Jees, katsastutin puimurini (-90 e34 m20b20) parin vuoden seisonnan jälkeen. Katsastusmies sanoi että hiilidioksidipäästöt ovat karvan verran yli sallitun mutta sanoi myös samaan hengenvetoon että tämä saattanee johtua ihan siitä seisonnasta. Äijä kehoittikin ajamaan autolla ja tekisi seuraavana päivänä sitten ilmaisen uusintamittauksen.
No tällä kertaa tyhjäkäynnillä ei ollut enää mitään vikaa päästöissä, mutta kierrosten kanssa meni kuitenkin hiilidioksidi yli rajan, prkl.
Katsastusmies oli vahvasti sitä mieltä että vika ei ole katalysaattorissa koska se kuumeneekin aivan normaalisti ja pakoputkessa oleva pieni vuotokaan ei pitäisi siihen vaikuttaa koska se on taaempana.
Moottori käy muuten tyhjäkäynnillä aika raskaasti, (tyyliin hör-hör-hör) mutta käynti muuttuu heti tasaiseksi mikäli kaasupoljinta vain hipaiseekin.
Olisiko kyseessä mahdollisesti ilmamäärämittarin virheellinen säätö vai joku liian iso venttiilien välys tms?
Kiitos näin etukäteen!
No tällä kertaa tyhjäkäynnillä ei ollut enää mitään vikaa päästöissä, mutta kierrosten kanssa meni kuitenkin hiilidioksidi yli rajan, prkl.
Katsastusmies oli vahvasti sitä mieltä että vika ei ole katalysaattorissa koska se kuumeneekin aivan normaalisti ja pakoputkessa oleva pieni vuotokaan ei pitäisi siihen vaikuttaa koska se on taaempana.
Moottori käy muuten tyhjäkäynnillä aika raskaasti, (tyyliin hör-hör-hör) mutta käynti muuttuu heti tasaiseksi mikäli kaasupoljinta vain hipaiseekin.
Olisiko kyseessä mahdollisesti ilmamäärämittarin virheellinen säätö vai joku liian iso venttiilien välys tms?
Kiitos näin etukäteen!
Comment