Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 raidetangon päiden vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cyrbanen
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 66
    • Helsinki

    E34 raidetangon päiden vaihto

    Elikkäs koneena on m20b20 jos se jotain liikuttaa

    Katsastusmies sanoi että vasemmanpuolinen raidetangon pää on väljä ja osoitti siis sitä joka on renkaan tuntumassa. Ilmeisesti kyseessä on ulompi raidetangon pää (olen hieman pihalla näistä)? Kuinkahan vaativa juttu ko. pään vaihtaminen on ja mitä siinä pitäisi ottaa huomioon?
    Kiitos jo etukäteen!
    Sitä se on.
  • Kaasuttaja
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 211
    • Rajalla

    #2
    kokeiltu

    Osta koko raidetanko päineen joka maksaa tarvikkeessa 40-50 euroa. yritin vaihtaa pelkät nivelet omaan eikä tullut lasta eikä paskaa.. kierreputkesta meni kierteet ja nivelet ei lähteny irti.
    Ja aurauskulmien säätö on paikallaan, hintaa suunnilleen saman verran 40-50 euroa.
    Pitää olla veekasi

    Comment

    • Cyrbanen
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 66
      • Helsinki

      #3
      Kuulostaapas pahalta. Hyvä tietää tuokin.

      Kai ko. projekti nyt on nyt joltain edes onnistunut?

      Motonet sanoo seuraavaa:

      500s E34 Raidetangonpää U/V ja S/O (vasenkätinen kierre). . 17-2125 9.90
      500s E34 Raidetangonpää U/O ja S/V (oikeakätinen kierre). . 17-2124 9.90
      500s E34 Raidetanko ulompi. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2247 29.90

      Elikkäs vähän alle 50€ / puoli
      Sitä se on.

      Comment

      • P_KASA
        Newbiemmer
        • Dec 2004
        • 15

        #4
        Ei oo mun mielestä paharasti ! 20 min meni kun vaihdoin ! ei ollu yhtään tiukassa ja helppo vaihtaa !
        Pimpanos Los Poslinos

        Comment

        • keisari88
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 128
          • Lappi

          #5
          Originally posted by P_KASA
          Ei oo mun mielestä paharasti ! 20 min meni kun vaihdoin ! ei ollu yhtään tiukassa ja helppo vaihtaa !
          Jep ei ole paha homma kun ostat pallonivelen irroitus työkalun (maksaa alle kympin ja on hintansa väärti) samalla vaihtaa molemmat raidetangot ja kulmien säätö, satasella selviää.
          BMW 523i Touring -98

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Täydellinen raidetanko KL:ssä ovh. 45€/kpl, alennuksineen hieman vähemmän... Tuolla ne on takaluukussa ja en ajatellut noiden vaihtoon puolta tuntia enempää aikaa uhrata... Aurauskulmat ON säädettävä vaihdon jälkeen.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Niin siis kyllähän tuossa motonetin raidetangossa on molemmissa päissä pallon nivelet? Eli 29,90 per puoli.

              Jos Motonetistä satut saamaan laatuosaa(kysy), niin ei muutaku sieltä jos haluaa säästää, mutta jos osat ovat jotain Made in France, niin silloin ostaisin tuolla pienellä hintaerolla KL:stä.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • DiisseliKiisseli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 550
                • Uusimaa

                #8
                Kuukausi sitten Espoon Motenetissä oli jotain Espanjalaisia raidetangonpäitä.

                Comment

                • marko.m
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 333
                  • Keminmaa

                  #9
                  Pitää myös vaihtaa e34:seen vänkärin puolen ulompi raidetangon pää. Saa nähä miten aukeaa pultit. Sen jälkeen säätöihin. Samalla kai nuo vaihtais kaikki niin ei tarvi joka vuosi olla vaihtamassa aina seuraavaa. ja sen jälkeen säätöihin. on arvokasta hommaa kun alkaa pihisteleen väärässä paikassa.
                  316i e46 -04.
                  Ex. 525i e34 -91

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    Originally posted by marko.m View Post
                    Pitää myös vaihtaa e34:seen vänkärin puolen ulompi raidetangon pää. Saa nähä miten aukeaa pultit. Sen jälkeen säätöihin. Samalla kai nuo vaihtais kaikki niin ei tarvi joka vuosi olla vaihtamassa aina seuraavaa. ja sen jälkeen säätöihin. on arvokasta hommaa kun alkaa pihisteleen väärässä paikassa.
                    Täydet tangot vaan uutta. Kohta siellä on joku toinen pää väljä kun paikalle tuodaan yksi jäykempi pallonivel
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • bman
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 222
                      • Mikkeli

                      #11
                      Voipahan tuon säätämisenkin jättää väliin jos on varma että entuudestaan on kulmat kohdallaan. Työntömitta vaan käteen ja ottaa tarkat mitat entisistä ja uusilla ruuvaa samat mitat ja on kohdallaan.

                      Comment

                      • marko.m
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 333
                        • Keminmaa

                        #12
                        Vaihdoin tänään kaikki 4 raidetangon päätä. mittasin vanhoista ensin etäisyydet raidetangonpään keskeltä tankoon ja laitoin uudet paikalle. Ei harittanu ollenkaan. Pitää kuitenki säädättää kulmat kun vanhoilla säädöillä oli syönyt vasemman renkaan toista syrjää.

                        laitoin raidetangon ruuvipenkkiin kiinni ja metrisillä putkipihdeillä väänsin päät irti. Irtosi ainaki. Yhdestä katkesi ruuviosa tangon sisään mutta sekin lähti pois kun hakkasi vasaralla vähän kylkeen.
                        316i e46 -04.
                        Ex. 525i e34 -91

                        Comment

                        • waudeville
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 2089
                          • Nokia

                          #13
                          itse suosittelen koko tangon vaihtamista päineen. jos se nyt maksaa kympin kaks enemmän niin säästää aikaakin tunnin kaks ja hiuksia
                          e34 540ia -94 Batmobile
                          candy-king

                          ex: e32 735i -89
                          e34 525i -89

                          Comment

                          • Behemoth
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 562

                            #14
                            Taas näitä tuttuja "10 min per puoli kolmen tupakkitauon kanssa"-kommentteja. Ensikertalaiselta ei käy käden käänteessä, mutta onnistuu kylläkin.
                            E66 730Ld LCI

                            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2550
                              • Kirkkonummi

                              #15
                              Mitä vaikutuksia E34:ssa on, jos etupäässä kaikki muu olisi kunnossa mutta raidetanko ei?
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎