Itselläni on 3,6nen versio, kalajoella bimmerpartyssä oli se 3,8versio, kylläkin touring niin se veti saman ajan varttimaililla kun tuo minun sedani.. Touringin paino oli rekisteriotteessa 1720kg ja mulla on rekisteriotteessa 1790kg, Mutta punittuna 1850kg kuskin kans ja tankki täynnä. Että en tiedä onko se yhtään nopeempi sit sedaninakaan? Maksaa ainakin enemmän jos ei muuta..
ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
Olen tuolla omallani ajanut n. 70tkm ja mitään ihmeellistä ei ole ollut. Hyvillä öljyillä kun konetta ruokkii (castrol tws), niin homma toimii. Näiden koneiden ainoa "ominaisuus" on viedä jonkun verran öljyä (ei tupruta sinistä tms.). Hieno kone, jossa etenkin alavääntö on hieno (3,6:n on ihan eri planeetalta). Eiköhän tehdas ole tehnyt 3,8:sta hieman kestävämmän kuin 3,6:n - kehitys kehittyy.
eikös ne jotku sano että 3,8si on heikompi, koska sylinterin halkaisija on isompi ja se lohko on vedetty niin rajoille sitä minimi paksuutta että ei kestäisi kuulemma hyvin? Kaippa tämänkin joku viisas tietää että olenko väärässä? Semmosta huhua olen kuullut?
ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
eikös ne jotku sano että 3,8si on heikompi, koska sylinterin halkaisija on isompi ja se lohko on vedetty niin rajoille sitä minimi paksuutta että ei kestäisi kuulemma hyvin? Kaippa tämänkin joku viisas tietää että olenko väärässä? Semmosta huhua olen kuullut?
Juu, kyllä se niin on, että tämä 3,8 kone taitaa olla heikompi kestävyydeltään. Hyvällä pidolla tosin on näilläkin koneilla ajettu +400 tkm todistetusti. Muistaa vaan, että ajaa koneen lämpöiseksi ennenkuin lähtee kiihdyttelemään. Moni kone on hajonnut juuri tuon takia, ettei olla maltettu odottaa öljynlämpöjen nousemista. Muutenkin M-sarjalaisten koneet ovat herkkiä hajoamaan väärällä käytöllä, mutta oikeassa käytössä pitkäikäisiä. Tosin missä vaan urheiluautossa pätee nämä samat säännöt.
Itse ajanut omallani vasta n. 6 tkm ja tuntuu siltä, että tykkään vaan päivä päivältä enemmän. Eli suosittelen jos vain lompakko kestää Huoltokulut eivät ole ihan halvimmista päästä, joten kannattaa olla tarkkana auton etsinnässä, mm. alustanosat (jos Nürburgringin kitti) 800 e iskari jos hajoaa Eikä koneremppakaan kovin halvaksi tule
Tässä hyvä foorumi, mistä löytää M5 aiheista tietoa paljon:
Comment