Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b20 vikatila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tinttax
    BTCF Member
    • Jul 2016
    • 20
    • Halli

    m50b20 vikatila

    Eli tuli hommattua eka bmw e34 520IA ja oli tiedossa että välillä heittää vikatilaan kampuran asentotunnistimen takia... Uus ois etupenkillä vaan en kerenny vielä vaihtaa ku heitti ton vikatilan päälle. Onko mitää tsäänssiä poistaa tuota vikatilaa ilman että törkkää töpselin perään ton vehkeen. Samalla vois joku kertoo että onko paha nakki vaihtaa tuo antura?
  • BiltemaMotorWork
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 460
    • Joensuu

    #2
    Helppo on anturi vaihtaa. Tunnistin lukee kampuran hihnapyörältä ja oli muistaakseni lähellä termarin koppaa. Se on yhellä kuusiokolopultilla kiinni, se auki ja vetää tunnistin pois (itsellä oli jumissa). Sitten etsii liittimen imusarjan alta kun seuraa johtoa, pystyy vaihtamaan ilman imusarjan purkamista.

    Edit. Vikatilasta, ei kai näissä semmosta ole, "vikatila" voi olla vaan oire anturista joka lähtee pois sen vaihtamisella.

    Comment

    • tinttax
      BTCF Member
      • Jul 2016
      • 20
      • Halli

      #3
      Täytyypi tänää koittaa vaihtaa jospa alkais toimimaan

      Comment

      • tinttax
        BTCF Member
        • Jul 2016
        • 20
        • Halli

        #4
        Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
        Helppo on anturi vaihtaa. Tunnistin lukee kampuran hihnapyörältä ja oli muistaakseni lähellä termarin koppaa. Se on yhellä kuusiokolopultilla kiinni, se auki ja vetää tunnistin pois (itsellä oli jumissa). Sitten etsii liittimen imusarjan alta kun seuraa johtoa, pystyy vaihtamaan ilman imusarjan purkamista.

        Edit. Vikatilasta, ei kai näissä semmosta ole, "vikatila" voi olla vaan oire anturista joka lähtee pois sen vaihtamisella.
        ainaki ku äsken äkkiä vilkasin nii en nähnyt koko anturia siellä kampuran päässä?

        Comment

        • jonip86
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2014
          • 581
          • lieksa

          #5
          Viskon kun irrotat nii kyllä näkyy, termari kotelon alla
          Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


          ex:e39 523iA sedan -97
          ex:e39 523 sedan -98
          ex:e34 535 sedan -88
          ex:e39 523 sedan -97
          ex:e36 325 (taxi) -95
          ex:e36 325 coupe -93
          ex:e34 525 m50 -90
          ex:e34 520 m50 -90
          ex:e34 520 m20 -89

          Comment

          • Tuukkaw
            BTCF Member
            • Aug 2015
            • 745
            • Tre

            #6
            Kuvassa keltaisen nuolen kohdalla. Johto menee tuossa kahden muun nuolen osittamassa kohdassa.

            61 Ford
            79 HD

            Comment

            • tinttax
              BTCF Member
              • Jul 2016
              • 20
              • Halli

              #7
              Ookkei... Täytyy käyä illasta tallilla vähä tutkimassa

              Comment

              • tinttax
                BTCF Member
                • Jul 2016
                • 20
                • Halli

                #8
                Originally posted by tinttax View Post
                ainaki ku äsken äkkiä vilkasin nii en nähnyt koko anturia siellä kampuran päässä?
                Juu ei siinä ookkaan oikein mitään vikatilaa ku toimii välillä kuitenkin ihan ok :think

                Comment

                • tinttax
                  BTCF Member
                  • Jul 2016
                  • 20
                  • Halli

                  #9
                  vaihoin tosiaan anturin... liitin oli vähän erilainen mut kyl se meni sit siihe vastakappaleeseen ja nyt auto ei meinaa käynnistyä kunnolla...

                  Comment

                  • BiltemaMotorWork
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2013
                    • 460
                    • Joensuu

                    #10
                    Laitoitko tarvikkeen (vaikuttaa siltä, kerta liitin ei käynyt kunnolla)? Näihin ei yleensä kannata tarvikeantureita laittaa, eivät toimi.

                    Comment

                    • kp21121
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 240
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                      Laitoitko tarvikkeen (vaikuttaa siltä, kerta liitin ei käynyt kunnolla)? Näihin ei yleensä kannata tarvikeantureita laittaa, eivät toimi.
                      Kalleimmat tarvilkeet näyttäisivät olevan Hellaa, Vemoa, tai NGK:tä (yli 50 € Saksasta). Olisiko nekin sitten kelvottomia kaikki? Ymmärrän jos 15€ Ridex ei toimi.. :think

                      Paljon olen noiden tarvikkeiden kelvottomuudesta lukenut, mutta pitääkö se todella paikkansa kautta linjan kalliimmankin pään tarvikeantureissa? Helloissakin näyttäisi olevan 2 vuoden takuu.
                      Last edited by kp21121; 14-08-2019, 06:52.

                      Comment

                      • BiltemaMotorWork
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2013
                        • 460
                        • Joensuu

                        #12
                        Toimii mm. Hella koska onhan se joissakin (eri merkkisissä ainakin) ensiasennus merkki. Tarkoitin nimenomaan halvimpia rideksejä.

                        Comment

                        • kp21121
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 240
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                          Toimii mm. Hella koska onhan se joissakin (eri merkkisissä ainakin) ensiasennus merkki. Tarkoitin nimenomaan halvimpia rideksejä.
                          Hyvä, hieno juttu! Nyt voin molemmat anturit tilailla lähes määräaikaishuolollisesti . 100€ kahdesta anturista on melko eri kustannus kuin 260€ mitä alkup olisivat olleet.

                          Alkaakohan nakutus taas anturin vaihdosta tai meneekö venttiilit solmuun kun nakutus on jostain syystä vuosien saatossa hiljentynyt
                          Last edited by kp21121; 14-08-2019, 08:49.

                          Comment

                          • tinttax
                            BTCF Member
                            • Jul 2016
                            • 20
                            • Halli

                            #14
                            joku fae tais olla merkki.. saan tässä lähipäivinä kaverilta originellin anturin nii täytyy toivoo et alkaa sillä wörkkii

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Olikohan B20 E34 auto just Siemenssin moottorinohjauksella? Siinä on ihan erilaiset kampuran ja nokan anturit vs yleisempi Bosch Motronic. Siemenssin purkeissa on vikatila, eli vaikka kampuran asentotunnistin ei toimi ollenkaan niin auto käy mutta vikatilassa, Motronicilla matka loppuu kampuran asentotunnistin vikaan.

                              Mutta siis Siemensin boksilla on aivan eri anturit kuin Boschin, kerran liitinkään ei käynyt niin epäilin tälläistä ongelmaa.

                              Jos on vanha kampianturi tallessa niin kannattaa tarkastaa onko se Siemenssin valmistetta.
                              Last edited by naukkis; 15-08-2019, 11:18.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎