Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iso ero Raidetankojen pituudessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    Iso ero Raidetankojen pituudessa

    Keula on nyt kasattu kokonaan uusilla osilla, mutta hämmentää että uusia raidetankoa pitää säätää noin 1,5cm pidemmäksi kuin edelliset, että on edes lähes suorassa rengas. Toiset purkuosat ovat myös suunnilleen samassa mitassa kuin vanhat. Säätövara kyllä näyttäs riittävän. Ainut ero vanhaan on että nyt on alumiiniset tukivarret ja vanhat oli metalliset.
    Onko tullu vastaan muilla?
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5134
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by Scitso View Post
    Keula on nyt kasattu kokonaan uusilla osilla, mutta hämmentää että uusia raidetankoa pitää säätää noin 1,5cm pidemmäksi kuin edelliset, että on edes lähes suorassa rengas. Toiset purkuosat ovat myös suunnilleen samassa mitassa kuin vanhat. Säätövara kyllä näyttäs riittävän. Ainut ero vanhaan on että nyt on alumiiniset tukivarret ja vanhat oli metalliset.
    Onko tullu vastaan muilla?
    Alatukivarsi väärässä reiässä kiinni? Siellähän on 2 mahdollisuutta
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      Ei sitä pysty asentamaan sisempään. Mutta nyt kun mittasin trakemmin noi alumiiniset alatukivarret on noin 1cm lyhemmät kuin teräksiset, täs FL.n alkuperäset kun on samat kuin e32.ssa ja ilmeisesti eroaa nyt ton verran teräksisistä
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Scitso View Post
        Ei sitä pysty asentamaan sisempään. Mutta nyt kun mittasin trakemmin noi alumiiniset alatukivarret on noin 1cm lyhemmät kuin teräksiset, täs FL.n alkuperäset kun on samat kuin e32.ssa ja ilmeisesti eroaa nyt ton verran teräksisistä
        Tuossa voi kyllä olla aika hyvä käydä kulmien säädössä. Mahtaakohan mennä lähellekkään oikeita arvoja?

        Comment

        • Jondis
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 697
          • Tuusula

          #5
          Tuohon omaan harrasteeseen kun tein alustaremppaa niin vaihdoin myös alumiiniset tukivarret rautaisten tilalle sekä kaikki ohjauksen osat(febi/lemförder). En niissä ainakaan mitään erikoisia huomannut ja säädöt onnistui ilman ongelmia. Toki samalla alusta myös vaihtui bc racingin säädettävään niin camber säätö oli myös olemassa. En huomannut vanhoihin osiin verrata rt päiden säätövaroja, mutta ei niissä kierre ainakaan huolestuttavan ulos tullut.
          MB E55 AMG -05
          E36 318TiA -96
          E34 535i -89 imolarot
          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎