Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kuumenee, vai kuumeneeko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Massi
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 10
    • Toijala

    E34 kuumenee, vai kuumeneeko

    Aihetta lienee käsitelty jonkin verran jo aikaisemmissa keskusteluissa, mutta mitään selkeää vastausta ei oikein löydy. Eli m20b20 koneella varustettu E34 -89. Lämmöt menevät välillä aivan punaisen rajoille, tämä lähinnä kaupungissa ja muuten hiljaa ajettaessa. Ja tuntuu että ei välttämätä aina. Termostaatti vaihdettu. Visko vaihdettu E30:stä raadosta (tietenkin voi olla ollut siinäkin hajalla). Mielenkiinto kohdistuu nyt lähinnä lämpöanturiin. Näyttää olevan yksi nastainen malli. Tein pientä mittailua, joten jos joltakulta saisi tietoa vastusarvoista, niin sekös vasta olisi hienoa.
    Tällaisia tuloksia tuli:
    Koneen lämpö Lämpöanturin vastus
    15C ~0,890 kOhm
    42C ~0,272 kOhm
    80C ~62 Ohm
    Last edited by Massi; 08-08-2005, 11:50.
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    lämmöt

    lähinnä kaupungissa ja hiljaa ajettaessa....
    se visko uusiksi.....
    ei se lämpötila anturi tajua ajatko hiljaa vai kovaa
    Aprilia RSV4

    Comment

    • sqxo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 902
      • no man's land

      #3
      Kannattaa käyttää searchia, hakusana "visko", oireet tuntuis täsmäävän kyllä siihen melko hyvin. Joku kirjoitteli että Motonetistä saattas saada uuden Viskon alle 100€ ehkä?

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        unoha se visko, laita sinne sähköinen flekti, purkaamoilta irtoo parillakympillä..
        itse ainakin olen todennut miljoona kertaa paremmaksi...
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • Massi
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 10
          • Toijala

          #5
          Originally posted by Eepo
          unoha se visko, laita sinne sähköinen flekti, purkaamoilta irtoo parillakympillä..
          itse ainakin olen todennut miljoona kertaa paremmaksi...
          On käynyt kanssa mielessä. Kolmas visko mitä koitin (on vähän päässyt romuja kertymään) toimii!!!
          Mutta vieläkin mittari kipus koeajolenkillä lähelle punaista ja ampas sieltä salamana puoleenväliin. Tämä kyllä hieman viittais joko mittariin tai anturiin. Mites nämä anturit? Onko mahdollista/normaalia että voi näyttää väärin, vai onko laaki ja vainaa?

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            Entäs vesipumppu??
            miten ne lämmöt kohoaa?
            esim: jos töryytät hiljaa kaupungissa niin lämmöt nousee ja matkassa eivät??
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • Massi
              Newbiemmer
              • Aug 2005
              • 10
              • Toijala

              #7
              Originally posted by Eepo
              miten ne lämmöt kohoaa?
              esim: jos töryytät hiljaa kaupungissa niin lämmöt nousee ja matkassa eivät??
              Juuri näin. Äsken ajoin n.80 km pätkän. Mennessä melko pian (noin 5 minuutin jälkeen) taajama alueella lämmöt käväisivät punarajalla ja sen jälkeen ei mitään vikaa. Taitaa auto tehdä tuota ihan v....llakseen kun kävin nimittäin ostamassa uuden lämpöanturin.

              Comment

              • @ek
                Bimmer Rookie
                • Feb 2003
                • 35
                • suomi

                #8
                Varmaan tyhmä kysymys, mutta oletko tarkastanut nesteet? Ja jos nestettä on riittävästi, oletko kokeillut ilmata järjestelmää? Tuollainen lämpöjen rumppaaminen voi johtua ilmasta järjestelmässä. Mut varmaan jo tarkistettuja asioita?
                Last edited by @ek; 09-08-2005, 09:34.

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #9
                  Jos laittaa lämmöt täysille, puhaltaako kuumaa, kun lämmöt on tapissa?

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • Massi
                    Newbiemmer
                    • Aug 2005
                    • 10
                    • Toijala

                    #10
                    Kyllä nestettä on riittävästi ja olen kyllä yrittänyt ilmatakkin.
                    Sisälle tulee lämpöä.
                    Kyllä vika taisi olla viskossa. Lämmöt pysyneet hyvin kurissa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎