Nyt en muista olenko jo kysynyt tätä täällä, mutta otetaas uusiksi. Auto on M50B20nv manuaali vuosimallia 1991.
Mihin viittaa Boschin testerillä luettu vikakoodi: "73: Nopeusimpulssi: ei signaalia/väärä signaali"? Moottorinohjauksen puolelta luettu. Koodi poistuu poistettaessa, mutta palaa aina takaisin.
Eräs guru sanoi että perämurikan nopeusanturi, ja toinen sanoi että kampuran tai nokan anturi. Mutta kun nopeusmittari toimii moitteetta, niin eihän se silloin voi olla se perän anturi?
Oirekuva:
- Käynnistyy vähän vaikeen kuuloisesti (lähtee ensimmäisellä yrittämällä, mutta vähän röpöttää aluksi)
- TODELLA paska kiihtyvyys. Ei lähe, ei sitten millään, lappu tiskissä eikä kone edes ota kierroksia. Tiedän kyllä ettei 520 ole mikään tykki, mutta tämä ei tunnu millään tasolla normaalilta. Kun kierrokset on yli 2500 niin sitten pääsee ehkä ohikin jostakusta
- "Melkein kylmänä" käynnistäessä tuntuu hetken siltä kuin ajaisi jarrut pohjassa, ja kulutusmittari näyttää hirveitä lukemia; kun lämpömittari nousee sinisen puoliväliin, auto ikään kuin saa potkun perseelle ja sitten kulkee ja kiihtyy ihan ok ja kulutus palautuu normaaliin
- Joskus hyrskäyttää hetkellisesti kuumalla koneella, mutta yleisesti ottaen käy tosi tasaisesti ilman mitään turhia kolinoita tai kalinoita.
- Pientä nykimistä tasakaasulla, kiihtyy aaltoillen
- Kulutus ehkä hiukan liikaa, maantie n. 8 ja kaupunki 10-14
Toisinaan oireet on päällä, toisinaan taas ei. Joskus auto käyttäytyy suht normaalisti. Vaihdettu tulpat, suodattimet, kaasuläppäanturi. Kaikki arvot näyttää ihan normaalia (mm. lämpötilat, ilmamassa ja lambda), ei muita vikakoodeja kuin tuo jo mainittu.
Mihin viittaa Boschin testerillä luettu vikakoodi: "73: Nopeusimpulssi: ei signaalia/väärä signaali"? Moottorinohjauksen puolelta luettu. Koodi poistuu poistettaessa, mutta palaa aina takaisin.
Eräs guru sanoi että perämurikan nopeusanturi, ja toinen sanoi että kampuran tai nokan anturi. Mutta kun nopeusmittari toimii moitteetta, niin eihän se silloin voi olla se perän anturi?
Oirekuva:
- Käynnistyy vähän vaikeen kuuloisesti (lähtee ensimmäisellä yrittämällä, mutta vähän röpöttää aluksi)
- TODELLA paska kiihtyvyys. Ei lähe, ei sitten millään, lappu tiskissä eikä kone edes ota kierroksia. Tiedän kyllä ettei 520 ole mikään tykki, mutta tämä ei tunnu millään tasolla normaalilta. Kun kierrokset on yli 2500 niin sitten pääsee ehkä ohikin jostakusta
- "Melkein kylmänä" käynnistäessä tuntuu hetken siltä kuin ajaisi jarrut pohjassa, ja kulutusmittari näyttää hirveitä lukemia; kun lämpömittari nousee sinisen puoliväliin, auto ikään kuin saa potkun perseelle ja sitten kulkee ja kiihtyy ihan ok ja kulutus palautuu normaaliin
- Joskus hyrskäyttää hetkellisesti kuumalla koneella, mutta yleisesti ottaen käy tosi tasaisesti ilman mitään turhia kolinoita tai kalinoita.
- Pientä nykimistä tasakaasulla, kiihtyy aaltoillen
- Kulutus ehkä hiukan liikaa, maantie n. 8 ja kaupunki 10-14
Toisinaan oireet on päällä, toisinaan taas ei. Joskus auto käyttäytyy suht normaalisti. Vaihdettu tulpat, suodattimet, kaasuläppäanturi. Kaikki arvot näyttää ihan normaalia (mm. lämpötilat, ilmamassa ja lambda), ei muita vikakoodeja kuin tuo jo mainittu.
Comment