Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 laturi onkelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baijerilainen BMW Jumala
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 1

    #16
    Joo'o lueskelin tätä threadiä, kun on itselläkin toi jännitteensäätäjä paskana. Tuli kyllä pienenä yllärinä kun kysäsin paikallisesta varaosaliikkeestä uutta tilalle (91,50€). Laturi on Boschin N1 14v 25/140A. Katselin kuitenkin hieman vaihtoehtoja ja Motonetissä olisi melkein vastaava säätäjä (19,90€), mutta se on tarkoitettu 14V 90/140A laturiin.

    Täällä on varmaan on kokemuksia vastaavasta, niin haluaisinkin tietää tuleeko mitään ongelmia jos laitan motonetin säätäjän sen vanhan tilalle?

    Comment

    • Violin
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 57

      #17
      Rupes virrat häipyyn puimurista ja just pääsin reissusta kotipihaan. No kävin hakeen uuden jännitteensäätäjän ja perjantai-illan ratoksi vaihtopuuhiin. Kauhean ähräämisen jälkeen sain laturin perää sen verran auki, jotta pääsin säätäjään käsiksi. On muuten AIKA hankala ilman laturin irroitusta.

      Ennenkuin tyrkkäsin uuden sisään vertasin sitä vanhaan. Ja kas kummaa siitähän puuttuu yksi kappaletta vastuksia. Pähkäilin että tulisiko säätimelle maa tuon kannakkeessa olevan prikan ja vastuksen kautta. Nythän se jäisi siis ilman maita. Onko arveluni oikea? Ja myydäänkö nuo yleensä niin, että itse saa kolvailla vanhasta, vai myytiinkö minulle sekundaa? Ja puljuhan ei tietenkään ole huomenna auki, eikä ylihuomenna jne Siis osan vaihtaneet, oletteko päässeet tinailuhommiin?



      Edit:Kyllähän siitä kannakkeen lätkästä oli uudessa säätäjässä yhteys ilman vastustakin. Siitä lähtee kapeampi mustaksi maalattu lirpake alaspäin. Vanhassa sitä ei ole. Ei puusilmä vaan ensin huomannut. Iskin paikoilleen ja homma toimii!
      Last edited by Violin; 15-09-2007, 18:18.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #18
        alkuperäinen bosch säädin pitäisi olla jälleenmyynnissä n.25 hintaan. Noita integroituja on kahta päätyyppiä, isommille (vanhempi) ja pienemmille (uudempi) liukurenkaille tarkoitetut. Näillä kattaa suurimman osan bosch tyyppisistä latureista. (hätätilassa vanhemmalla voi korvata uudemman mutta uudemmassa laturissa ei oikein jää kulumisvaraa hiilille). Valeoon ja muihin merkkeihin on sitten ihan omat säätimensä.
        Last edited by WSE1; 16-09-2007, 00:35.

        Comment

        • liuttu
          Newbiemmer
          • Aug 2007
          • 3
          • Tampere

          #19
          Originally posted by schwarze View Post
          Valeo 105A, laakerit: 6303 (6.5€), 6201 (5€), liukurenkaiden sorvaus (5€) ja jännitteensäädin, piti vaihtaa kun latausjännite seilas (18€) autohan on 525 -91...nii ja motonetin säätimistä ei tuohon laturiin sopinut mikään.

          Tarvis Valeon laturiin uudet hiilet+säätimen, mistä vois alkaa kyseleen?:think KL-Varaosilta sais tilaamalla hintaan 105€, hinta kuullostaa aikas kovalta

          Eli mistä Valeon laturiin hiilet ja säädin?

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #20
            Upitaas vanhaa threadia.

            M60 koneen (E34 530 V8) Boschin 140A laturi tarvitsisi uudet hiilet & jännitteensäätäjän, mistä löytyy fiksuimpaan hintaan (~100e marmoritiskiltä).
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8254
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by Jonsku View Post
              Upitaas vanhaa threadia.

              M60 koneen (E34 530 V8) Boschin 140A laturi tarvitsisi uudet hiilet & jännitteensäätäjän, mistä löytyy fiksuimpaan hintaan (~100e marmoritiskiltä).
              itse ostin taannoin säätimen Boshin 110A laturiin ihan varaosaliikkeestä ja hinta oli 13e ja 140A laturin säädin oli muistaakseni 16e ko. paikassa
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                itse ostin taannoin säätimen Boshin 110A laturiin ihan varaosaliikkeestä ja hinta oli 13e ja 140A laturin säädin oli muistaakseni 16e ko. paikassa
                Oho, voiko olla noin iso ero hinnassa varaosapulju vs. marmoritiski

                No, pitääpä käydä huomenna kyselemässä

                edit; tulipa sitten käytyä kysymässä ja karvan alle 20€ maksaa jännitteensäädin + hiilet paketti joten tilaukseen meni.
                Last edited by Jonsku; 10-03-2009, 11:12.
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎