Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmityslaitteen toiminnasta (E34)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    #16
    onko se..

    Onko se lämpimän ilman tuleminen sitten kiinni vuosimallista? E30 oli heti niin kuuma talvella vaikka oli 30 pakksasta niin sai olla t-paidalla. Se ex 535seni oli niin kylmä että vaikka oli 10pakkasta niin sai ajaa tunnin että siellä tarkeni.. Jos 30pakkasta niin sai pitää takin visusti päällä vaikka ajo 3tuntia..
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

    Comment

    • Madfexx
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3646
      • Lempäälä

      #17
      Originally posted by M5 talviautona
      Onko se lämpimän ilman tuleminen sitten kiinni vuosimallista? E30 oli heti niin kuuma talvella vaikka oli 30 pakksasta niin sai olla t-paidalla. Se ex 535seni oli niin kylmä että vaikka oli 10pakkasta niin sai ajaa tunnin että siellä tarkeni.. Jos 30pakkasta niin sai pitää takin visusti päällä vaikka ajo 3tuntia..
      Kuullostaa kyllä että siinä lämppärissä oli jotain vikaa, jos kerran noin heikosti kabiini lämpeni. Itsellä ainakin lämpenee noiden keskisuuttimien puutteesta huolimatta ihan hyvin, vaikkakin olen päässyt kokeilemaan tuota vain parina viileänä elokuun aamuyönä. Talvella se todellinen lämmitysteho sitten punnitaan
      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

      Comment

      • Rossifumi
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1030
        • Hamina

        #18
        Originally posted by jani73
        Kyllä noilla säädöillä pitäisi tulla kylmää niin tuulilasille kuin jalkatiloihinkin.
        No missähän olis vikaa kun ei tuu
        Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

        On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          #19
          Originally posted by Rossifumi
          No missähän olis vikaa kun ei tuu

          Aloita vaikka lukemalla tuo threadi.

          Comment

          • ankkuli
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 938
            • Hyvinkää

            #20
            toi säätönamiska joko on tai ei ole. vaihtaa korin malliin e32, ni löytyy säätö vaikkei ole ilmastointiakaan. isällä on e34, -90, manuaali-ilmastointi ja säätörulla on.

            myös faija valitti, ettei bemarissa tarkene. onkohan tuo ihme:

            - termari oli alkuperänen, eikä kone lämmenny kunnolla (juuri ja juuri sinisen yläreunassa)
            - vesiventtiilit jumissa+ kiertovesipumppu paskana-> vaikka kone olisikin ollu lämmin, ei sitä lämpöä tullu kennolle.
            - raitisilmasuodattimessa oli kuollu naakka ja kaks kiloa koivunlehtiä-> vaikka kenno oliski ollu lämmin, ei lämmintä ilmaa olis saanu kabiiniin. yllättäen ei merkkiliike tajunnu vaihtaa tota inspection kakkosessa, vaikka asiaa kysyttiin autoa vietäessä...

            noi kun tarkistaa, niin kyllä pitäs lämmintä riittää.

            e: nakkisormi
            Last edited by ankkuli; 15-08-2005, 15:10.
            Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

            Comment

            • Lakeson
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 649
              • Jyväskylä

              #21
              Onko keskisuuttimien lämmönsäätökiekossa polttimoa?
              Ei mopolla mahottomia..

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1842
                • Lappeenranta, Finland

                #22
                Ei (ainakaan minulla)

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • M5 talviautona
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 242
                  • Kokkola

                  #23
                  Pitääkö tulla

                  Pitääkö noista keskisuuttimista molemmista tulla lämmin ilma ja kylmä ilma? Huomasin tossa eilen että mulla tulee vaan vänkärin puolelle kuumaa ilmaa ja kuskin puolelle tulee haaleeta. se keskisäätö ei pysy kunolla punasella, vääntää heti ittensä karvan alaspäin(kylmemälle). Oiskohan siellä säätö touhun välissä joku tötterö ku ei pysy punasella.? Ja sitten se kuskin puolen puhaltaa ehkä karvan verra tehottomammin kun vänkärin puoleinen. Oiskohan siellä joku läppä vähä jumissa? Muuten se lämmitys toimii ohjeiden mukaan.. pitäs varmaan purkaa se ja katsoa onko menny joku johto tai roskia väliin..?
                  ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                  325e 2,7 e30
                  318i e30
                  535ia e34
                  m5 e34
                  525 e34
                  316i e30
                  524td e28 = Ei savua ilman tulta
                  Viimesin bemari 316i e36
                  Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    #24
                    Siis keskisuuttimen lämmönsäätö (kuuma-kylmä) kiekossa on valo.
                    E34 535i -90 automaatti-ilmastoinnilla.

                    Originally posted by Lakeson
                    Onko keskisuuttimien lämmönsäätökiekossa polttimoa?

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #25
                      Originally posted by superb
                      Siis keskisuuttimen lämmönsäätö (kuuma-kylmä) kiekossa on valo.
                      E34 535i -90 automaatti-ilmastoinnilla.
                      Ei mulla ainakaan, vaan sininen ja punainen merkki on valaistu.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        #26
                        Tarkoittaako naksahdus kuskinpuolen-lämmönsäätimessä että se puhaltaa kylmää/lämmintä ilmaa myös apukuskille sen säädöistä piittaamatta??
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #27
                          Originally posted by Axum
                          Tarkoittaako naksahdus kuskinpuolen-lämmönsäätimessä että se puhaltaa kylmää/lämmintä ilmaa myös apukuskille sen säädöistä piittaamatta??
                          Kyllä.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #28
                            Originally posted by Leka
                            Ei mulla ainakaan, vaan sininen ja punainen merkki on valaistu.
                            Nojoo kun tarkemmin katsoo, niin noinhan se menee.

                            Comment

                            • superb
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2827

                              #29
                              OT:
                              Onko tällä nyt mitään väliä, mutta siis tarkan tutkimuksen jälkeen totean, että kuuma-kylmä kiekko on valaistu, myös se sininen ja punainen -merkki on valaistu.
                              Autossa on automaattinen ilmastointi, jos se jotakin merkkaa noiden valaistusten kannalta.

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by superb View Post
                                OT:
                                Onko tällä nyt mitään väliä, mutta siis tarkan tutkimuksen jälkeen totean, että kuuma-kylmä kiekko on valaistu, myös se sininen ja punainen -merkki on valaistu.
                                Autossa on automaattinen ilmastointi, jos se jotakin merkkaa noiden valaistusten kannalta.
                                On se keskikiekko mullakin valaistu, muistin väärin Niissä keskiläppien säätörullissa sensijaan ei pala valo.
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎