vasta alle vuoden ja kun laite on kaikinpuolin kuin uusi niin ei sitä viitti huonokuntoiseen tehokkaampaan vaihtaa.

    kysymys kuuluukin että saako tuon porattua 2 litraseksi? luin tuon gti jutun missä 2l porailtiin 2.5 litraseksi M-sportilla niin siitä innostus. näin varmaan saataisiin kone samalla kestävämmäksi ja turhahan tuohon on edes ruveta värkkäämään mitään turboja. mutta tehoa haluaisin lisää kohtuullisella määrällä rahaa joten tarvittaisiin jotain tuollaista moottorille, vapaavirtaussuodin, uusi putkisto ja lastu.. yritys olisi siis saada tehot johonkin 140-150 luokkaan. onko tämä siis mahdottomuus? =)

    entä mitenkäs tuon katin laita on. voinko muutoskatsastaa ilman kyseistä vermettä auton "paljonpäästöiseksi"

    kiitoksia.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by full
    Noniin. on tässä hieman autokuumetta taas iskemässä kun serkkupojalle kävimme hakemassa -02 farkku vectran 2.2litrasena. kivasti liikahti ja vääntöäkin oli.

    eli tosiaan omasta takaa löytyy tuollanen E34 518 neloskoneella joka on kerinnyt oleen minulla vasta alle vuoden ja kun laite on kaikinpuolin kuin uusi niin ei sitä viitti huonokuntoiseen tehokkaampaan vaihtaa.

    kysymys kuuluukin että saako tuon porattua 2 litraseksi? luin tuon gti jutun missä 2l porailtiin 2.5 litraseksi M-sportilla niin siitä innostus. näin varmaan saataisiin kone samalla kestävämmäksi ja turhahan tuohon on edes ruveta värkkäämään mitään turboja. mutta tehoa haluaisin lisää kohtuullisella määrällä rahaa joten tarvittaisiin jotain tuollaista moottorille, vapaavirtaussuodin, uusi putkisto ja lastu.. yritys olisi siis saada tehot johonkin 140-150 luokkaan. onko tämä siis mahdottomuus? =)

    entä mitenkäs tuon katin laita on. voinko muutoskatsastaa ilman kyseistä vermettä auton "paljonpäästöiseksi"

    kiitoksia.
    Veikkaanpa, että joku vaihtaa sulle nokalle m20b25 tekniikan samaan hintaan kuin tuo porauttaminen + systeemit maksaa. Siinä olisi 170 pollea (vakiona) ja moottori johon löytyy varaosia joka nurkasta jos sattuisi käymään hassusti.
    E39 520iA -02

    Comment

    • keisari88
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 128
      • Lappi

      #3
      Jep just ostin 525 ja m20b25 tuntuu passaavan paljon paremmin sinne keulalle kuin m20b20 joka on toisessa autossa. Ei mitään poraus hommia vaan kutosta keulille.
      Last edited by keisari88; 16-07-2005, 10:03.
      BMW 523i Touring -98

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by keisari88
        Jep just ostin 525 ja m20b25 tuntuu passaavan paljon paremmin sinne keulalle kuin m20b20 joka on toisessa autossa. Ei mitään poraus hommia vaan kutosta keulille.
        Jees ja laillisesti hoidettuna pikkuhommana ois myös ainakin etujarrujen vaihto ja ABSien asennus.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • paranoid
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 106

          #5
          Mitä, eikö tuo 518i sovi muutenkin rauhalliselle ja kärsivälliselle certtumiehelle kuin nenä päähän

          Comment

          • keisari88
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 128
            • Lappi

            #6
            Originally posted by paranoid
            Mitä, eikö tuo 518i sovi muutenkin rauhalliselle ja kärsivälliselle certtumiehelle kuin nenä päähän
            Saa olla jo melko kärsivällinen ku ei pärjänny m20b20 moottorilla st fiestallalle
            BMW 523i Touring -98

            Comment

            • full
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1214
              • Tampere

              #7
              Juu kärsivällinen saa olla ja viimeinen tiputus oli c asconan takavaloja tuijottaminen

              noh tämä thriidi nyt saa periaatteessa jäädä pois kun en rupia konetta vaihtamaan tähän vessaan ihan sen takia että joutuu sitten ne jarrutkin vaihtelemaan eikä tuo peräkään varmaan hirveästi kestä..

              ongelmaan löysin ratkaisun sillä että huomenna ollaan menossa katsomaan uutta kesäautoa E28 M535i jossa näin alkuun on riittävästi tehoa. projektiksihan tuo tuleepi ainakin talven yli ja katsellaan josko ensikesänä olisi näkyisi jossain eli E34 jää talviautoksi jos tuo nyt E28 tuolta nyt mukaan sattuu tulemaan

              P.S ettei nyt tarvitsisi uutta thriidiä aloittaa niin osaako joku vastata kysymykseen minkänäköinen koppa tuossa kannessa on eli lukeeko M535 kannen päällä M-Power niinkuin M5 mallissa? netistä kun en sattunut kuvia löytämään.
              BMW M535iA -86
              Volvo V90 -18

              Comment

              • Xhawk
                OBTCF Member
                • Jul 2004
                • 2326
                • Kierrosalueella (hki)

                #8
                Originally posted by full
                P.S ettei nyt tarvitsisi uutta thriidiä aloittaa niin osaako joku vastata kysymykseen minkänäköinen koppa tuossa kannessa on eli lukeeko M535 kannen päällä M-Power niinkuin M5 mallissa? netistä kun en sattunut kuvia löytämään.
                Ei oo tekstejä
                Kuvia
                "Position One, Position One"
                Punainen miesten voimisteluauto

                BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎