Eli tuli hommattua eka bmw e34 520IA ja oli tiedossa että välillä heittää vikatilaan kampuran asentotunnistimen takia... Uus ois etupenkillä vaan en kerenny vielä vaihtaa ku heitti ton vikatilan päälle. Onko mitää tsäänssiä poistaa tuota vikatilaa ilman että törkkää töpselin perään ton vehkeen. Samalla vois joku kertoo että onko paha nakki vaihtaa tuo antura?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50b20 vikatila
Collapse
X
-
Helppo on anturi vaihtaa. Tunnistin lukee kampuran hihnapyörältä ja oli muistaakseni lähellä termarin koppaa. Se on yhellä kuusiokolopultilla kiinni, se auki ja vetää tunnistin pois (itsellä oli jumissa). Sitten etsii liittimen imusarjan alta kun seuraa johtoa, pystyy vaihtamaan ilman imusarjan purkamista.
Edit. Vikatilasta, ei kai näissä semmosta ole, "vikatila" voi olla vaan oire anturista joka lähtee pois sen vaihtamisella.
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostHelppo on anturi vaihtaa. Tunnistin lukee kampuran hihnapyörältä ja oli muistaakseni lähellä termarin koppaa. Se on yhellä kuusiokolopultilla kiinni, se auki ja vetää tunnistin pois (itsellä oli jumissa). Sitten etsii liittimen imusarjan alta kun seuraa johtoa, pystyy vaihtamaan ilman imusarjan purkamista.
Edit. Vikatilasta, ei kai näissä semmosta ole, "vikatila" voi olla vaan oire anturista joka lähtee pois sen vaihtamisella.
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostLaitoitko tarvikkeen (vaikuttaa siltä, kerta liitin ei käynyt kunnolla)? Näihin ei yleensä kannata tarvikeantureita laittaa, eivät toimi.
Paljon olen noiden tarvikkeiden kelvottomuudesta lukenut, mutta pitääkö se todella paikkansa kautta linjan kalliimmankin pään tarvikeantureissa? Helloissakin näyttäisi olevan 2 vuoden takuu.Last edited by kp21121; 14-08-2019, 07:52.
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostToimii mm. Hella koska onhan se joissakin (eri merkkisissä ainakin) ensiasennus merkki. Tarkoitin nimenomaan halvimpia rideksejä.
Alkaakohan nakutus taas anturin vaihdosta tai meneekö venttiilit solmuun kun nakutus on jostain syystä vuosien saatossa hiljentynytLast edited by kp21121; 14-08-2019, 09:49.
Comment
-
-
Olikohan B20 E34 auto just Siemenssin moottorinohjauksella? Siinä on ihan erilaiset kampuran ja nokan anturit vs yleisempi Bosch Motronic. Siemenssin purkeissa on vikatila, eli vaikka kampuran asentotunnistin ei toimi ollenkaan niin auto käy mutta vikatilassa, Motronicilla matka loppuu kampuran asentotunnistin vikaan.
Mutta siis Siemensin boksilla on aivan eri anturit kuin Boschin, kerran liitinkään ei käynyt niin epäilin tälläistä ongelmaa.
Jos on vanha kampianturi tallessa niin kannattaa tarkastaa onko se Siemenssin valmistetta.Last edited by naukkis; 15-08-2019, 12:18.
Comment
-
Comment