Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 m30 turbo kansipahvi, mikä kestää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaitsu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 38
    • Lahti

    e34 535 m30 turbo kansipahvi, mikä kestää?

    Eli minkälaisella ratkaisulla oletta homman hoitaneet?
    Tekeekö joku kuparista pahvia vai vakiopahvi/liekkirenkaat paras?

    Mulla hukka jäähdytin nestettä. Vakio pahvi.
    Ajelen 0,5 bar ahdoilla. Alussa oli lämpö ongelmia, sitten ne sain korjattua.
    Käynti mennyt pikku hiljaa pahemmaksi.
    e34 530tic & Hestec
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    #2
    Alpina B10 biturbossa on monikerrosmetallitiiviste. Mistä sellaisen sitten hommaa on eriasia, mutta eiköhän noita löydy ku jaksaa etsiä.

    Itse luotan edelleen vakiokansipahviin. Yksi on tähän mennessä hajonnut. Painetta oli hetken jopa 1.5bar. Keskimäärin ~1.1bar on kuitenkin ihan ajettukin ja hyvin on kestänyt, joten vakiolla jatketaan edelleen...

    Comment

    • Kaitsu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 38
      • Lahti

      #3
      Jep alussa tosin oli vaan yksi sähköflekti joka sekin lähti liian myöhään päälle.
      Lämmöt kävi välillä reilut 3/4 asteikkoa, eli saattoi mennä vituiks siinä.
      e34 530tic & Hestec

      Comment

      • Freak
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2539
        • .

        #4
        Originally posted by Maza
        Alpina B10 biturbossa on monikerrosmetallitiiviste. Mistä sellaisen sitten hommaa on eriasia, mutta eiköhän noita löydy ku jaksaa etsiä.
        Tai hommaa suoraan BMW:ltä. Osanumero on tässä. Zylinderkopfdichtung (Metallagendichtung) 11 12 651. Ja tuohon se api sitten eteen.

        Myös Zylinderkopfdichtung 11 12 626 ja Zylinderkopfdichtung 11 12 638 näyttävät olevan tarkoitettu B10 Biturboon, mutta ovatkohan ihan vain massatiivisteitä?
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • Lese
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 220
          • Lavia

          #5
          Schmiedmannilta saa myös tollasta Alpina B10 BiTurbon pahvia tai sitten tilaa suoraan tolla varaosanumerolla, voi saada jopa halvemmalla.

          Kyllä vakiollakin varmaan pärjää aika pitkälle jos lämmöt pysyy kurissa ja seokset ja sytkäennakot on kohdallaan.

          Comment

          • OPT
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 167
            • Liminka

            #6
            Kannattaa myös kysyä ruotsin pojilta www.pure-pf.com sieltä löytyy tiivisteitä jotka kestää.

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Originally posted by Lese
              Schmiedmannilta saa myös tollasta Alpina B10 BiTurbon pahvia tai sitten tilaa suoraan tolla varaosanumerolla, voi saada jopa halvemmalla.

              Kyllä vakiollakin varmaan pärjää aika pitkälle jos lämmöt pysyy kurissa ja seokset ja sytkäennakot on kohdallaan.
              Asiaan palatakseni nyt, kun taas tuli omalle kohdalle ajankohtaiseksi. Tuota alpinan tiivistettä saa tosiaan bmw:n kauttakin tilattua. Hinta on 473€.

              Ajattelin nyt alkaa etsimään paikkaa mistä tuollaisen alpinan mls tiivisteen saisi halvimmalla. Jos on taustatietoa asiasta niin kerro ihmeessä... Jossei mitään muuta löydy niin ilmeisesti on tilattava sitten tuota schmiedemannilta. Tiedustelin myös liekkirenkaiden teosta.. paikallinen koneistamo kertoi hinnaksi 70-80e koneistukselle ja renkaat n. 100e. Siihen ku vielä lasketaan uusi tiiviste (vanhasta ei tule enää kalua liimankaan kanssa) niin ollaan hyvin lähellä tuota alpinan tiivisteen hintaa. Lisäksi täytyy vielä laskea, että jos liekkirengasurien tekoon lähteen niin täytyy moottorin purkaa atomeiksi, joten tiivisteisiin yms voi laskea muutaman kymmentä/sataa euroa lisää.. Joten nyt näyttää aika vahvasti siltä, että Alpinan nahka on tilattava.

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3449
                • Janakkala

                #8
                No mitäs tänne tiivisteen hankinta puolelle kuuluu???
                Onko jo pahvit hommattu??
                olisi vaan itsellänikin sama hankinta edessä omaan koneeseen, ja voisin kenties saada hiukkasen halvemmalla tollasen alkuperäisen b10 tiivisteen???
                olisiko kenties muilla tarvetta!!!
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • passo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 334
                  • Tampere

                  #10
                  jaahas, mulla ois 535i turbotus kanssa ja kyseinen kansipahvihomma myös, elikkä vakiopahvinko pitäis kestää alle 1.0 bar ahdot..? niin ja mitäs bi turbossa on paineita?
                  ex. 316i 91 E30,335i 88 E30, 740i 94 E38, 325iA E36, 525i e34 92, 325i cabrio e30 -87,535i e34 -90, 330D E46 Msport.

                  Comment

                  • Kaitsu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 38
                    • Lahti

                    #11
                    Hyvinhän tämä vakiopahvi kestää. 0,5bar ahdoilla ajettu nyt 2 vuotta kesät/talvet.
                    Nyt nostan 0,8bariin joten katsellaan sitten
                    e34 530tic & Hestec

                    Comment

                    • Mystinen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1206
                      • Kehä3

                      #12
                      Kestää komeesti puol kiloo.. Ens kesäks nostan paineet kiloon, mut taidan siirtyä cometicciin :think

                      Vaparien virittäminen on säälittävää
                      350hp/480Nm@0,666bar
                      xxxhp/670Nm@1,6bar
                      - Mystinen.Fi -
                      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                      Comment

                      • voicecoil
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 66

                        #13
                        kaverini autossa paikallaan italian pojan tekemä tiiviste.erilliset liekkirenkaat ja siihen sitten normaalitiivisteen oloinen massa kaveriksi.nämä liekkirenkaat eivät tarvitse koneistusta lohkoon,siitä hyvät.
                        http://www.freewebs.com/petrikoo ex: e32 735i ,316 e30,318 e30.

                        Comment

                        • Rockwell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 1713
                          • Helsinki

                          #14
                          Originally posted by passo View Post
                          jaahas, mulla ois 535i turbotus kanssa ja kyseinen kansipahvihomma myös, elikkä vakiopahvinko pitäis kestää alle 1.0 bar ahdot..? niin ja mitäs bi turbossa on paineita?
                          BT:ssä on 0,8 bar.
                          BMW F31 330d M-Sport -13
                          ex. BMW F21 116i -13
                          ex. BMW 540i(g) Touring -01
                          ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                          ex. BMW 316g -99
                          ex. BMW M5 Touring -92
                          ex. BMW 535i -91
                          ex. BMW M5 -91
                          ex. BMW 325i Touring -90

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎