memebuy23buy

E34 etupää kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #16
    Originally posted by Beef
    Btw. saako ne yläpään tukilaakerit vaihdettua ilman että irrottaa iskarin alakiinnikkeet ?
    Tarkoitat varmaan niitä etutolpan 3:a alaruuvia ja tolppaa irroittamatta? Kyllä saa.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Beef
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 27

      #17
      juu niitähän minä, kiitän.
      530iA '88-> 735iA '89 -> 528iA touring '97 & A4 Avant 2.0 TDI Quattro -09 -> Abarth 500 '11 -> 320d xdrive F34 '14 & S3 '00

      Comment

      • Konu
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 140
        • HELSINKI

        #18
        Lisään tänne oman vian ja ratkaisun, jos jollekin olisi hyötyä.

        Kuskin puolelta kuulu kolahdus aina pieneenkin monttuun ajettaessa. Pienessä vauhdissa varsinkin. Olin yrittänyt paikallistaa moneen kertaa ja kun ei löytynyt, ajattelin että katsastuksessa viimeistään huomauttaa, mutta ei.

        Koiranluu sit tuntu ilmeiseltä vaihtoehdolta, joten sitä irroittamaan. Koeajo ilman kiinnitettyä kallistuksenvakaaja => kolina kuuluu edelleen. Välillä jopa kolahdus tuntu polkimissa asti.

        Seuraavaks auton etupää ilmaan ja ajattelin käydä kaikki "mahdolliset" paikat läpi kovemmalla kädellä. Vika löyty, kun työnsin hallitunkin tangon alatukivarren ja tolpan alapään väliin ja puristin jousta kasaan. Paljoahan en jaksanut sitä ylöspäin työntää, mut kun päästi alas, niin kuuluu selkee "klonk" ääni, joka tuli iskarin ylääpään laakerista. Ei kuullostanut ollenkaan samalta, kun ajossa kuuluva kolahdus, mutta laakerin vaihdon jälkeen auto oli taas ihanan hiljainen.
        Älä oo tommonen

        e61 525iA
        e36 320iA
        e39 540iA
        e34 518i

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1062
          • Hämeenlinna

          #19
          itellä kans kolisee ihan ku putkisto ottas kii runkoo... mut ei ja mitää väljää ei löydy kirveelläkää. ja tärisee toisinaan noin 90km/h ja kun varovasti painaa jarrua ni tuntuu että ratti jää kätee:( vinkkejä?
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by ongelmalapsi View Post
            ...ja tärisee toisinaan noin 90km/h ja kun varovasti painaa jarrua ni tuntuu että ratti jää kätee:( vinkkejä?
            Vinkkejä.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2889
              • Akaa / Toijala

              #21
              Lainataas tätä threadia.

              Itellä ns. kilahtaa ratissa kun ajaa pienissä töyssyissä. Eli kun vaikka lähtee parkkipaikalta tai ajaa monttuista tietä. Ekan kerran toi "kilinä/kolina" ilmeni viime kesänä vanhoilla kesäkumeilla jotka olivat epätasapainossa ja vatkasi rattiin. Eli kun ratti vapisi niin se myös samalla "kilisi" (ihme kilipää) . Luulin että vaivat johtuivat iskareista/koiranluista/alatukivarsista, mutta ei niin ei. Kaikki noi palikat on uusittu ja silti aina silloin tällöin kilahtaa. Pahimmillaan tota esiinty viime kesälomalla ajellessa sorateitä ja uusilla 18"vanteilla.

              Eli eli mikä tuolla vielä voi olla ns. väljää että tekee tollasta????

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #22
                Itsellä E36:n takapäässä kilkatuksen lähteenä oli irronnut metallisysteemi/-tuki jarrupalan takapuolelta. Päästi palan kilkuttamaan miten sattuu.

                Comment

                • HamannBimmer
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 1
                  • Oulu

                  #23
                  Itellä oli sama ongelma..Vaihdoin kaikki mahdolliset ja EI,EI!! Auto on laskettu ja huomasin että iskarin pohjaanlyöntikumia ei ollu mistä ottaa..Laitoin paikalleen ja johan pelittää!Eli käytännössä lähes koko ajan auto lepää kumin päällä!!Hinta reilu 10e/per puoli..

                  Comment

                  • Kal.ju
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 2889
                    • Akaa / Toijala

                    #24
                    Joo-o tossa muita threadeja kun luin niin tulin siihen päätökseen et toi johtuu siitä 32mm mutterista tai simpukasta. Pitää rupee tutkii tota, josko sen sais kondikseen

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14579
                      • Oulu

                      #25
                      Täytyy nostaa vanhaa threadia ylös. E34 on nyt ruennut vaeltelemaan ja kolahtelemaan. Kattelin koiranluita ja niistä kumit paskana, joten siellä varmasti välystä on, vaikka ovat n. vuosi sitten vaihdettu. Mutta mistä hakea välystä, kun asfaltilla tiukan jarrutuksen tekee, niin etupää kolahtaa melko ronskisti?
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Lakeson
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 649
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Reaktiotangot vaihtoon.. Kokeile liikkuuko eturengas pitkittäissuunnassa.
                        Ei mopolla mahottomia..

                        Comment

                        • Mikkomies84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1055
                          • Siilinjärvi

                          #27
                          Tänään vaihdoin e34:stä raidetangon, huomasinpa siinä että yksi pultti oli löysällä ja lonksui, vaelsi ja vaikka mitä sen takia. Olikohan siinä alhaalta katsottuna 3 niitä kiinnityspulttia, niin se oli yksi niistä. Varmaan kun viime kesänä alustasarjaa laiteltu niin jäänyt liian löysälle ja löystynyt siitä lisää.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14579
                            • Oulu

                            #28
                            Omalla kohdalla kyse oli alapalloissa... Eli ne vaihtoon ja samalla nuo koiranluut.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2571
                              • Kirkkonummi

                              #29
                              Tuo M5:nen tärisee :(

                              Etupäästä on vaihdettu alatukivarret, ylätukivarret, apusimpukan hela, etukallistuksenvaimentimen koiranluut, jarrulevyt ja renkaat vaihdettu (& tasapainotettu). Silti sitä pahuksen tärinää on vähän (=niin että huomaan) jäljellä, kun nopeus on n. 90-110km/h. Mistä tämä voi johtua?

                              -Laakerit? Ei urinaa tms
                              -Raidetanko on vaihtamatta, mutta ohjaus on tiukka - ei klappia tms.

                              Pelkään vain, että kun nuo kaksi jäljellä olevaa käydään läpi, niin se edelleen tärisee vähän..
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Tuo M5:nen tärisee :(

                                Etupäästä on vaihdettu alatukivarret, ylätukivarret, apusimpukan hela, etukallistuksenvaimentimen koiranluut, jarrulevyt ja renkaat vaihdettu (& tasapainotettu). Silti sitä pahuksen tärinää on vähän (=niin että huomaan) jäljellä, kun nopeus on n. 90-110km/h. Mistä tämä voi johtua?

                                -Laakerit? Ei urinaa tms
                                -Raidetanko on vaihtamatta, mutta ohjaus on tiukka - ei klappia tms.

                                Pelkään vain, että kun nuo kaksi jäljellä olevaa käydään läpi, niin se edelleen tärisee vähän..
                                Eihän sulla vaan ole semmoisia vanteita jotka tarvisevat keskitysrenkaat, toivottavasti ei.

                                Etujarrusatulat voivat takerrella liukutappeihin ja jarru jää vähän kantamaan.

                                Toisaalta tuo 90-110km/h vapina viittaa voimakkaasti reaktotankojen (ylätukivarsi) pusliin. Muistithan kiristää puslien läpi menevät pultit vasta kun koko auton paino on pyörillään asennusvaiheessa.
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X