Originally posted by Beef
E34 etupää kolisee
Collapse
X
-
Lisään tänne oman vian ja ratkaisun, jos jollekin olisi hyötyä.
Kuskin puolelta kuulu kolahdus aina pieneenkin monttuun ajettaessa. Pienessä vauhdissa varsinkin. Olin yrittänyt paikallistaa moneen kertaa ja kun ei löytynyt, ajattelin että katsastuksessa viimeistään huomauttaa, mutta ei.
Koiranluu sit tuntu ilmeiseltä vaihtoehdolta, joten sitä irroittamaan. Koeajo ilman kiinnitettyä kallistuksenvakaaja => kolina kuuluu edelleen. Välillä jopa kolahdus tuntu polkimissa asti.
Seuraavaks auton etupää ilmaan ja ajattelin käydä kaikki "mahdolliset" paikat läpi kovemmalla kädellä. Vika löyty, kun työnsin hallitunkin tangon alatukivarren ja tolpan alapään väliin ja puristin jousta kasaan. Paljoahan en jaksanut sitä ylöspäin työntää, mut kun päästi alas, niin kuuluu selkee "klonk" ääni, joka tuli iskarin ylääpään laakerista. Ei kuullostanut ollenkaan samalta, kun ajossa kuuluva kolahdus, mutta laakerin vaihdon jälkeen auto oli taas ihanan hiljainen.Älä oo tommonen
e61 525iA
e36 320iA
e39 540iA
e34 518i
Comment
-
-
itellä kans kolisee ihan ku putkisto ottas kii runkoo... mut ei ja mitää väljää ei löydy kirveelläkää. ja tärisee toisinaan noin 90km/h ja kun varovasti painaa jarrua ni tuntuu että ratti jää kätee:( vinkkejä?-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Lainataas tätä threadia.
Itellä ns. kilahtaa ratissa kun ajaa pienissä töyssyissä. Eli kun vaikka lähtee parkkipaikalta tai ajaa monttuista tietä. Ekan kerran toi "kilinä/kolina" ilmeni viime kesänä vanhoilla kesäkumeilla jotka olivat epätasapainossa ja vatkasi rattiin. Eli kun ratti vapisi niin se myös samalla "kilisi" (ihme kilipää). Luulin että vaivat johtuivat iskareista/koiranluista/alatukivarsista, mutta ei niin ei. Kaikki noi palikat on uusittu ja silti aina silloin tällöin kilahtaa. Pahimmillaan tota esiinty viime kesälomalla ajellessa sorateitä ja uusilla 18"vanteilla.
Eli eli mikä tuolla vielä voi olla ns. väljää että tekee tollasta????
Comment
-
-
Täytyy nostaa vanhaa threadia ylös. E34 on nyt ruennut vaeltelemaan ja kolahtelemaan. Kattelin koiranluita ja niistä kumit paskana, joten siellä varmasti välystä on, vaikka ovat n. vuosi sitten vaihdettu. Mutta mistä hakea välystä, kun asfaltilla tiukan jarrutuksen tekee, niin etupää kolahtaa melko ronskisti?
Comment
-
-
Tänään vaihdoin e34:stä raidetangon, huomasinpa siinä että yksi pultti oli löysällä ja lonksui, vaelsi ja vaikka mitä sen takia. Olikohan siinä alhaalta katsottuna 3 niitä kiinnityspulttia, niin se oli yksi niistä. Varmaan kun viime kesänä alustasarjaa laiteltu niin jäänyt liian löysälle ja löystynyt siitä lisää.
Comment
-
-
Tuo M5:nen tärisee :(
Etupäästä on vaihdettu alatukivarret, ylätukivarret, apusimpukan hela, etukallistuksenvaimentimen koiranluut, jarrulevyt ja renkaat vaihdettu (& tasapainotettu). Silti sitä pahuksen tärinää on vähän (=niin että huomaan) jäljellä, kun nopeus on n. 90-110km/h. Mistä tämä voi johtua?
-Laakerit? Ei urinaa tms
-Raidetanko on vaihtamatta, mutta ohjaus on tiukka - ei klappia tms.
Pelkään vain, että kun nuo kaksi jäljellä olevaa käydään läpi, niin se edelleen tärisee vähän..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostTuo M5:nen tärisee :(
Etupäästä on vaihdettu alatukivarret, ylätukivarret, apusimpukan hela, etukallistuksenvaimentimen koiranluut, jarrulevyt ja renkaat vaihdettu (& tasapainotettu). Silti sitä pahuksen tärinää on vähän (=niin että huomaan) jäljellä, kun nopeus on n. 90-110km/h. Mistä tämä voi johtua?
-Laakerit? Ei urinaa tms
-Raidetanko on vaihtamatta, mutta ohjaus on tiukka - ei klappia tms.
Pelkään vain, että kun nuo kaksi jäljellä olevaa käydään läpi, niin se edelleen tärisee vähän..
Etujarrusatulat voivat takerrella liukutappeihin ja jarru jää vähän kantamaan.
Toisaalta tuo 90-110km/h vapina viittaa voimakkaasti reaktotankojen (ylätukivarsi) pusliin. Muistithan kiristää puslien läpi menevät pultit vasta kun koko auton paino on pyörillään asennusvaiheessa.
Comment
-
Comment