Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M5 3,8 kokemuksia???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tentse
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 248
    • Pirkanmaa

    e34 M5 3,8 kokemuksia???

    Bemu kuume painaa pahasti päälle!!! harkinnan alla e34 M5 3,8 koneella!
    minkä laisia kokemuksia kyseisestä autosta???
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    #2
    itsellä 3,6nen

    Itselläni on 3,6nen versio, kalajoella bimmerpartyssä oli se 3,8versio, kylläkin touring niin se veti saman ajan varttimaililla kun tuo minun sedani.. Touringin paino oli rekisteriotteessa 1720kg ja mulla on rekisteriotteessa 1790kg, Mutta punittuna 1850kg kuskin kans ja tankki täynnä. Että en tiedä onko se yhtään nopeempi sit sedaninakaan? Maksaa ainakin enemmän jos ei muuta..
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

    Comment

    • reinuk
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 636
      • Helsinki

      #3
      Olen tuolla omallani ajanut n. 70tkm ja mitään ihmeellistä ei ole ollut. Hyvillä öljyillä kun konetta ruokkii (castrol tws), niin homma toimii. Näiden koneiden ainoa "ominaisuus" on viedä jonkun verran öljyä (ei tupruta sinistä tms.). Hieno kone, jossa etenkin alavääntö on hieno (3,6:n on ihan eri planeetalta). Eiköhän tehdas ole tehnyt 3,8:sta hieman kestävämmän kuin 3,6:n - kehitys kehittyy.
      Hubraum statt spoiler!

      Nyt: 530dA xDrive F11 -15

      Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

      Comment

      • M5 talviautona
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 242
        • Kokkola

        #4
        eikös jotku puhu..

        eikös ne jotku sano että 3,8si on heikompi, koska sylinterin halkaisija on isompi ja se lohko on vedetty niin rajoille sitä minimi paksuutta että ei kestäisi kuulemma hyvin? Kaippa tämänkin joku viisas tietää että olenko väärässä? Semmosta huhua olen kuullut?
        ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

        325e 2,7 e30
        318i e30
        535ia e34
        m5 e34
        525 e34
        316i e30
        524td e28 = Ei savua ilman tulta
        Viimesin bemari 316i e36
        Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

        Comment

        • Leba
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2101
          • Espoo

          #5
          Originally posted by M5 talviautona
          eikös ne jotku sano että 3,8si on heikompi, koska sylinterin halkaisija on isompi ja se lohko on vedetty niin rajoille sitä minimi paksuutta että ei kestäisi kuulemma hyvin? Kaippa tämänkin joku viisas tietää että olenko väärässä? Semmosta huhua olen kuullut?
          Juu, kyllä se niin on, että tämä 3,8 kone taitaa olla heikompi kestävyydeltään. Hyvällä pidolla tosin on näilläkin koneilla ajettu +400 tkm todistetusti. Muistaa vaan, että ajaa koneen lämpöiseksi ennenkuin lähtee kiihdyttelemään. Moni kone on hajonnut juuri tuon takia, ettei olla maltettu odottaa öljynlämpöjen nousemista. Muutenkin M-sarjalaisten koneet ovat herkkiä hajoamaan väärällä käytöllä, mutta oikeassa käytössä pitkäikäisiä. Tosin missä vaan urheiluautossa pätee nämä samat säännöt.

          Itse ajanut omallani vasta n. 6 tkm ja tuntuu siltä, että tykkään vaan päivä päivältä enemmän. Eli suosittelen jos vain lompakko kestää Huoltokulut eivät ole ihan halvimmista päästä, joten kannattaa olla tarkkana auton etsinnässä, mm. alustanosat (jos Nürburgringin kitti) 800 e iskari jos hajoaa Eikä koneremppakaan kovin halvaksi tule

          Tässä hyvä foorumi, mistä löytää M5 aiheista tietoa paljon:



          Ja jos on jotain kysyttävää niin saa kysyä privan kautta niin kerron lisää
          Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎